در ۶ آوریل، حساب توییتری @CaptainScio با انتشار تصویری در توییتر خود هیاهوی زیادی در جامعه رمزارز به راه انداخت. این تصویر فروش ۴۲ هزار بیت کوین تنها به مبلغ ۰/۱۸ دلار را نشان می‌دهد. قیمت واقعی این میزان بیت کوین با قیمت فعلی ۳۰۶ میلیون دلار است. آیا این اشتباه ممکن است بزرگترین اشتباه تاریخ در بازارهای رمزارز باشد؟ برای اطلاع از جدیدترین اخبار حوزه رمزارز با کوین نیک همراه باشید.

در گذشته، بازارهای رمزارز شاهد اشتباهات آزاردهنده‌ و اقدامات برنامه‌ریزی‌شده مشابه برای خرید رمزارزها با قیمتی به شدت پایین بوده‌اند. آخرین مورد در اواسط ماه مارس رخ داد، هنگامی که یکی از کاربران بایننس با این کار توانست توکن‌های لینک (LINK) را با قیمت ۰/۰۰۰۱ دلار بخرد.

اما شرایطی که مطرح شد چندان برنامه‌ریزی‌شده به نظر نمی‌رسید. به گفته یکی از توسعه‌دهندگان کوین‌بیس، جاستین مارت (Justin Mart)، اشتباه این کاربر تنها یک خطای GUI بوده است که ظاهراً هنگام انتقال از یک بازار به بازار دیگر و تداخل نمودارها اتفاق می‌افتد.

به گفته‌ی مارت:

این یک باگ رابط کاربری است. صفحه را مجددا بارگیری کنید تا از بین برود. البته این مشکل را در تیم مطرح خواهم کرد.

البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که اگر چنین معامله‌ای در کوین‌ بیس اتفاق می‌افتاد هم احتمالاً کنسل می‌شد. بر اساس قوانین این صرافی:

تمام سفارش‌های اجراشده به صورت تکمیل‌شده در نظر گرفته می‌شوند و نمی‌توان آن‌ها را بررسی کرد مگر اینکه یک خطای فنی جدی شناسایی شود. در این حالت، برای بازگشت تراکنش‌ها به نقطه‌ای پیش از این خطا، کوین بیس هر اقدام معقولی که لازم باشد را انجام خواهد داد.  ‌

منبع: cryptonewmedia.press