خاموشی کوین بیس یکی از اتفاقت عجیب دنیای رمزارزها بود که باعث شد این سایت از دسترس بسیاری از کاربران این پایانه خارج شود. کاربران کوین بیس، درست زمان سقوط قیمت بیت کوین و هنگامی که این رمزارز از ۹,۶۰۰ دلار به ۸,۱۰۰ دلار رسید، دیگر قادر به انجام معاملات نبودند. برای اطلاع از سایر اخبار حوزه رمزارزها با کوین نیک همراه باشید.

خاموشی کوین بیس در طول سقوط بیت کوین

هنگامی که اروپا در خواب بود، سقوط بیت کوین اتفاق افتاد و این رمزارز برتر ۱۵ درصد ارزش خود را تنها در عرض چند دقیقه از دست داد. این مسئله بر تمام جامعه رمزارز که قصد شرکت در فعالیت فعلی بازار را داشتند تاثیر گذاشته است.

کاربران در کوین بیس قادر به انجام فعالیت‌های معاملاتی خود نبودند زیرا این صرافی از دسترس خارج شده بود و به کاربران اجازه انجام معاملات نمی‌داد. این دومین بار طی ۳۰ روز گذشته است که کوین بیس چنین مسائلی را تجربه می‌کند.

علاقمندان و کاربران حوزه رمزارز شروع به شکایت از وضعیت کرده‌اند و اظهار داشتند که بهترین کار در حال حاضر دور نگه داشتن دارایی از صرافی‌ها و ذخیره آن‌ها در کیف‌ پول‌های شخصی است. کیف پول‌های شخصی به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی و همچنین کلیدهای شخصی خود را تحت شرایط دلخواه خود نگهداری کنند. به این ترتیب، آن‌ها همیشه به وجوه خود دسترسی خواهند داشت.

این اولین بار نیست که یک صرافی از دسترس خارج می‌شود. این اتفاق در بازار صعودی سال ۲۰۱۷ نیز چند بار اتفاق افتاد. علاوه بر این، در سال ۲۰۱۸ نیز پایانه‌های معاملاتی به اندازه سال گذشته ثبات نداشتند. با این حال، این خاموشی‌ها همچنان اتفاق می‌افتند و تعداد زیادی از کاربران در این فضا را تحت تاثیر قرار می‌دهند، خصوصا در موارد مهمی همچون سقوط بیت کوین امروز صبح.

گزارش‌ها نشان می‌دهند که کوین بیس در ماه مارس و آوریل امسال نیز از دسترس خارج شده بود. این مسئله درحالی است که حجم‌ معاملات در این ماه‌ها در اوج نبودند.

در حال حاضر، علاقمندان به بیت کوین منتظر هاوینگ پیش‌رو هستند که قرار است در تاریخ ۱۲ می اتفاق بیفتد. کل جامعه رمزارز در حال آماده‌سازی برای رویدادی است که قرار است عرضه واحدهای جدید بیت کوین را کاهش دهد، مسئله‌ای که قطعاً می‌تواند در طولانی مدت تاثیری مثبت بر بیت کوین و دارایی‌های دیجیتال داشته باشد.

با سقوط بیت کوین، در حال حاضر، کل بازار رمزارز در وضعیت قرمز و با افت‌ قیمت بیش از ۱۰ درصدی ۱۰ رمزارز برتر پیگیری می‌شود. در این بین، لایت‌ کوین بیشترین ضربه را از این سقوط بازار شاهد بود و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱/۱۸ درصد افت داشت بیت کوین کش پس از آن با کاهش ۱۱/۴۱ درصدی در مرتبه دوم کاهش بها قرار گرفته است.

حال باید منتظر ماند و دید که تاثیر میان‌مدت هاوینگ بیت کوین بر بازار چیست و آیا این رویداد به بیت کوین و سایر رمزارزها کمک خواهد کرد؟

منبع: Usethebitcoin