ماه مه پر از نوسانات قیمتی برای بیت کوین بود. این ارز با افزایش فروش در طی ماه گذشته با چالش‌های جدی مواجه شد. بر اساس داده‌های Skew از کل ۱/۲ میلیارد دلار فروش بیت کوین روی پلتفرم، تنها در صرافی BitMEX بیش از ۸۵۶ میلیون دلار فروش مشاهده شد. با این حال بسیاری از معامله‌گران همچنان مشغول خرید این ارز بودند. همین امر باعث افزایش تعداد دارندگان بیت کوین در سال ۲۰۲۰ شده است.

علت این موضوع را می‌توانیم از نوشته‌های الیاس سیموس تحلیلگر موسسه (Decentral Park)  بهتر درک کنیم. این تحلیلگر به این نکته اشاره می‌کند که در چند هفته گذشته بیت کوین در حال خروج از صرافی‌ها بود در حالی که تتر (USDT) مسیر برعکس بیت کوین را دنبال می‌کرد.

این نشان می‌دهد که اغلب کاربران از ارز تتر برای خرید بیشتر بیت کوین مورد استفاده کرده‌اند. در هر حال با وجود نگه داشتن مقداری بیت کوین در صرافی‌ها، کاربران اغلب ترجیح می‌دهند بیت کوین را از صرافی‌ها خارج کنند و در کیف پول‌های ارز دیجیتال خود نگهدارند.

افزایش تعدا دارندگان بیت کوین

لیست دارندگان بیت کوین

همچنین این موضوع توسط یک تریدر مشهور به نام موهیت سوروت (Mohit Sorout)، هم‌بنیانگذار شرکت سرمایه‌گذاری بیتازو (Bitazu Capital) تایید شد.

این تریدر به این نکته اشاره می‌کند که کل ذخایر بیت کوین صرافی‌ها در حال کاهش است و به میزان ۱/۳۶ میلیون بیت کوین رسیده است. آخرین باری که میزان ذخایر بیت کوین در صرافی‌ها به این حد رسیده بود در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ بود، وقتی که روند صعودی قیمت بیت کوین شروع شده بود.

موهیت سوروت علت این موضوع را اینگونه توضیح می‌دهد:

علت این موضوع می‌تواند به خاطر کاهش شدید تعادل ارز در پنجشنبه سیاه باشد که بسیاری از صرافی‌های بیت کوین توقیف شده بودند و صاحبان جدید بیت کوین بیت کوین‌های خود را بیرون از صرافی و در کیف پول‌های خود معاوضه می‌کردند.

در حالی که تریدکنندگان و تحلیلگران نسبت به هودلینگ (Hodling) یا نگهداری بیت کوین برای بلندمدت تردید دارند، داده‌ها نشان دهنده افزایش فعالیت‌های هودلینگ دارندگان بیت کوین است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: مفهوم HODL چیست و چرا سرمایه گذاری طولانی مدت روی بیت کوین بهتر است؟

براساس داده‌های (Bitinfocharts) در فهرست ثروتمندان بیت کوین تعداد افرادی که بین ۰ تا ۰/۰۰۱ بیت کوین دارند، ۲۱ درصد افزایش یافته است.

تعداد بیت کوین‌هایی که در اختیار این کاربران قرار داشت در ماه مه ۲۰۱۹ ، ۲٫۴۰۵ بیت کوین بود، این رقم در ماه مه ۲۰۲۰ به ۲٫۹۱۱ بیت کوین افزایش یافته است. همین امر نشان می‌دهد کاربران تمایل بیشتری برای نگهداشتن محبوب‌ترین ارز دیجیتال پیدا کرده‌اند.

احتمالا یکی از دلایل مهم افزایش تعداد دارندگان بیت کوین به دلیل انتظار بازار از افزایش قیمت بیت کوین پس از رویداد هاوینگ بود. اغلب شاخص‌های بازار پیش بینی می‌کردند بعد از رویداد هاوینگ، یک روند صعودی وارد اکوسیستم بیت کوین خواهد شد. ممکن است شیوع ویروس کرونا و رکود بازار کالا و سهام هم یکی دیگر از علت‌های تمایل سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار بیت کوین باشد.

ناگفته نماند که در زمان نگارش این مطلب در کوین نیک، بیت کوین با ارزشی در حدود ۹۸۰۰ دلار معامله می‌شود.

منبع: ambcrypto