در هفته گذشته بیت کوین نتوانست بالای نقطه مقاومت ۱۰٫۰۰۰ دلاری خود طاقت بیاورد و سقوط شدیدی را تجربه کرد. بیت کوین همچنان به روند خرسی (نزولی) خود ادامه می‌دهد به صورتی که قیمت امروز (۲۶ خرداد ۱۳۹۹) بیت کوین به چیزی در حدود ۹۰۰۰ دلار رسیده است. در این مطلب از کوین نیک قصد داریم سقوط شدید قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در ۲۶ خرداد را با هم بررسی کنیم.

به صورت مشابه بسیاری از آلت‌کوین‌های مهم از جمله اتریوم، ریپل، لایت کوین، بیت کوین کش و … هم شاهد کاهش قیمت بودند. ارزش اتریوم در برابر دلار در حدود ۴ درصد کاهش داشت و به سطح حمایت ۲۲۰ دلاری نزدیک شد. ارزش ریپل هم به ۰/۱۸۰ دلار رسید تا به سطح حمایت خود نزدیک شود.

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین در ۲۴ ساعت اخیر با کاهش بسیار شدیدی روبرو بود. با اینکه بیت کوین چند بار سعی کرد تا خودش را به بالای ۹٫۵۰۰ دلار بکشاند اما در این کار ناموفق بود، بسیاری از تحلیلگران پیش بینی می‌کنند اگر بیت کوین به این روند نزولی خود ادامه دهد ممکن است از سطح حمایت ۸٫۸۰۰ دلاری هم پایین‌تر رود.

در صورت صعود، سطح مقاومت اولیه نزدیک به ۹٫۳۰۰ دلار است. البته سطح مقاومت هفتگی بیت کوین ۹۵۰۰ دلار است که اگر بتواند در تلاش بعدی به آن برسد، می‌توانیم امیدوار باشیم که بیت کوین دوباره به سطح ۱۰٫۰۰۰ دلاری بازگردد.

تحلیل قیمت اتریوم

قیمت اتریوم هم مانند بیت کوین در حال حاضر به صورت بازار خرسی است و حتی به سطح حمایت ۲۲۰ دلار هم نزدیک شده است. در زمان نگارش این مطلب ارزش اتریوم در حدود ۲۲۲ دلار است. این در حالی است که سطح مقاومت هفتگی اتریوم نزدیک به ۲۳۸ تا ۲۴۰ دلار بود.

کارشناسان عقیده دارند اگر اتریوم نتواند روند نزولی خود را اصلاح کند و سطح حمایت ۲۲۰ دلاری هم شکسته شود، ارزش اتریوم ممکن است به سمت ۲۰۴ دلار و سطح حمایت ۲۰۰ دلاری نزدیک شود.

سقوط شدید قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال

نقشه بازار ارز دیجیتال

این مطلب راهم مطالعه کنید: قیمت رمزارز بیت کوین به سمت ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار پیش می‌رود

تحلیل قیمت بیت کوین کش، لایت کوین و ریپل

بیت کوین کش در حال حاضر در زیر سطح حمایتی ۲۴۰ دلاری خود قرار دارد و حتی ممکن است سطح حمایت ۲۲۰ دلاری را هم بشکند و پایین‌تر رود. در زمان نگارش این مطلب بیت کوین کش با ارزش ۲۲۷ دلار معامله می‌شود و بالاتر از سطح حمایتی ۲۲۰ دلاری خود قرار دارد. اگر بیت کوین کش قرار باشد به روزهای خوب خود برگردد باید بتواند سطح مقاومت ۲۴۰ دلاری را بشکند.

لایت کوین هم پس از عبور از سطح حمایت ۴۵ دلاری خود همچنان به سقوط ادامه می‌دهد. سطح حمایت بعدی برای لایت کوین ۴۲ دلار است که در حال حاضر ارزش آن نزدیک به همین سطح است. اما به نظر می‌رسد بازار خرسی و روند نزولی لایت کوین اینجا به پایان نخواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود که حتی به سطح حمایت ۴۰ دلاری و در صورت عبور از آن به سطح حمیات ۳۸ دلاری هم نزدیک شود.

در صورت برگشتن ورق به سمت لاین کوین این ارز باید بتواند سطح مقاومت ۴۳/۵ دلاری و سپس ۴۵ دلاری را بشکند.

ریپل با سقوط بیش از ۴ درصد در حال حاضر با قیمت معادل ۰/۱۸۴ دلار معامله می‌شود، یعنی اولین سطح حمایت ۰/۱۹۰ دلاری خود را شکسته و با سرعت به سمت سطح حمایت بعدی یعنی ۰/۱۸۰ دلار حرکت می‌کند. پیش بینی می‌شود اگر ریپل نتواند به وضعیت خود سر و سامان دهد تا محدوده حمایت ۰/۱۷۵ دلاری هم نزدیک خواهد شد.

سایر آلت کوین‌ها که سرمایه بازار کوچکی را در اختیار دارند هم وضعیت خوبی را امروز تجربه نکردند و به صورت میانگین با کاهش ۸ درصدی روبرو بودند. نکته جالب این است که ارزهای CHSB و PIVX در این آشفته بازار بیش از ۱۰ درصد رشد داشتند.

در مجموع باید بگوییم بازار ارزهای دیجیتال روز خوبی را سپری نکرد و بزرگترین ارز دیجیتال جهان نسبت به هفته گذشته نزدیک به ۱۰۰۰ دلار کاهش قیمت را تجربه کرد، اگر سقوط شدید قیمت بیت کوین ادامه داشته باشد و این ارز در زیر سطح حمایت ۹۰۰۰ دلاری خود قرار بگیرد، می‌توان پیش بینی کرد که به سطح حمایت ۸٫۶۰۰ و حتی ۸٫۵۰۰ دلاری هم نزدیک شود.

منبع: bitcoinschannel