استیکینگ ارزهای رمزنگاری شده در میان سرمایه‌گذاران صنعت کریپتو، به روشی محبوب برای افزایش سرمایه تبدیل شده است. یکی از دلایل این مسئله این است که استیکینگ به هولدرها اجازه می‌دهد تا بدون انجام کارهای پیچیده و هزینه‌بر مانند ماینینگ، یک سود مثبت از سرمایه خود داشته باشند. هر روز کیف پول‌ها، استخرها و صرافی‌‌های زیادی پیدا می‌شوند که به سمت سیستم استیکینگ ارز دیجیتال قدم بر می‌دارند. ما در این مقاله قصد داریم تا ۴ مورد از برترین کیف پول های استیکینگ ارزهای دیجیتال را به شما معرفی کنیم.

کیف پول ارز دیجیتال، یکی از مهم‌ترین عناصر دنیای کریپتو و از اولین اقدامات ایجاد امنیت و نگهداری از رمزارزها است. اما امروزه کیف پول‌ها فقط نقش نگهداری دارایی را ایفا نمی‌کنند، بلکه حالا می‌توان از طریق آن‌ها کسب درآمد داشت. بنابراین انتخاب درست آن چه به منظور نگهداری بلند مدت و چه به منظور سرمایه‌گذاری و استینگ، از اهمیت بالایی برخوردار است.

استیکینگ چیست؟

استیکینگ به زبان ساده به این معنی است که یک سرمایه‌گذار دارایی کریپتویی خود را در یک پلتفرم قفل می‌کند تا سود این مدل سرمایه‌گذاری به حساب او واریز شود. در استیکینگ اساسا سرمایه‌گذاران یک مقدار مشخصی از کریپتو را در پلتفرم مورد نظر حفظ می‌‌کنند تا بر اساس الگوریتم اجماع گواه اثبات سهام (یا مدل های دیگر نسبت به اکوسیستم یک پلتفرم) سود به آن‌ها تعلق بگیرد. همانطور که می‌دانید، هولدرهایی که مقدار مشخصی از ارزهای دیجیتال خود را در یک پلتفرم یا بلاک چین سهام‌گذاری می‌کنند، معمولا حق رای به دست می‌آورند و در گاورننس شبکه مشارکت خواهند کرد. اما جدا از مواردی نظیر گاورننس، به این دلیل که سرمایه‌گذاران مقدار مشخصی از کریپتوی خود را بدون اینکه از آن استفاده کنند در شبکه نگه داشته‌اند، پاداش دریافت می‌کنند. به همین دلیل استیکینگ را یکی از پرسودترین و البته بی‌دردسرترین روش‌های کسب ارز دیجیتال می‌دانند.

ما در کوین نیک به طور کامل استیکینگ را معرفی کرده‌ایم که برای آشنایی بیشتر شما را به مطالعه این مطلب دعوت می‌کنیم.

بهترین کیف پول های استیکینگ ارزهای دیجیتال

سرمایه‌گذاران کریپتویی می‌توانند نه تنها با استفاده از کیف پول‌های ارزهای دیجیتال، دارایی‌های خود را امن نگه دارند، بلکه برخی از این کیف پول‌ها قابلیت استیکینگ را هم برای کاربران فراهم کرده‌اند. این افراد کافی است تا رمزارزهای خود را در یک کیف پول مناسب برای استیکینگ ذخیره کنند و سپس منتظر دریافت سود خود بمانند. در این بین برخی کیف پول های استیکینگ وجود دارند که انجام این کار را برای شما راحت و البته امن‌تر از سایرین کرده‌اند.

در ادامه با ۴ مورد از بهترین کیف پول های استینکیگ ارز دیجیتال آشنا خواهیم شد.

کیف پول Ledger

شاید این سوال برای‌تان به وجود آمده است که لجر یک کیف پول سخت افزاری است، بنابراین چطور می‌توان از طریق آن استیکینگ انجام داد؟ خبر خوب این است که شما نه تنها می‌توانید با کیف پول سخت‌افزاری این نوع سرمایه‌گذاری را انجام دهید، بلکه حتی امنیت بیشتری هم برای سرمایه خود فراهم خواهید کرد.

وقتی صحبت از نگهداری دارایی‌های دیجیتال می‌شود، کیف پول سخت‌افزاری لجر یکی از محبوب‌ترین محصولات این صنعت است. این کیف پول دو انتخاب را برای استیکینگ در اختیار شما می‌گذارد: استفاده از Ledger Live یا اپلیکیشن‌های خارجی.

انتخاب اول نیازمند به این است که کاربران یک اپلیکیشن مخصوص را روی دستگاه نصب کنند و سپس یک حساب کاربری در Ledger Live بسازند. بعد از آن مقدار کریپتویی را که قصد سرمایه‌گذاری دارید مشخص می‌کنید تا استیکینگ به صورت خودکار شروع شود.

انتخاب دوم هم به همین روش صورت می‌گیرد، اما با این تفاوت که پس از نصب اپلیکیشن Ledger Live، کاربر به منظور مدیریت دارایی‌ها، یک اپلیکیشن جانبی هم نصب می‌کند. سپس میزان ارزهای دیجیتال به منظور سرمایه‌گذاری را مشخص می‌کنید و استیکینگ فعال می‌شود.

