بیت کوین پس از اینکه به بالاترین قیمت خود در ماه اوت، یعنی حدود ۱۲٫۴۹۲ دلار رسید، دچار یک روند نزولی شد و در حال حاضر به‌دنبال یافتن بالاترین سطح حمایتی در محدوده ۱۱ هزار دلار است. ریزش قیمت بیت کوین از وقتی شروع شد که از سطح حمایتی ۱۲٫۲۰۰ دلار پایین‌تر آمد. سطح حمایتی بعدی، یعنی ۱۲ هزار دلار هم بیت کوین را ناامید کرد و بزرگترین ارز دیجیتال جهان برای سومین بار متوالی نتوانست جایگاهش بالای ۱۲ هزار دلار را حفظ کند و دوباره به محدوده ۱۱٫۸۰۰ دلار برگشت. در ادامه مطلب تحلیل قیمت بیت کوین ۲۹ مرداد پرداخته‌ایم.

در زمان نوشتن این مطلب، بیت کوین مشغول دست و پنجه نرم کردن با سطح حمایتی ۱۱٫۸۰۰ است تا بتواند از آن برای حرکت به سمت سطح ۱۲ هزار دلار کمک بگیرد. مقدار شاخص میانگین متحرک ساده (SMA) بیت کوین در بازه یک ساعته ۱۰۰ است.

باتوجه به سطوح تکنیکال عمومی، برای روزهای آینده بیت کوین دو سناریو محتمل است. در سناریوی اول اگر بیت کوین ۱۲ هزار دلار را رد کند موجب تقاضای خرید بیشتر می‌شود و به دنبال آن در سطح ۱۲ هزار دلار تراکم فروشنده افزایش خواهد یافت. همین افزایش اعتماد باعث ریکاوری بیت کوین می‌شود و به سطح ۱۲٫۵۰۰ دلار نزدیک خواهد شد.

در سناریو دوم افزایش فشار فروش بیت کوین موجب می‌شود در مدت کوتاهی از سطح حمایتی ۱۱٫۸۰۰ دلار پایین‌تر رود. اگر این اتفاق بیافتد بیت کوین به سمت سطوح حمایتی پایین‌تر سرازیر می‌شود، احتمالا سطح ۱۱٫۷۵۰ دلار. اگر این روند ادامه پیدا کند، سطوح حمایتی بعدی ۱۱٫۵۰۰ و ۱۱٫۲۵۰ دلار خواهد شد.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین

در همین حین، هر دو شاخص قدرت نسبی (RSI) و مکدی (MACD) خبر از هجوم فروشنده‌ها در منطقه آسیا می‌دهند. شاخص مکدی پایین‌تر از خط میانی (۳۷/۳۶-) گیر کرده است.

به هر حال، نوسان‌های کم در نمودار قیمت بیت کوین حاکی از این است که کاهش قیمت آن محدود به یک زمان کوتاه خواهد بود. ضمنا، شاخص قدرت نسبی بالاتر از ناحیه فروش مضاعف (۳۰) قرار گرفته و سطوح بالاتر را نشانه گرفته است؛ این موضوع نشان‌دهنده آن است که تنها فشار خرید زیاد برای نگه‌داشتن بیت کوین بالاتر از سطح ۱۲ هزار دلار کافی نخواهد بود، حداقل در این زمان.

بیشتر بخوانید: بیت کوین چیست و به چه کار می آید؟

سطوح روزانه بیت کوین

نرخ روز: ۱۱٫۸۱۴

تغییرات نسبی: ۳۱/۸۰

درصد تغییرات: ۰/۲۷ ٪

گرایش: خرسی کوتاه‌مدت

نوسان: کم

فراموش نکنید شما هم می‌توانید نظرات خودتان را درباره تحلیل قیمت بیت کوین ۲۹ مرداد از طریق وبسایت و شبکه‌های اجتماعی کوین‌نیک با دیگران به اشتراک بگذارید و با فعالان این حوزه بحث و تبادل نظر کنید.

منبع: Coinpage