استیو بنن، یکی از مهم‌ترین اشخاص دنیای بیت کوین به جرم کلاهبرداری دستیگر شد. اما به نظر می‌رسد در دستگیری استیو بنن نبرد بین دونالد ترامپ و جو بایدن در میان است. استیو بنن قصد رو کردن دست جو بایدن را در خصوص فعالیت‌های مشکوک با بیت کوین داشت.

نظرات استیو بنن (Steve Bannon) در خصوص بیت کوین شاید در بین جوامع دنیای ارزهای دیجیتال مهم نباشد، اما برای یکی از برجسته‌ترین اشخاص حال حاضر دنیا بسیار مهم است: دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا.

بنن یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران بیت کوین است و ذهنیت روشن او دائما در فکر ارزهای دیجیتال و آینده اقتصاد و سیاست قرار دارد.

اما مهم‌ترین نقش استیو بنن، حضور او به عنوان شخصی مهم برای ارائه اطلاعات و نظرات در خصوص بیت کوین به دونالد ترامپ است. طبق نظر دونالد ترامپ، استیو بنن یکی از بهترین اشخاص و طرفداران او محسوب می‌شود و عاشق کار کردن با بنن است. استیو بنن از همان ابتدا یکی از دنبال کنندگان ارزهای دیجیتال و بیت کوین بود و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی هم روی آن انجام داد. پس از ظهور بیت کوین، استیو بنن جزو اولین اشخاصی بود که چشم خود را روی این پدیده متمرکز کرد. او به واسطه دونالد ترامپ به دنیای سیاست‌ معرفی و به عنوان استراتژیست ارشد کاخ سفید منصوب شد.

دستگیری استیو بنن یکی از بزرگ‌ترین طرفداران بیت کوین و مشاوره به دونالد ترامپ

استیو بنن مهم‌ترین شخص مشاور در خصوص ارزهای دیجیتال به دونالد ترامپ بوده است

پنجشنبه هفته پیش بود که بنن به دلیل کلاهبرداری و پولشویی در ارتباط با جذب سرمایه به منظور ساخت دیوار در مرز‌های جنوبی آمریکا دستگیر شد. البته در اولین دادگاه محاکمه این فرد، بنن ادعا کرده که بی‌گناه است و با قید وثیقه ۵ میلیون دلاری آزاد شده است. همچنین او اعلام کرده که دونالد ترامپ هیچ نقشی در این مسئله نداشته است.

دستگیری استیو بنن یکی از بزرگ‌ترین طرفداران بیت کوین

هرچند به نظر می‌رسد مسئله دستگیری او تنها به کلاهبرداری در خصوص جذب سرمایه نبوده است. بنن شخصی بود که جریان استفاده تیم جو بایدن (Joe Baiden) از بیت کوین به منظور کمپین‌های تبلیغاتی و مالی (البته با فعالیت‌های مشکوک) را به دونالد ترامپ مطرح کرد. به همین منظور در ماه جولای سال گذشته بود که دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده در آن زمان بر علیه ارزهای دیجیتال گام برداشت.

بنن در آن زمان تحقیقات خود روی آدرس اشخاص کلیدی را که در جریان کمپین بایدن از بیت کوین استفاده کرده‌اند، آغاز کرد. این فعالیت‌ها باعث برانگیخته شدن تهمت‌های مختلفی بر علیه استیو بنن شد. فراتر از آن، تیم کمپین بایدن با استفاده از نفوذ خود در برخی از اشخاص درون FBI سعی کرده تا اوضاع را برای استیو بنن سخت‌تر کند تا در نهایت پرونده دستگیری او با عنوان کلاهبرداری در مسئله ساخت دیوار تشکیل شود.

البته به نظر می‌رسد بنن تحقیقات خود را در خصوص کمپین بایدن و استفاده او از بیت کوین برای فعالیت‌های مشکوک را تکمیل کرده که قرار بود در تاریخ ۲۱ آگوست منتشر کند. اما تمامی یافته‌های او ۱ روز قبل از این تاریخ توسط FBI از بین رفت.

نظر شما در خصوص این ماجرا چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Coindol