قیمت ارز دیجیتال بیت کوین به تازگی از مرز ۹۰۰۰ دلار گذشت و افزایش قیمت بیت کوین بازار کریپتو و سرمایه‌گذاران را کاملاً غافلگیر کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کوین نیک همراه باشید.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی TradingView، از تاریخ ۱۳ ماه مارچ که قیمت بیت کوین به حداقل مقدار خود، یعنی ۳۸۵۰ دلار رسید، تا به حال شاهد رشد ۱۳۰ درصدی قیمت این ارز دیجیتال بوده‌ایم. حال، زمانی که روند رشد بیت کوین را در کنار روند نزولی بازار سهام Dow قرار می‌دهیم، تفاوت‌های بسیاری آشکار می‌شوند. از تاریخ ۲۳ ماه مارچ که ارزش بازار Dow، میزان ۱۸۲۱۰ دلار بود تا کنون که قیمت آن به ۲۴۷۵۰ دلار رسیده است، تنها رشد ۳۶ درصدی را برای این بازار شاهد بوده‌ایم. با این حساب، بیت کوین بار دیگر به عنوان بهترین دارایی در سال ۲۰۲۰ شناسایی می‌شود.

شما می‌توانید توییت مربوط به مقایسه روند صعودی یا نزولی دارایی‌ها را در زیر مشاهده کنید. رنگ نارنجی مربوط به بیت کوین، رنگ زرد مربوط به طلا، رنگ سیاه مربوط به US10Y و رنگ آبی مربوط به S&P500 می‌شود.

 افرایش قیمت عجیب بیت کوین به بالای ۹۰۰۰ دلار

قیمت نجومی بیت کوین

افت تمام بازارها به دلیل شیوع ویروس کرونا در ماه مارس

از آن جایی که مردم در سراسر جهان به دلیل شیوع ویروس خطرناک کرونا درون خانه‌های خود ماندند، تجارت و کسب و کار به صورت کلی تعطیل شد. در فاصله زمانی ۱۲ تا ۱۳ ماه مارس سال جاری، قیمت بیت کوین حدود ۵۰ درصد افت کرد و در برخی از صرافی‌ها به قیمت ۳۸۵۰ دلار نیز معامله می‌شد.

این در حالی بود که بازار‌های عمومی و اصلی نیز به صورت چشمگیری با افت قیمت مواجه شدند و به عنوان مثال، بازار Dow با ۱۰ درصد افت قیمت همراه شد. روزهای بد برای بازار سهام Dow ادامه داشت و قیمت این بازار تا تاریخ ۲۳ ماه مارس به حداقل خود رسید. در همین وضعیت، بیت کوین به جای طی کردن یک مسیر نزولی، قیمت خود را بازیابی یا ریکاوری کرد و حالا به قیمت غافلگیر کننده‌ و بالای ۹۰۰۰ دلار رسیده است.

تاثیر اخبار هاوینگ ۲۰۲۰

با ادامه یافتن رود بازیابی شدن بازارهای اصلی و البته بازارهای کریپتو و رمزارز، یک عامل محرک وجود دارد که می‌تواند سبب بالا رفتن قیمت بیت کوین شود و شاید یکی از دلایل سرعت بالای بازیابی قیمت بیت کوین نیز همین باشد. پدیده‌ی هاوینگ (Halving) بیت کوین، پدیده‌ای است که هر ۴ سال یک بار رخ می‌دهد و پاداش ماینرها برای استخراج کردن هر بلاک را نصف می‌کند. هاوینگ بیت کوین در انتها به موجودی بیت کوین کمتر می‌انجامد و شاید همین عامل، مردم را به روی آوردن به سمت بازار بیت کوین، تشویق کند.

تنها در عرض ۱۲ روز، هاوینگ بیت کوین، بحث‌های بسیاری را به وجود آورده و همان طور که وقایع و پدیده‌های گذشته در بازار بیت کوین ثابت کرده‌اند، هاوینگ جدید نیز می‌تواند به رشد چشمگیر قیمت بیت کوین منجر شود. با این حال، در نظر داشته باشید که بسیاری از افراد حرفه‌ای در هفته‌های اخیر توضیح داده‌اند که هاوینگ سال ۲۰۲۰، ممکن است به مانند گذشته عمل نکند و نتایج متفاوتی را رقم بزند. تنها زمان می‌تواند نتیجه‌ هاوینگ ۲۰۲۰ بیت کوین را به ما بگوید!

نظر شما در مورد افزایش قیمت بیت کوین و عبور کردن آن از مرز ۹۰۰۰ دلار چیست؟

منبع: Cryptonewmedia