همانطور که داده‌های مختلف مانند مصاحبه‌ها، توییت‌ها و سایر نظرات در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، بالاخره موسسات و شرکت‌ها هم تصمیم جدی برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال گرفتند. در این مطلب از کوین نیک در مورد سرمایه‌‌گذاری سازمانها روی آلت‌ کوین‌ ها مانند اتریوم صحبت می‌کنیم.

با این حال تا امروز تمرکز شرکت‌های متمرکز در وال استریت بیشتر روی سرمایه‌گذاری روی بیت کوین بود. اما تحلیل‌ها و داده‌های صرافی کوین بیس (Coinbase) نشان می‌دهد، سازمان‌ها و موسسات احتمالا افق دیدشان را تغییر دهند و در آینده  روی آلت‌کوین‌های برتر مانند اتریوم هم سرمایه‌گذاری کنند.

سرمایه‌‌گذاری سازمانها روی آلت‌ کوین‌ ها بعد از بیت کوین

سرمایه‌‌گذاری سازمان‌ها روی آلت‌ کوین‌

سرمایه‌‌گذاری روی بیت کوین

صرافی برتر ارز دیجیتال یعنی کوین‌بیس گزارش داده است، با وجود اینکه بیت کوین بدون تردید محبوب‌ترین ارز دیجیتال در پلتفرم است، اما می‌تواند به عنوان دروازه ورود به سایر ارزهای دیجیتال هم عمل کند.

داده‌های کوین ‌بیس نشان می‌دهد، از بین حساب‌های کاربری با حداقل ۵ تراکنش که در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ در این صرافی ایجاد شده است، تقریبا ۲۴ درصد آن‌ها فقط روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند، در حالی که سایر حساب‌های کاربری ارزهای دیجیتال دیگری را هم خریداری کردند.

طبق گفته‌های رایان واتکینز (Ryan Watkins)  رفتار کاربران کوین‌بیس که بعد از مدتی تمرکز روی بیت کوین در نهایت به سمت آلت‌کوین‌ها مهاجرت کردند احتمالا با گذشت زمان در سرمایه‌گذاران سازمانی هم مشاهده خواهد شد.

بیت کوین بی‌تردید مهمترین و پیشروترین دارایی دیجیتال است، اما داده‌های مشتریان کوین‌بیس نشان می‌دهد، کاربران جدید به دنبال سایر دارایی‌ها و آلت‌کوین ها هم هستند، من فکر می‌کنم موسسات هم به مرور زمان اینگونه رفتار خواهند کرد.

به نظر می‌رسد اتریوم محتمل‌ترین گزینه بعد از بیت کوین است، به ویژه از زمانی که توانست اولین آیین‌نامه قراردادهای آتی را در ایالات متحده دریافت کند و توسط شرکت‌های مانند ردیت (Reddit)، آی‌بی‌ام (IBM) و غیره مورد حمایت قرار گرفت.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آلت کوین ها چه هستند و چرا تنوع زیادی دارند؟

بیت کوین اولین گزینه برای سرمایه‌گذاران سازمانی

با وجود اینکه آمارها نشان می‌دهد برخی از سرمایه‌گذاران سازمانی توجه ویژه‌ای به سرمایه‌گذاری روی آلت‌کوین‌ها مانند اتریوم دارند، اما اغلب سرمایه‌گذاران سازمانی همچنان اعتقاد دارند برای سرمایه‌گذاری روز ارزهای دیجیتال بیت کوین اولین گزینه آن‌ها خواهد بود.

پاول تودور جونز (Paul Tudor Jones) مدیر افسانه‌ای صندوق‌های سرمایه‌گذاری کلان  (با ارزش بیش از ۵ میلیارد دلار) هفته گذشته در مجله بیت کوین یادداشتی تحت عنوان «تورم پولی بزرگ» منتشر کرد.

او در این یادداشت با وجود اینکه خیلی بر ضد آلت‌کوین‌ها صحبت نکرد، علت اصلی انتخاب بیت کوین به عنوان یک سرمایه‌گذاری جایگزین را اینگونه بیان کرد:

بیت کوین تنها ارز دیجیتال است که دارای خاصیت کمیابی (عرضه محدود) است، به همین دلیل به سختی می‌توان آن را با سایر دارایی‌ها جایگزین کرد، بنابراین بهتر است سایر ارزهای دیجیتال را بی‌خیال شوید.

این نگرش در سرمایه‌گذاران بزرگ دیگر مانن رائول پال (Raoul Pal) هم دیده می‌شود.

رائول پال که یکی از مدیران اجرایی سابق گلدمن ساکس (Goldman Sachs) است، بارهای در مصاحبه‌های خود اعلام کرده است که بیت کوین به دلیل غیرتمرکز بودن و پایه‌های اقتصاد دیجیتالی، قابل اعتمادترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری است.

حالا باید ببینیم با رکود بورس‌های کالا و سهام در اثر بحران کرونا، آیا سرمایه‌گذاران سازمانی انگیزه بیشتری برای ورود به بازار آلت‌کوین‌ها پیدا می‌کنند، یا همچنان بیت کوین را ترجیح می‌دهند.

منبع: Cryptoslate