هفته گذشته قیمت بیت کوین به شدت دچار ریزش شد، به طوری که از ۱۹٫۵۰۰ دلار به حوالی ۱۶٫۰۰۰ دلار رسید. معمولا اصلاح‌های قیمتی به آرامی اتفاق نمی‌افتند و اغلب یکباره شاهد سقوط قیمت یک دارایی هستیم. این اصلاح بیت کوین هم از این قاعده مستثنی نبود و در طی چند ساعت اتفاق افتاد. پس از این اصلاح قیمتی، قیمت بیت کوین در بالای محدوده ۱۶٫۰۰۰ دلار تقریبا به ثبات رسیده است. سوال اصلی اینجاست که آیا اصلاح قیمت بیت کوین به پایان رسیده است؟ عامل تعیین کننده این است که آیا بیت کوین می‌تواند به سطح حمایت حیاتی برسد که از صعود بعدی پشتیبانی کند یا خیر؟ بازگشت روند صعودی بیت کوین در چه صورتی اتفاق خواهد افتاد؟

همانطور که نمودار روزانه نشان می‌دهد، یک منطقه حمایتی در محدوده ۱۶٫۰۰۰ دلار ایجاد شده است. در این نمودار مشاهده می‌کنیم که در بازه‌های زمانی یا همان تایم فریم‌های کوچک‌تر، قیمت بیت کوین روند صعودی را از دست داده است که به نظر می‌رسد در واکنش به نقد کردن و فروش اتفاق افتاده است. همین واکنش‌های پشت سر هم باعث شد قیمت به سمت پایین شتاب بگیرد.

بازگشت روند صعودی بیت کوین

نمودار روزانه قیمت بیت کوین پس از اصلاح شدید

در این تایم فریم‌ها قیمت بیت کوین مرتبا بالا و پایین می‌شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، تایم فریم‌های روزانه یک سطح حمایت حیاتی را برای نگهداری مشخص می‌کنند که به نظر می‌رسد ۱۶٫۰۰۰ دلار یک حمایت قوی برای نگهداری قیمت بیت کوین محسوب می‌شود.

از آنجایی که قیمت بیت کوین در حال حاضر ۱٫۴۰۰ دلار بالاتر از این محدوده حمایتی قرار دارد، روی نمودار رفت و برگشت‌های موقتی به این ناحیه را می‌بینیم.

بیت کوین برای بازگشت به روند صعودی باید از مقاومت ۱۸٫۰۰۰ دلاری عبور کند

نمودار ساعتی یک برک داون یا شکست آشکار سطح پشتیبانی ۱۸٫۶۰۰ دلار را نشان می‌دهد که باعث واکنش زنجیره‌ای به سمت قیمت‌های پایین‌تر شد.

با این حال در طی اصلاح قیمت، تایم‌فریم‌های کوچیکتر نشان  می‌دهد که یک مقاومت مهم در سطح ۱۸۰۰۰ دلار وجود دارد. به صورتی که قیمت بیت کوین به سمت ناحیه حمایت تا ۱۷٫۲۰۰ دلار سقوط کرد، سپس کمی به سمت بالا جهش کرد اما نتوانست از سطح ۱۸٫۰۰۰ دلار عبور کند.

بازگشت روند صعودی بیت کوین

نمودار ساعتی تغییر قیمت بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: چرا افزایش قیمت کنونی بیت کوین با سال ۲۰۱۷ متفاوت است؟

با عدم موفقیت بیت کوین در شکستن این محدوده، یک ناحیه مقاومت ایجاد شده است. برای حفظ روند صعودی ابتدا این ناحیه مقاومت باید شکسته شود و در تایم فریم‌های کوتاه‌تر روند صعودی را مشاهده کنیم.

مانع بعدی که در روند صعودی بیت کوین وجود دارد، در منطقه ۱۸٫۶۰۰  قرار گرفته است که در روند صعودی قبلی نتوانست به عنوان یک منطقه حمایت عمل کند.

روند کاهشی ارزش کل بازار

نمودار روزانه ارزش کل بازار هم یک شکست آشکار را نشان می‌دهد، چرا که ارزش کل بازار پس از رسیدن به سطح فیبوناچی ۱/۶۱۸ به طور قابل توجهی سقوط کرد.

در ادامه روند صعودی محدوده ۴۰۰ میلیارد دلار یک مقاومت خیلی قوی محسوب می‌شود که در روند پیشین نتوانست تایید مجدد را دریافت کند. از این نظر شاید شاهد اصلاح بیشتر به سمت ۴۰۰ میلیارد دلار باشیم تا مقاومت پیشین به یک محدوده حمایت تبدیل شود.

بازگشت روند صعودی بیت کوین

نمودار روزانه ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال

محتمل‌ترین سناریو برای بیت کوین یک روند صعودی آرام به سمت ۱۸٫۰۰۰ و ۱۸٫۵۰۰ دلار خواهد بود، به این ترتیب محدوده ۱۸٫۰۰۰ تا ۱۸٫۵۰۰ دلار نقش اساسی را در روند قیمتی بیت کوین ایفا می‌کند.

سطوح مقاومتی مهم

اگر مقاومت موجود در محدوده ۱۸٫۰۰۰ تا ۱۸٫۵۰۰ دلار شکسته شود، یک روند صعودی پایدار به سمت بالاترین قیمت تاریخ بیت کوین کاملا محتمل است. اما عدم موفقیت در شکست این محدوده یک نوسانی جدید را ایجاد می‌کند.

این محدوده نوسانی جدید بین ۱۶٫۰۰۰ تا ۱۸٫۰۰۰ دلار خواهد بود، که در آن ۱۸٫۰۰۰ دلار به عنوان یک مقاومت عمل می‌کند. اگر بیت کوین مدت زیادی در این منطقه بماند ممکن است شاهد اصلاحات بیشتری هم باشیم.

در این صورت اصلاح به سمت قیمت ۱۴٫۰۰۰ دلار بعید نیست چرا که این منطقه بالاترین قیمت بیت کوین در ماه ژوئن است و می‌تواند یک محدوده حمایت / مقاومت گسترده را برای بازار تامین کند.

اگر بیت کوین موفق شود بالاتر از ۱۴٫۰۰۰ دلار باقی بماند، به احتمال زیاد در رالی صعودی بعدی قیمت بیت کوین می‌تواند به ۳۰٫۰۰۰ دلار برسد.

پیش بینی شما از زمان بازگشت روند صعودی بیت کوین چیست؟ به نظر شما بیت کوین روند صعودی خود را از سر خواهد گرفت یا باید شاهد اصلاح بیشتری در قیمت باشیم؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

 

منبع: cointelegraph