چند ساعت گذشته برای بیت کوین بسیار هیجان‌انگیز سپری شد. ابتدا قیمت این ارز دیجیتال به ۱۸٫۵۰۰ دلار رسید، بعد خیلی زود قیمت بیت کوین اصلاح شد و به ۱۷٫۲۳۰ دلار رسید؛ همه این اتفاقات در کمتر از یک ساعت رخ داد. اما باز بیت‌کوین اوج گرفت طوریکه در حال حاضر در حدود قیمت ۱۸٫۱۸۰ دلار معامله می‌شود. در ادامه این مطلب درباره عبور قیمت بیت کوین از مرز ۱۸۰۰۰ دلار بیشتر صحبت می‌کنیم.

فضاپیمای اسپیس ایکس روز گذشته ۴ فضانورد را با خود به فضا برد، به نظر می‌رسد این سفینه بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال را هم با خود به آسمان برده است. مانند همان چیزی که در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاده بود بیت کوین موفق شد از مرز ۱۸٫۰۰۰ دلار بگذرد و به این ترتیب ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال از ۵۰۰ میلیارد دلار هم فراتر رود.

آیا رسیدن به قیمت ۱۰۰٫۰۰۰ دلار برای بیت کوین ممکن است؟

بیت کوین موفق شد پس از سه سال دوباره از سطح قیمتی  ۱۸٫۰۰۰ دلار عبور کند، همین امر باعث شده است بسیاری از کارشناسان رسیدن به ۱۰۰٫۰۰۰ دلار را برای بیت کوین ممکن بدانند.

به نظر می‌رسد بیت کوین برای رسیدن به ماه (اصطلاح رسیدن به ماه «to the moon»‌ به معنی افزایش قیمت قابل توجه است) آماده باشد. در واقع در حال حاضر می‌توانیم بگوییم بیت کوین پایگاه فضایی را برای پرواز به سمت ماه ترک کرده است.

پادشاه ارزهای دیجیتال موفق شد پس از سه سال، با جهش ده درصدی از مقاومت ۱۸٫۰۰۰ دلاری عبور کند. این موضوع کل جامعه ارز دیجیتال را دچار بهت و هیجان کرده است.

دن تاپیرو (Dan Tapiero) سرمایه‌گذار مشهور که بیش از ۲۵ سال در بازارهای مالی تجربه دارد گفته است: موج صعودی فعلی بیت کوین، روند سال ۲۰۱۷ را بسیار کوچک نشان می‌دهد. او ادامه داد این روند صعودی نتیجه تجمیع اصولی و تثبیت قوی و محکم است.

همچنین کاربری به نام مستعار «KingThies» در تریدینگ ویو هم روز گذشته در پستی در مورد تکرار تاریخ بیت کوین به کاربران یادآوری کرد.

او مخصوصا به گاوهای بازار توصیه کرد که بیت کوین ۱۰۰٫۰۰۰ دلاری را در ذهن خود داشته باشند. او گفت: «در حال حاضر رسیدن به ۱۰۰٫۰۰۰ دلار ممکن است کمی دور از انتظار به نظر برسد اما با رسیدن به بالاترین قیمت تاریخ بیت کوین یعنی ۱۹٫۵۰۰ دلار باید منطق روند صعودی بعدی را در نظر بگیرید.»

با این حال ماموریت رسیدن به ماه نیاز به زمان دارد. در یک نوسان ناگهان قیمت بیت کوین همان کاری را انجام داد که معمولا به بهترین شکل آن را انجام می‌دهد یک اصلاح ناگهانی!

در طی ۲۰ دقیقه قیمت بیت کوین بیش از ۱٫۰۰۰ دلار از دست داد تا از ۱۸٫۵۰۰ دلار به ۱۷٫۲۳۰ دلار سقوط کند. چیزی که اصلا در بازار بیت کوین عجیب نیست و با هر بار افزایش قیمت قابل توجه، باید منتظر اصلاح قیمت آن باشیم. اما پس از آن دوباره بیت کوین اوج گرفت، طوریکه در حال حاضر در حدود قیمت ۱۸٫۱۸۰ دلار معامله می‌شود.

بیت کوین ۱۸ هزار دلار

نمودار قیمت بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: سه سناریوی احتمالی برای واکنش بیت‌کوین به پیروزی بایدن

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به ۵۰۰ میلیارد دلار رسید

با افزایش قیمت موشکی بیت کوین ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال هم از ۵۰۰ میلیارد دلار عبور کرد. این اولین بار است که پس از تقریبا ۳ سال بالا  پایین‌های بیشمار، ارزش کل بازار رمزارزها به این سطح رسیده است.

جالب اینجاست که بیت کوین تنها ارز دیجیتال مهم است که بسیار نزدیک به بالاترین قیمت تاریخ خود قرار گرفته است. بسیاری از ارزهای دیجیتال پس از ریزش شدید در پایان سال ۲۰۱۷ هنوز موفق نشده‌اند حتی ۵۰ درصد از ضررها‌ی خود را پس بگیرند.

به نظر می‌رسد این موضوع به سرمایه‌گذاری‌های سازمانی و ورود شرکت‌های بزرگ به بازار بیت کوین باشد که باعث شده است بیت کوین مانند ققنوس از زیر خاکستر بلند شود و تبدیل به یک گزینه سرمایه‌گذاری امن مانند طلا و ارزهای فیات شود.

گفتنی است در زمان نگارش این مطلب بیت کوین با ارزشی معادل ۱۸٫۱۴۰ دلار معامله می‌شود و ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در حدود ۵۰۵ میلیارد دلار است.

تحلیل شما درباره عبور قیمت بیت کوین از ۱۸۰۰۰ دلار چیست؟ با توجه به روند فعلی آیا رسیدن به ۱۰۰٫۰۰۰ دلار برای بیت کوین امکان پذیر است؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: cryptopotato