تصحیح قیمت بیت کوین ممکن است به زودی شدت بیشتری پیدا کند، زیرا مومنتوم صعودی آن ضعیف است. در این صورت قیمت تا کجا کاهش خواهد یافت؟ تأثیر آن بر بازار چه خواهد بود؟

قیمت بیت کوین (BTC) در ماه‌های اخیر روند گسترده‌ای را تجربه کرده، زیرا تقریباً ۱۰۰٪ از ۱۰٫۰۰۰ دلار به ۱۹٫۸۰۰ دلار افزایش یافته است. با این حال، منطقه اوج قیمت ۲۰٫۰۰۰ دلار مقاومت قابل توجهی نشان داده و باعث شده قیمت از جمله در ۴ دسامبر چندین بار افت کند. قیمت BTC در ۴ دسامبر به زیر ۱۹٫۰۰۰ دلار رسید.

در روزهای اخیر، در میان کاهش حجم معاملات، احتمال تصحیح قیمت به آرامی افزایش یافته است. در مورد یک اصلاح قیمت عمیق‌تر، می‌توان استدلال‌های متعددی ارائه داد که البته به طور کلی، لزوماً برای بازار بد نیست.

منطقه اوج قیمت همچنان مقاومت بالایی دارد

همان‌طور که نمودار زیر نشان می‌دهد، منطقه اوج قیمت هنوز شکسته نشده است. با این حال، این اتفاق دور ار انتظار نیست، زیرا بسیاری از سرمایه‌گذاران خرده‌فروش، اوج قیمت سال ۲۰۱۷ را به عنوان سودگیری احتمالی در نظر گرفته‌اند. این آخرین مانع قبل از رسیدن بیت کوین به قیمت‌های جدید است که البته پس از آن، تعیین اهداف بعدی دشوار می‌شود.

چارت یک روزه قیمت بیت کوین

چارت یک روزه قیمت بیت کوین نشان می دهد منطقه اوج قیمت هنوز شکسته نشده است

با توجه به اینکه قیمت بیت کوین به حالت تقریباً عمودی به اوج قیمت خود رسیده، به نظر نمی‌رسد در این مرحله عبور از اوج قیمت رخ دهد. با این حال، تا زمانی که قیمت بیت کوین در این منطقه باقی بماند، می‌توان استدلال‌های زیادی را برای تصحیح قیمت احتمالی مطرح کرد.

به طور مشخص، در تلاش‌های اخیر برای شکست ۲۰٫۰۰۰ دلار که نشان‌دهنده تضعیف احتمالی مومنتوم است، حجم معاملات به شدت در حال کاهش است. دوم اینکه، تست‌های فعلی اوج قیمت راه را برای واگرایی نزولی در بازه زمانی روزانه باز می‌کنند.

این واگرایی نزولی هنوز تأیید نشده، اما برخی سیگنال‌ها یک تغییر روند جزئی را نشان می‌دهند. در صورت تصحیح قیمت بیت کوین، مناطق کلیدی حمایت که باید مراقب آنها باشیم ۱۶٫۰۰۰ و ۱۴٫۰۰۰ دلار هستند.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی تریدرها: بیت کوین قبل از یک روند صعودی جدید تا ۱۳ هزار دلار اصلاح می‌شود

تصحیح قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۴: اوج قیمت آن سال هم یکباره شکسته نشد

حرکات قیمت فعلی با حرکات قیمت چرخه قبلی قابل مقایسه است. بالاترین قیمت سال ۲۰۱۴ پس از یک تصحیح قیمت قابل توجه ۳۰ درصدی، به عنوان مقاومت نهایی عمل کرد.

چارت قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۶

چارت یک روزه قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۶ و مقایسه با اوج قیمت سال ۲۰۱۴

این تصحیح اغلب به مقاومت قبلی بازمی‌گردد و همان‌طور که نمودار نشان می‌دهد، مقاومت آن ۸۰۰ دلار بود. سپس بالاترین قیمت قبلی از طریق آن تصحیح قیمت به حمایت تبدیل شد. همین تصحیح قیمت بیت کوین باعث شد قیمت بیت کوین به رالی صعودی خود به سمت اوج قیمت جدید ادامه دهد.

چارت سه روزه قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰

چارت سه روزه قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰

از آنجایی که بازارها معمولاً در هر چرخه به یک شکل عمل می‌کنند، یک تصحیح قیمت ۳۰ درصدی مشابه، قیمت بیت کوین را در ۱۴٫۰۰۰ دلار قرار می‌دهد. علاوه بر این، بالاترین قیمت قبلی در ژوئن ۲۰۱۹ نیز ۱۴٫۰۰۰ دلار بوده که آن را به عنوان یک هدف احتمالی برای تبدیل حمایت/مقاومت تعیین می‌کند.

چنین تصحیح قیمت ۳۰ درصدی برای بازار زیانبخش نبوده و کاملاً رایج است. همچنین می‌تواند فرصت خوبی را برای ورود افراد جا مانده از بازار گاوی بیت کوین فراهم کند.

سطوحی که باید در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر مراقب آنها باشیم

بازه های زمانی کوتاه‌تر نشان می‌دهند که یک وارونگی بالقوه در حال انجام است. دامنه تعریف شده است، ضمن اینکه حمایت در منطقه سبز در حدود ۱۸٫۵۰۰ دلار است. این سطح باید برای حمایت حفظ شود تا مومنتوم صعودی ادامه یابد.

چارت یک روزه قیمت بیت کوین

بررسی سطوح حمایت و مقاومت قیمت بیت کوین که این روزها باید مراقب آنها باشیم

اگر نتواند این حمایت را حفظ کند، تست مجدد منطقه ۱۶٫۰۰۰ دلار بسیار محتمل است. با این وجود، اگر بازار بخواهد مومنتوم صعودی را حفظ کند، باید مقاومت بالاتر در ۱۹٫۵۰۰ دلار شکسته شود تا ادامه روند را تضمین کند. با این وجود، یک تبدیل حمایت/مقاومت نزولی کلاسیک در اینجا اتفاق می‌افتد.

۱۹٫۴۰۰ دلار قبلاً، پس از آنکه یک شکست جعلی (fake breakout) اتفاق افتاد، یک سحط مقاومتی بود. همان‌طور که نمودار نشان می‌دهد، یک شکست ناموفق اغلب زمانی تأیید می‌شود که مقاومت قبلی مجدداً به مقاومت تبدیل شود.

بنابراین، برای مومنتوم بیشتر صعودی، دلار آمریکا باید همچنان تضعیف شده و قیمت بیت کوین نیز باید از ۱۹٫۵۰۰ دلار عبور کند. اگر این اتفاق نیافتد، تست مجدد ۱۸٫۵۰۰ دلار و احتمالاً ۱۶٫۰۰۰ دلار در دستور کار خواهد بود.

نظر شما در مورد تصحیح قیمت بیت کوین چیست؟ قیمت تا کجا کاهش خواهد یافت؟ نظرات خود را در کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph