شرکت الاینس برنستین مستقر در نیویورک، یک شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری جهانی با ۶۳۱ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت است. این شرکت در مورد بیت کوین به عنوان یک دارایی سرمایه‌گذاری تغییر عقیده داده است.

به گزارش CoinDesk، اینیگو فریزر جنکینز (Inigo Fraser-Jenkins)، یکی از سرپرستان تیم استراتژی سبد سرمایه‌گذاری در Bernstein Research، در یادداشتی تحقیقاتی گفته که شرکت الاینس برنستین قبلاً، ژانویه ۲۰۱۸ بلافاصله پس از آنکه بیت کوین به اوج قیمت خود و نزدیک به ۲۰٫۰۰۰ دلار رسید، آن را به عنوان یک دارایی سرمایه‌گذاری نپذیرفته بود.

با این حال، تغییرات ایجاد شده پس از همه گیری ویروس کرونا در فضای سیاست، میزان بدهی‌ها و وام‌ها و گزینه‌های متنوع برای سرمایه‌گذاران، بدان معنی است که این شرکت اکنون باید اعتراف کند که بیت کوین حداقل در درازمدت در تخصیص دارایی نقش دارد.

شرکت الاینس برنستین به نقش بیت کوین در سبد سرمایه گذاران اعتراف کرد

بیشتر بخوانید: تخصیص دارایی و تنوع بخشی در سرمایه‌ گذاری بیت کوین و ارز دیجیتال چیست؟

اعتراف شرکت الاینس برنستین به نقش بیت کوین

فریزر-جنکینز گفت:

کاهش قابل توجه نوسانات قیمت بیت کوین باعث جذابیت بیشتر آن هم به عنوان ذخیره ارزش و هم به عنوان یک ابزار مبادله می‌شود. همچنین این همه‌گیری باعث افزایش همبستگی بیت کوین با سایر دارایی‌های مهم شده است. از طرف دیگر، وی گفت، بیت کوین یک دارایی نقدشونده است و می‌تواند به سرعت فروخته شود، چنانکه در سقوط بازار در ماه مارس این اتفاق افتاد.

فریزر-جنکینز نوشت:

از نقطه نظر تجربی، تغییر نزولی [نوسانات] بیت کوین، باعث مطلوبیت بیشتر آن می‌شود اما از سوی دیگر، افزایش همبستگی آن با سایر دارایی‌ها از مطلوبیت بیت کوین می‌کاهد.

پیش‌روی بیت کوین علی رغم وجود مشکلات

هنگامی که صحبت از نقش بیت کوین به عنوان پوشش ریسک در برابر تورم می‌شود، «پیشروی بیت کوین مانند طلا است»، حتی اگر این ارز دیجیتال «دقیقاً نتواند به شکلی پیش برود که تورم را در مقایسه با یک ارز فیات خنثی کند».

در یادداشت این سرپرست شرکت الاینس برنستین، سایر مسائل از جمله استفاده از ارز دیجیتال در فعالیت‌های مجرمانه و ردپای مصرف بالای انرژی برای استخراج بیت کوین و همچنین نگاه موشکافانه به قانونگذاری به عنوان نگرانی‌هایی در مورد این دارایی مطرح شدند.

بر اساس گفته‌های فریزر-جنکینز، ممکن است در آینده نیز مشکلات احتمالی برای بیت کوین وجود داشته باشند. ضمن اینکه این همه‌گیری، دولت‌ها را قدرتمندتر کرده و باعث شده نقش بیشتری در مدیریت اقتصاد داشته باشند. اگر ارزهای دیجیتال از موقعیت کنونی خود فراتر روند، ممکن است برای سیاست‌گذاران آزاردهنده شوند.

وی گفت:

ارزهای دیجیتال تا زمانی که قانونی باشند، جایگاهی در تخصیص دارایی خواهند داشت!

بیت کوین در سبد سرمایه‌گذاران

در نهایت، Bernstein Research توصیه کرده که بیت کوین بسته به بازدهی ماهانه این ارز دیجیتال، از ۱/۵٪ تا ۱۰٪ از سبدهای سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص دهد.

تخصیص دارایی به بیت کوین

میزان پیشنهادی تخصیص دارایی به بیت کوین

فریزر-جنکینز گفت:

تخصیص سرمایه به بیت کوین کم است، اما در همین چارچوب بهینه‌سازی ساده، تخصیص به برخی کلاس‌های دارایی دیگر صفر است. بنابراین، از لحاظ تجربی به نظر می‌رسد بیت کوین بیشتر مورد توجه قرار دارد.

به نظر شما چه مقدار از سبد سرمایه‌گذاری باید به بیت کوین اختصاص یابد؟ نظرات خود را در کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: coindesk