در حالی که دیروز یعنی جمعه، روز تعطیل و استراحت ما ایرانی‌ها بود، اما بازار جهانی ارزهای دیجیتال هرگز به خواب نمی‌رود. پس از رشد بازار کریپتوکارنسی در ماه نوامبر حالا در ماه دسامبر به نظر می‌رسد با نوسان قیمت ارزهای دیجیتال روبرو هستیم و تریدرها منتظر فرصتی برای کسب سود از این بازار هستند. بیایید نگاهی بیندازیم به بازار ارزهای دیجیتال در روز ۱۵ آذر برابر با پنجم دسامبر ۲۰۲۰.

بیت کوین

اگر در هفته‌های اخیر پیگیر قیمت بیت کوین بوده‌اید، حتما می‌دانید که اوایل دسامبر برای مهمترین ارز دیجیتال بازار بسیار هیجان انگیز آغاز شد و در حالی که جمعه گذشته ارزش بیت کوین تا ۱۷٫۱۸۶ دلار هم سقوط کرده بود، اما روز دوشنبه بیت کوین توانست در صرافی‌های مهم بازار دوباره به بالاترین قیمت تاریخ خود دست پیدا کند و تا ۱۹٫۹۰۰ دلار هم صعود کرد.

اما از روز سه شنبه روند قیمتی بیت کوین کمی نزولی شد و با اصلاح فیبوناچی ۰/۲۳۶ تا ناحیه حمایت ۱۸٫۳۳۰ اصلاح شد. بیت کوین اما موفق شد کمی از ارزش از دست رفته خود را جبران کند و در حال حاضر و زمان نگارش این مطلب در محدوده ۱۹٫۰۰۰ دلاری معامله می‌شود.

نوسان قیمت ارزهای دیجیتال

نمودار نوسان قیمت جفت ارز بیت کوین / دلار

با توجه به نمودار تغییرات قیمت بیت کوین اگر خریداران موفق شوند قیمت بیت کوین را بالاتر از ۱۹٫۰۰۰ دلار نگه دارند و آن را به سمت بالا هدایت کنند، اولین سطح مقاومت موجود بر سر راه ۱۹٫۶۵۶ دلار است، پس از آن شاید بالاترین قیمت تارخ یعنی ۱۹٫۹۰۷ مقاومت مهم بعدی محسوب شود، سطح روانی ۲۰٫۰۰۰ دلار و مقاومت ۲۰٫۵۰۹ دلاری موانع بعدی بیت کوین برای عبور از قیمت ۲۰٫۰۰۰ دلاری محسوب می‌شوند.

در طرف دیگر اگر فروشندگان موفق شوند قیمت بیت کوین را از ۱۹٫۰۰۰ دلار به زیر بکشند، اولین سطح حمایت در محدوده ۱۸٫۳۳۰ دلار قرار دارد. پس از آن ۱۷٫۹۹۹ دلار و ۱۷٫۱۸۶ دلار (بالاترین قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۸) سطوح حمایت بعدی به شمار می‌روند و قیمت ۱۶٫۵۶۷ دلار یعنی فیبوناچی اصلاحی ۰/۵ درصد مهمترین سطح حمایت در روند نزولی بیت کوین محسوب می‌شود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تحلیل قیمت بیت کوین: تصحیح قیمت چگونه خواهد بود و تا کجا کاهش می‌یابد؟

اتریوم

اتریوم این هفته شاهد افزایش قیمت ۱۳/۲ درصدی بود و در حال حاضر با قیمت ۵۸۷ دلاری معامله می‌شود. اتریوم هفته گذشته موفق شده بود از حمایت ۵۲۰ دلاری به سمت مقاومت ۶۲۰ دلاری حرکت کند اما موفق به شکست آن نشد و دوباره به زیر ۶۰۰ دلار سقوط کرد.

نوسان قیمت ارزهای دیجیتال

نمودار قیمت جفت ارز اتریوم / دلار

در صورتی که فروشندگان موفق شوند باز هم قیمت اتریوم را به زیر بکشند، ۵۶۰ دلار (فیبوناچی اصلاحی ۰/۲۳۶) اولین سطح حمایت اتریوم محسوب می‌شود. پس از آن حمایت ۵۵۰ دلاری و ۵۲۴ دلار (فیبوناچی ۰/۳۸۲) و در نهایت سطح روانی ۵۰۰ دلار مهمترین سطوح حمایت اتریوم هستند.

از طرف دیگر اولین سطح مقاومت برای اتریوم ۶۰۰ دلار خواهد بود، در صورت ادامه روند صعودی قیمت‌های ۶۲۰ دلار، ۶۵۰ دلار و ۶۷۵ دلار موانع اتریوم در ادامه راه صعودی محسوب می‌شوند.

جالب است بدانید قیمت اتریوم در مقابل بیت کوین، از ابتدای دسامبر تا کنون اتریوم بین قیمت‌های ۰/۰۳۲ تا ۰/۰۳۰۸ بیت کوین محدود شده است و برای تعیین جهت روند بعدی بازار باید از این محدوده خارج شود.

