پلتفرم تجزیه و تحلیل مساری (Messari) روش رتبه‌بندی صرافی‌ها را بر اساس حجم معامله‌های «واقعی» تغییر داده است. این کار، چندین شرکت بزرگ را به فهرست صرافی‌های برتر اضافه کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مطلب از کوین نیک همراه ما باشید.

مساری، یک پلتفرم تحقیقاتی و تجزیه‌وتحلیل داده‌های رمزنگاری است که روش ارزیابی و رتبه‌بندی صرافی‌های رمزنگاری را اصلاح کرده است. این پلتفرم، ۱۰ صرافی جدید را بر اساس حجم معامله‌های «واقعی» رمزارزها معرفی کرده است.

تغییر روش رتبه‌بندی صرافی‌ها توسط پلتفرم تجزیه و تحلیل مساری

پلتفرم تجزیه و تحلیل مساری (Messari)

این روش اصلاح‌شده، تلاشی برای رتبه‌بندی صرافی‌ها بدون هیچ‌گونه دستکاری غیرقانونی در بازار به‌منظور تجارت شستشو یا معامله‌شویی (wash trading) است. این کار به‌عنوان یک اقدام مهم جهت حل‌وفصل تعداد روزافزون ادعاهای «حجم جعلی معامله‌ها» انجام شده است که صنعت رمزنگاری را تضعیف کرده‌اند. پلتفرم تجزیه و تحلیل مساری ۱۰ صرافی با حجم واقعی یعنی بایننس، بیتفینکس، بیت‌فلایر، بیت‌استمپ، بیت‌رکس، کوین‌بیس پرو، جمینی، ایت‌بیت، کارکن و پولونئیکس را رتبه‌بندی کرد. بایننس همچنان از نظر حجم واقعی معامله‌ها، در صدر این فهرست قرار دارد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: افزایش چشمگیر محبوبیت ارزهای رمزنگاری شده در ۹ کشور دنیا

در این گزارش آمده است که این سیستم رتبه‌بندی برخی از «بزرگ‌ترین بازارهای جهان، به‌ویژه برخی از آن‌ها را با حجم معامله‌های اغراق‌آمیز، اما بخش عظیمی را با حجم معامله‌های قانونی کنار گذاشته بود؛ غول‌هایی مانندBithumb ، UpBit و CoinOne در کره، Liquid در ژاپن و از همه مهم‌تر Huobi ، OKEx / OKCoin و Gate.io در چین.»

این صرافی‌ها بر اساس داده‌های منتشر شده توسط ۱۰ پلتفرم شخص ثالث رتبه‌بندی می‌شوند. برخی از این پلتفرم‌ها CoinMarketCap ، CoinGecko ، CryptoComp ، FTX ، CryptoWatch ، Chainalysis ، Nomics و … هستند.

منبع: bitcoinnews