بیت کوین هم چنان به ثبت رکوردهای مثبت جدید ادامه می­‌دهد. این‌بار اما این رمزارز طولانی­‌ترین دوره را با قیمت بالای ده هزار دلار ثبت می­‌کند. در ۶۳ روز گذشته، قیمت بیت کوین بالای ده هزار دلار بسته شد و این رکورد جدید بیت کوین محسوب می ‌شود. پیش­بینی می‌­شود که این رکورد هم‌‌چنان در روزهای پیش رو ادامه پیدا کند چرا که هیچ علامتی از روند رو به پایین مشاهده نمی‌­شود.

رکورد جدید بیت کوین

علی‌رغم ابعاد منفی سال ۲۰۲۰، به نظر می­‌رسد که از بسیاری جهات مختلف سال خوبی برای بیت کوین است. قیمت بیت کوین برای اولین بار در تاریخ به مدت بیش از ۶۳ روز بالای ده هزار دلار در پایان روز بسته شد. این یک رکورد جدید است که توانست رکورد ۶۲ روزه ثبت­ شده بین سال­‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ را بشکند که در آن دوره قیمت بیت کوین به بیست هزار دلار رسیده بود.

اختلاف زیادی بین رکورد فعلی و رکورد قبلی وجود دارد. درحالی‌که فراریت قیمت در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بسیار زیاد بود (به طوری که بیت کوین از ده هزار دلار به بیست هزار دلار رسید و بعد فقط ظرف یک ماه به زیر ده هزار دلار کاهش پیدا کرد) اما اکنون قیمت بیت کوین تقریباً ثابت مانده است و فقط  بین ده هزار دلار و ۱۲۵۰۰ دلار در نوسان است.

نکته جالب این است که حتی وقتی بیت کوین در بازارهای مالی سنتی به طور کلان زیر قیمت به فروش می‌رسید، باز هم توانست سطح پشتیبانی ده هزار دلار را حفظ کند. پس قطعاً این حائز اهمیت است که شاهد ابقای بیت کوین بالای این قیمت باشیم.

بیشتر بخوانید: بیت کوین چیست و به چه کار می آید؟

کنستانتین انیسیموف (Konstantin Anissimov) مدیرعامل صرافی رمزارز CEX.IO در مصاحبه با خبرگزاری UseTheBitcoin گفت، به نظر می­‌رسد که ارزرمزهایی همچون بیت کوین و اتریوم (ETH) در حال حاضر بین دو مانع عرضه مهم مبادله می‌­شوند. وی اشاره داشت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه که به نظر می­‌رسد به عنوان مقاومت عمل می‌­کند، و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه که به عنوان پشتیبان عمل می‌­کند.

علی‌رغم این موارد مثبت، آقای انیسیموف اظهار داشت که بهتر است مدتی از فضای مبادله دور باشیم. وی در این رابطه گفت:

«بیت کوین باید بالای ۱۱۱۵۰ دلار یا زیر ۱۰۴۷۵ دلار معامله شود تا مسیر روشنی برای آینده‌­اش ترسیم شود. در ضمن، اتریوم باید از تریدینگ پاکت ۳۸۷-۳۳۰ دلاری خارج شود تا نشان دهد که آیا آپ­ترند ادامه پیدا خواهد کرد یا نه. تا زمانی که این موارد محقق شود، باید صبر کنیم تا مبادا دچار اشتباه شویم».

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین تقریباً ۱۰۹۰۰ دلار مبادله می‌­شود و ارزش بازارش ۲۰۱ میلیارد دلار است. در ۲۴ ساعت گذشته، بیت کوین رشد ۱.۰۹% را به ثبت رسانده است.

منبع: Usethebitcoin