ریپل

ریپل در طی هفته گذشته با کاهش ۷/۶ درصدی قیمت روبرو شد و همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهد. ریپل که در هفته‌های گذشته موفق شده بود تا نزدیکی قیمت ۰/۷ دلار هم صعود کند، جمعه گذشته تا حمایت ۰/۵ دلاری کاهش داشت و در حال حاضر با جبران کمی از ارزش از دست رفته در محدوده ۰/۵۸ دلار معامله می‌شود.

البته روز گذشته هم ریپل موفق شده بود تا سطح مقاومت ۰/۶۴۸ دلاری صعود رشد کند اما دوباره به در بسته خود و به سطح حمایت ۰/۵۵۶ دلار  سقوط کرد.

نوسان قیمت ارزهای دیجیتال

نمودار نوسان قیمت جفت ارز ریپل / دلار

در صورتی که ریپل موفق نشود بالاتر از سطح حمایت ۰/۵۵۶ دلاری تحمل کند ممکن است قیمت ۰/۵ دلاری را دوباره ببیند. پایین‌تر از آن قیمت‌های ۰/۴۳۵ دلاری، سپس ۰/۴ و ۰/۳۵ دلار از ریزش بیشتر قیمت ریپل جلوگیری خواهند کرد.

در طرف دیگر اما اولین سطح مقاومت در قیمت ۰/۶ دلار قرار دارد، سطوح مقاومت بعدی که ریپل پیش روی خود می‌بیند به ترتیب در قیمت‌های ۰/۶۴۸، ۰/۶۸، ۰/۷۱ و ۰/۷۵ دلار قرار دارند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیش بینی قیمت ریپل تا سال ۲۰۲۵

بیت کوین کش

این هفته بیت کوین کش با رشد ۶/۳ درصدی روبرو شده است. بیت کوین کش که روز جمعه موفق شده بود از حمایت ۲۶۰ دلاری بازگردد موفق شد روز دوشنبه تا ۳۱۸/۹۰ دلار  هم افزایش پیدا کند اما در نهایت با مقاومت اصلاحی فیبوناچی ۰/۵ مواجه شد. در حال حاضر بیت کوین کش ۲۸۲ دلاری معامله می‌شود.

نوسان قیمت ارزهای دیجیتال

نمودار نوسان قیمت جفت ارز بیت کوین کش / دلار

در حال حاضر مهمترین سطح حمایت بیت کوین کش در محدوده ۲۸۰ دلاری قرار دارد، در صورتی که فروشندگان موفق شوند این حمایت را شکست دهند، به ترتیب قیمت‌های ۲۷۰، ۲۵۶ و ۲۴۰ دلار از سقوط بیشتر بیت کوین کش جلوگیری می‌کنند.

در طرف دیگر ماجرا مهمترین سطح مقاومت برای بیت کوین کش در قیمت ۳۰۰ دلار قرار دارد، بالاتر از آن ۳۱۸ دلار و سپس ۳۴۱ دلار مقاومت‌های بعدی قرار دارند و در صورت ادامه روند صعودی ۳۵۱ دلار یعنی بالاترین قیمت ماه مارس مهمترین مقاومت برای بیت کوین کش محسوب می‌شود.

لایت کوین

لایت کوین این هفته با جهش ۱۷/۵ درصدی روبرو شد و در حال حاضر و روز سه شنبه تا تا ۸۹/۳۵  دلار هم صعود کرد اما در ۲۴ ساعت اخیر ۵ درصد از ارزش خود را از دست داد تا در حال حاضر با قیمت ۸۲ دلار معامله شود.

نوسان قیمت ارزهای دیجیتال

نمودار نوسان قیمت جفت ارز لایت کوین / دلار

اگر فروشندگان یا همان خرس‌های بازار موفق شوند باز هم ارزش لایت کوین را به زیر بکشند سطوح حمایت ۸۰ دلاری و ۷۷/۷۵ دلار از کاهش بیشتر ممانعت می‌کنند اما در صورتی که قدرت فروشندگان بیشتر باشد، قیمت‌های بعدی که به عنوان سطح حمایت عمل خواهند کرد در محدوده ۷۲/۶۵ و ۶۹ دلار قرار دارند.

از طرف دیگر اولین سطح مقاومت پیش روی لایت کوین در قیمت ۸۴/۲۲ دلار قرار دارد، در صورت موفقیت گاوهای بازار در عبور از این سطح قیمت‌های ۸۹، ۹۶ و ۱۰۰ دلار مقاومت‌های بعدی لایت کوین محسوب می‌شوند.

همانطور که می‌بینید پس از رشد چشمگیر قیمت ارزهای دیجیتال در ماه نوامبر، ماه دسامبر با نوسان قیمت ارزهای دیجیتال روبرو هستیم. به نظر شما نوسان قیمت ارزهای دیجیتال تا کی ادامه خواهد داشت و بازار چه زمانی جهت خود را مشخص خواهد کرد؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: coinmarketcap