بد نیست باری دیگر اشاره کنیم از آن جایی که لجر یک کیف پول سرد است، بنابراین به عنوان یک انتخاب امن و مطمئن هم در نظر گرفته می‌شود. چرا که با یک کیف پول سخت‌افزاری طرف هستید که دائما به اینترنت متصل نیست و تا حد زیادی از شر هکرها دور است.

البته لازم به ذکر است که با توجه به صحبت‌های مدیر بازاریابی لجر، در حال حاضر فقط ارز دیجیتال Tezos را می‌توان در اپلیکیشن Ledger Live استیکینگ کرد. اما از طرفی با استفاده از انتخاب دوم یعنی نصب اپلیکیشن‌های جانبی، قادر هستید دیگر کوین‌های این صنعت را هم از این طریق سرمایه‌گذاری کنید.

کیف پول Exodus

اگزودوس یک کیف پول چند ارزی است که می‌توانید آن را روی دستگاه‌های موبایل و دستکاپ نصب کنید. همچنین اپلیکیشن این کیف پول به راحتی با کیف پول سخت‌افزاری Trezor هم قابل ادغام است.

پس از اعلام همکاری اگزودوس با صرافی Switchain، گزینه استیکینگ برای کاربران ارزهای دیجیتال این کیف پول فراهم شده است. سوییچین یک صرافی با نرخ استیکینگ ثابت است و سیستم آن به گونه‌ای طراحی شده که به جای روش حضانت ارزهای دیجیتال، فقط برخی اطلاعات مورد نیاز را نگهداری می‌کند.

کیف پول اگزودوس در حال حاضر فقط برای ارزهای دیجیتال Neo و Ontology پاداش استیکینگ ارائه می‌دهد. اما طبق وعده توسعه دهندگان، به زودی کوین‌های جدیدی هم از سوی این کیف پول پشتیبانی خواهد شد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: کیف پول سخت افزاری چیست و چرا باید از آن استفاده کنید

کیف پول Atomic

اتمیک یکی دیگر از کیف پول‌های چند ارزی است که برای تمامی سیستم‌ عامل‌های دسکتاپی در کنار اندروید و iOS در دسترس قرار دارد.

برای این که از طریق این کیف پول از مزایای سرویس استیکینگ بهره‌مند شوید، تنها کافی است کوین‌های خود را به آدرس استکینگی که کیف پول به شما می‌دهد، انتقال دهید. نکته مثبت استفاده از کیف پول اتمیک این است که وقی یک کاربر پاداش‌های خود را دریافت کند، قادر است آن‌ها را به ارز فیات یا دیگر ارزهای دیجیتال تبدیل کند.

در حال حاضر کیف پول اتمیک برای ارزهای دیجیتال Tezos، Cosmos، VeChain و Ontogoly سرویس استیکینگ ارائه می‌دهد. با این حال پس از دریافت پاداش خود، می‌توانید آن‌ها را به دیگر رمزارزها تبدیل کنید.

کیف پول Trust

تراست یک کیف پول چند ارزی امن است که روی دستگاه‌های موبایل اندروید و iOS نصب می‌شود. نکته مثبت این کیف پول این است که صرافی بزرگ بایننس سال پیش کیف پول تراست را تحت مالکیت خود قرار داد تا امنیت تعداد رو به رشد کاربران خود را افزایش دهد.

راه‌اندازی پروسه استیکینگ کیف پول تراست مشابه با دیگر گزینه‌ها است. پس از دانلود و نصب این کیف پول، کاربران باید ارز دیجیتال خود را به آدرس اعلام شده برای استیکینگ ارسال کنند. می‌توان گفت کیف پول تراست از جمله گزینه‌هایی است که ارزهای دیجیتال بیشتری را به منظور استیکینگ نسبت به رقبا پشتیبانی می‌کند. از جمله این ارزهای دیجیتال می‌توان به VeChain، Tron، Callisto، TomoChain، Tezos، Cosmos،‌ IoTeX، Algorand و غیره اشاره کرد.

راه‌های سرمایه‌گذاری بدون استفاده از کیف پول های استیکینگ

یکی دیگر از راه‌های استیکینگ، صرافی‌های ارزهای دیجیتال هستند. صرافی‌های بزرگ با توجه به ترند بازار، سرویس‌های مناسب و جذابی برای استیکینگ فراهم کرده‌اند. نکته مثبت استفاده از صرافی‌ها این است که در این پلتفرم‌ها انتخاب بیشتری در خصوص نوع ارز دیجیتالی در اختیار دارید.

از جمله صرافی‌هایی که سرویس‌های استیکینگ ارائه می‌دهند می‌توان به بایننس، کوین‌بیس، کراکن، اوککس، کو‌کوین و غیره اشاره کرد. حتی برخی از صرافی‌ها برای کوین‌های خاص، هیچ کارمزدی از کاربر دریافت نمی‌کنند.

انتخاب دیگر شما، استفاده از استخرهای استیکینگ است. با استفاده از این استخرها، کاربران دارایی‌های خود را روی هم می‌گذارند تا پاداش خود را افزایش دهند و بتوانند حداقل هزینه مورد نیاز برای استیکینگ را فراهم کنند.

نظر شما در خصوص استیکینگ با کیف پول‌های ارز دیجیتال چیست؟ از نظر شما بهترین کیف پول های استیکینگ کدام هستند؟

منبع: Cryptopotato