ماه مه سال ۲۰۲۰ را بر اساس رفتار ارزهای دیجیتال می‌توان به دو نیمه تقسیم کرد. در روزهای ابتدایی ماه مه خبرهای زیادی پیرامون افزایش فوق‌العاده قیمت بیت کوین منتشر شد. بیت کوین بخش زیادی از ارزش خود در ماه‌های مارس و آوریل از دست داده بود را توانست جبران کند. با این حال تنها با یک بار تلاش برای رسیدن به سطح ۱۰٫۰۰۰ دلاری روند صعودی بیت کوین متوقف شد و فرصت برای درخشش آلت‌کوین‌ها به وجود آمد. با توجه به عملکرد درخشان بسیاری از آلت کوین‌ها در پایان ماه مه، وبسایت کوین‌متریکز (Coinmetrics) بر اساس رفتار یک ماه گذشته این ارزها پیش بینی کرد فصل سرمایه‌ گذاری روی آلت‌ کوین‌ فرا رسیده است.

از ماه آوریل تا مه روند بازار از نظر حجم نقطه‌ای و مبادلات سرمایه‌گذاران خرد به طور کلی تغییر کرد. در ماه آوریل صرافی‌های ارز دیجیتال مانند کوین بیس (Coinbase)، کراکن (Kraken)، و بیت رکس (Bittrex) به خوبی کار تبدیل ارزهای فیات به ارزهای دیجیتال را برای سرمایه‌گذاران خرد انجام دادند. اما ماه مه برای کارگزاران بورس سهام آنلاین مانند، Robinhood، Fidelity، TD Ameritrade بسیار مثبت بود و همه آن‌ها از افزایش معاملات تریدرهای خرد گزارش دادند.

بر اساس یک الگوی رفتار مالی، سرمایه‌گذارانِ بیش از حد مطمئن، توجه خود را از بیت کوین دور کردند و معاملات به سمت صرافی‌های تبدیل ارز فیات به ارز دیجیتال و سازمان‌هایی که معامله آلت‌کوین‌های ریسک‌پذیرتر را تسهیل می‌کردند، رفت.

نمودار حجم نقطه‌ای ارزهای دیجیتال مختلف در آغاز و پایان ماه مه نشان می‌دهد حجم نقطه‌ای بیت کوین و اتریوم کاهش یافته است، همچنین حجم معاملات اتریوم کلاسیک، کاردانو، MATIC، THETA و OKB افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.

سرمایه‌ گذاری روی آلت‌ کوین‌

این مطلب راهم مطالعه کنید: رشد آلت کوین : چقدر طول می‌کشد تا بیت کوینی دیگر متولد شود؟

به طور کلی آمارها نشان می‌دهد ارزهایی که سرمایه بازار کوچکتری داشتند، در مقایسه با ارزهای با سرمایه بازار متوسط و بزرگ ۲۳ درصد عملکرد بهتری در پایان ماه از خود نشان دادند.

قبل از اینکه در مورد فصل سرمایه گذاری روی آلت کوین‌ ها نظر بدهیم، اجازه دهید توکن‌هایی که در طول ماه مه با رشد قیمتی روبرو بودند را تحلیل کنیم.

کاردانو در این خصوص عملکرد بهتری نسبت به سایر ارزها نشان داد، اما این احتمال وجود دارد که رشد صعودی آن به خاطر رونمایی از الگوریتم شلی (Shelley Testnet) و توسعه و بهبود بلاک چین آن باشد.

رشد اتریوم کلاسیک هم ممکن است به دلیل هادفورک فینیکس (hardfork Pheonix) باشد که اخیرا صورت گرفته است، این هاردفورک باعث می‌شود اتریوم و اتریوم کلاسیک کاملا باهم سازگار شوند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: اتریوم کلاسیک به دنبال پشتیبانی ازپروژه های استیبل کوین است

همچنین افزایش حجم معاملات توکن OKB هم شاید به دلیل حجم معاملات زیاد در صرافی اوککس (OKEx) باشد.

و بالاخره صعود چشمگیر شبکه تتا (Theta Network) هم ممکن است به دلیل اعلام همکاری گوگل برای این بلاک چین باشد که باعث پیشرفت بزرگی در ارزش تتا شده است.

در مجموع، تمام این ارزهای دیجیتال در ماه گذشته دارای نقاط عطف مخصوص به خود بودند، نقاط عطفی که احتمالاً به افزایش قیمت آن‌ها در نمودار کمک کرده است. بنابراین اگرچه رفتار این ارزهای دیجیتال می‌تواند نشانه‌ای برای شروع فصل تازه‌ای برای آلت کوین‌ها باشد، اما خیلی زود است که با اطمینان اعلام کنیم فصل سرمایه‌ گذاری روی آلت‌ کوین‌ شروع شده است.

فراموش نکنید اگر شما هم در زمینه ارزهای دیجیتال به خصوص آلت‌کوین‌ها دستی بر آتش دارید، می‌توانید نظرات و تحلیل‌های خود را از طریق کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید و با سایر فعالان این حوزه بحث و تبادل نظر کنید.

منبع: ambcrypto