با نزدیک شدن قیمت بیت کوین به رقم ۱۲٫۵۰۰ دلار، حالا ارزش بازار (market cap) این ارز دیجیتال از بانک آمریکا (Bank of America) و دلار نیوزیلند هم بیشتر شده است. در ادامه این مطلب قصد داریم  درباره جزئیات افزایش ارزش بازار بیت کوین در روز گذشته صحبت کنیم.

افزایش ارزش بازار بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته

بر اساس داده‌های جدید بازار ارزهای دیجیتال با افزایش قیمت بیت کوین در چند هفته اخیر و موج جدید سرمایه‌گذاران تازه وارد، ارز بازار بیت کوین حالا از ارزش بانک امریکا هم فراتر رفته است.

در زمان نگارش این مطلب و طبق داده‌های سایت «AssetDash» ارزش بازار یا مارکت کپ بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته با رشد ۳/۲ درصدی از ۲۲۶ میلیارد دلار عبور کرده است. این در حالی است که ارزش بانک امریکا در همین مدت زمان، ۲ درصد افت داشت و به ۲۲۴/۴ میلیارد دلار رسید.

با توجه به روند بازار گاوی که چند روز اخیر حسابی بازار بیت کوین را برای سرمایه‌گذاری هیجان‌انگیز کرد، حالا بیت کوین بالاتر از بانک آمریکا در رده بیست و پنجمین دارایی ارزشمند جهان است و تنها یک پله پایین‌تر از پی پال با ارزش بازار ۲۳۰ میلیارد دلار قرار دارد.

البته بانک امریکا تنها موسسه مبتنی بر ارز فیات نیست که پایین‌تر از بیت کوین قرار گرفته است، بلکه با رسیدن قیمت بیت کوین به ارزش ۱۲/۴۷۰ دلار در روز گذشته، حالا بیت کوین از دلار نیوزیلند (NZD) هم ارزشمندتر است.

افزایش ارزش بازار بیت کوین

ارزش بازار بیت کوین از ارزش بانک امریکا گذشت

این مطلب راهم مطالعه کنید: پاول تودور جونز در ۲ سال آینده به بزرگترین دارنده بیت کوین تبدیل خواهد شد؟

تمایل سرمایه‌گذاران سنتی به ارزهای دیجیتال

با شیوع کووید-۱۹ در اواخر سال ۲۰۱۹ و بحران اقتصادی ناشی از آن که گریبانگیر کل اقتصاد جهان شد، بانک‌های مرکزی برای حمایت از کسب و کارها مجبور به اتخاد تصمیماتی از قبیل کمک‌های مالی تریلیون دلاری شدند. افزایش نقدینگی در بازار موجب افزایش تورم و در نتیجه کاهش ارزش ارزهای سنتی مانند دلار شد. به این ترتیب ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین جایگزین خوبی برای حفظ ارزش دارایی‌ها در سال ۲۰۲۰ شناخته شدند و سرمایه‌گذاران سنتی کم کم وارد این حوزه شدند.

جالب اینجاست وارن بافت (Warren Buffett) که یکی از ثروتمندان و سرمایه‌گذاران شناخته شده در جهان است بارها از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به عنوان دارایی‌های بی ارزش یاد کرد، اما جیسون ویلیامز (Jason Williams) بنیانگذار شرکت «Morgan Creek Digital» در یک اظهار نظر جالب درباره وارن بافت گفت: «وارن بافت هم به زودی روی بیت کوین سرمایه‌گذاری خواهد کرد، حتی اگر خود او هم خبر نداشته باشد، مدیران و تحلیلگران هلدینگ «Berkshire Hathaway» که متعلق به وارن بافت است، روی آن سرمایه‌گذاری خواهند کرد.»

همچنین پاول تودور جونز (Paul Tudor Jones) یکی دیگر از سرمایه‌گذاران مطرح بازارهای مالی هم در ماه مه اعلام کرده بود که از ارزهای دیجیتال به عنوان بخشی از سبد سرمایه‌گذاری خود استفاده می‌کند.

یکی دیگر از چهره‌های جدید دنیای ارزهای دیجیتال، دیو پورتونی (Dave Portnoy) بنیانگذار «Barstool Sports» است که به تازگی و با مشورت مدیران صرافی ارز دیجیتال جمینی یعنی تایر و کامرون وینکل‌ووس، ۲۰۰ هزار دلار روی بیت کوین و ۵۰ هزار دلار روی چین لینک به عنوان اولین خریدهایش در زمینه ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده است.

حضور این چهره‌های جدید و سرمایه‌گذاران باسابقه وال استریت در بازار ارزهای دیجیتال همچنان باعث اعتماد بیشتر سرمایه گذاران خرد به این صنعت شده است.

پیش از این در مورد رسیدن ارزش بازار بیت کوین به ۱ تریلیون دلار صحبت کردیم، شما هم می‌توانید نظرات و تحلیل‌های خود در مورد آینده ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین را از طریق کوین نیک با سایر فعالان این حوزه به اشتراک بگذارید.

 

منبع: cointelegraph