به نظر می‌رسد بیت کوین پس از اینکه توانست دیوار ۱۲ هزار دلار را بالاخره، پس از دوبار تلاش ناموفق، پشت سر بگذارد جان تازه‌ای گرفته است. این اتفاق درهای تازه‌ای را به روی بیت کوین گشوده، به‌طوریکه حتی برای مدتی در نزدیکی سطح ۱۲٫۵۰۰ دلار خریدوفروش می‌شد. در حال حاضر بیت کوین مشغول اصلاح قیمت است، اما به‌هرحال در پشت سر، سطوح حمایتی ۱۲٫۲۰۰ و ۱۲٫۰۵۰ دلار را می‌بیند. در ادامه به تحلیل بازار ارزهای دیجیتال در روز ۲۸ مرداد پرداخته‌ایم.

آلت کوین ها هم وضعیتی مشابه دارند؛ بازار اغلب آلت کوین ها در وضعیت گاوی به سر می‌برد، از جمله اتریوم، ریپل، لایت کوین، بیت کوین کش، ایاس، ترون، استلار، لینک و کاردانو. منحنی اتریوم/دلار با یک شیب ملایم در حال افزایش است و به نظر می‌رسد مشغول سبک و سنگین کردن سطوح ۴۴۵ و ۴۵۰ دلار است. ریپل نیز ۵ درصد رشد داشته و احتمالا تا سطوح ۰/۳۲۵ و ۰/۳۳۰ دلار به همین روند افزایشی ادامه خواهد داد.

تحلیل بازار ارز دیجیتال ۲۸ مرداد

ارزش کل بازار ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین

بیت کوین بالاخره و پس از یک رشد ۵ درصدی، توانست از سطح ۱۲ هزار دلار عبور کند و فاصله‌ای مطمئن با آن بگیرد. بعد از شکستن سد ۱۲ هزار دلار، سطح مقاومتی ۱۲٫۲۰۰ دلار را نیز شکست و حتی سطح ۱۲٫۵۰۰ دلار را هم امتحان کرد. ر حال حاضر مشغول اصلاح قیمت است و زیر ۱۲٫۳۰۰ دلار خریدوفروش می‌شود. نزدیک‌ترین سطح حمایتی بیت کوین ۱۲٫۲۰۰ دلار است و پس از آن اگر دچار روند نزولی شود، سطح حمایتی ۱۲ هزار دلار را پیش روی خود می‌بیند.

در جهت مقابل نیز، اگر بیت کوین به همین روند افزایش ادامه دهد سطوح مقاومتی مهم ۱۲٫۴۵۰  و ۱۲٫۵۰۰ دلار را در سد راه خود دارد؛ برای عبور از این سطوح، بیت کوین احتیاج به یک جهش ۵ درصدی دارد.

قیمت اتریوم

اتریوم بالاتر از سطوح حمایتی ۴۲۰ و ۴۳۰ دلار پرسه می‌زند و مشغول دست‌وپنجه نرم کردن با سد ۴۳۵ دلار است. یک عبور مقتدرانه از این سد، اتریوم را می‌تواند به سوی سطوح مقاومتی ۴۴۵ و ۴۵۰ دلار رهسپار کند.

از طرفی اگر اتریوم دچار اصلاح قیمت شود، نزدیکترین سطحی که پیش رو دارد ۴۲۲ دلار است و بعد از آن ۴۲۰ دلار. اگر باز هم پایین‌تر برود احتمالا با سطح حمایتی ۴۱۲ دلار مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بهترین آلت کوین ها کدام هستند؟ معرفی ۷ نوع آلت کوین که باید بشناسید

بیت کوین کش، چین لینک و ریپل

قیمت بیت کوین کش به آهستگی دارد از سطح ۳۱۰ دلار فاصله می‌گیرد و نزدیکترین سطح مقاومتی این ارز دیجیتال ۳۲۰ دلار است. پس از آن سد ۳۲۸ دلار را پیش روی خود خواهد دید و در یک وضعیت گاوی حتی می‌تواند سطح ۳۴۰ دلار را نیز امتحان کند. در جهت مخالف نیز با سطح حماتی اصلی ۳۰۰ دلار مواجه خواهد شد.

چین لینک در گیرودار اصلاح قیمت است و از سطح ۲۰ دلار پایین‌تر رفته است. در حال حاضر کمتر از سطح حمایتی ۱۸/۲۰ دلار خریدوفروش می شود، اما سطح حمایتی مهم ۱۷ دلار را پشت سر خود دارد. اگر باز هم قیمتش کاهش یابد و وارد وضعیت خرسی شود، با سقوط مواجه خواهد شد و تا سطوح حمایتی ۱۶/۲۰ و ۱۵/۵۰ دلار پایین خواهد رفت.

ریپل با افزایش قیمت مواجه شده و حتی توانست لحظاتی بالاتر از سطح مقاومتی ۰/۳۲۰ دلار قرار بگیرد. در حال حاضر در شرایط اصلاح قیمت به سر می‌برد و زیر ۰/۳۱۸ دلار خریدوفروش می‌شود. در جهت مخالف و در شرایط اصلاح قیمت، سطوح حمایتی مستحکم ۰/۳۱۲ و ۰/۳۱۰ دلار را می بیند. در شرایط بازار گاوی نیز احتمالا ریپل بتواند سطح ۰/۳۳۰ دلار را از نزدیک لمس کند.

بازار امروز دیگر آلت کوین ها

آلت کوین های کوچک توانستند ۸ درصد رشد داشته باشند،‌از جمله YFI، FET، FXC، XEM، BAL، TRX، OCEAN، BAT و LEND. اما آلت کوین هایی هم بودند که قیمتشان، حتی بیشتر از ۸ درصد، کاهش پیدا کرد، مثل ALGO، LINK، RLC، KAVA و OMG.

تحلیل بازار ارز دیجیتال ۲۸ مرداد

نمودار پیشرفت قیمت بیت کوین

در جمع‌بندی تحلیل بازار ارزهای دیجیتال در روز ۲۸ مرداد می‌توان گفت بیت کوین با قدرت توانست از سد ۱۲ هزار دلار عبور کند، ولی احتمالی هم وجود دارد که در کوتاه‌مدت دچار اصلاح قیمت شود، اگرچه پشتش به سطوح حمایتی ۱۲/۰۵۰ و ۱۲/۰۰۰ دلار گرم خواهد بود.

بازار امروز ارز دیجیتال در یک نگاه

  • بیت کوین مرز ۱۲ هزار دلار را شکست و حتی توانست ۱۲٫۵۰۰ دلار را هم لمس کند.
  • اتریوم تا ۴۵۰ دلار بالا رفت و ریپل با افزایش ۵ درصدی به قیمت ۰/۳۱۸ دلار رسید.
  • YFI، FET و FXC امروز بیشتر از ۲۵ درصد افزایش قیمت داشتند.

فراموش نکنید که همیشه می‌توانید نظرها و تحلیل‌های خودتان را با کوین‌نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptonews