بازار ارزهای دیجیتال با از دست دادن مقداری از ارزش خود، راه طلا و وال استریت را پیش گرفت و بیت کوین با کاهشی ۲ درصدی، به زیر ۱٫۳۰۰ دلار سقوط کرد. حتی دیروز شاهد دست و پا زدن بیت کوین در قیمت ۱۰٫۱۳۰ دلار بودیم.

پس از این که دیروز بیت کوین کمی از ارزش خود را توانست پس بگیرد، این ارز دیجیتال دوباره به ترند خرسی خود بازگشت و به کمتر از ۱۰٫۳۰۰ دلار رسید. بسیاری از آلت کوین‌ها هم با دنبال کردن بیت کوین کاهشی قابل توجه را تجربه کردند. نتیجه این اتفاق، کاهش ارزش ۱۰ میلیارد دلاری ارزهای دیجیتال بود.

دست و پا زدن بیت کوین در قیمت زیر ۱۰٫۳۰۰ دلار

دیروز بیت کوین توانست برخی از ضررهای خود را جبران کند و به قیمت ۱۰٫۵۰۰ دلار برسد. هرچند این دارایی نتوانست در این سطح طاقت بیاورد و به سرعت جایگاه خود را از دست داد. تنها در چند ساعت، بیت کوین از قیمت ۱۰٫۵۰۰ دلار در صرافی بایننس به قیمت ۱۰٫۱۳۰ دلار رسید. البته از آن زمان تا به حال، بیت کوین توانسته شرایط خود را ریکاوری کند و حالا در حدود ۱۰٫۳۰۰ دلار معامله شود.

کاهش قیمت بیت کوین
دست و پا زدن بیت کوین در قیمت کمتر از ۱۰٫۳۰۰ دلار

بیت کوین حالا در سطح پشتیبان ۱۰٫۲۹۰ دلار قرار دارد. اگر این ارز دیجیتال به زیر این سطح برگردد، ممکن است به قیمت ۱۰٫۲۰۰ دلار و به سطح روانی ۱۰٫۰۰۰ دلار برسد. البته این شرایط نامساعد، تقریبا در تمامی بازارهای مالی وجود دارد. طلا، که معمولا شرایطی مشابه با بیت کوین را سپری می‌کند، از قیمت ۱٫۹۰۰ دلار بر هر اونس، به ۱٫۸۵۰ دلار بر هر اونس رسید. این شرایط برای بازار سهام هم صدق می‌کند. شاخص S&P 500 کاهشی ۲٫۴ درصدی، شاخص داو جونز کاهشی ۲ درصدی و ششاخص نزدک کاهشی منفی ۳ درصدی را تجربه کرده است.

در بازار ارزهای دیجیتال، بسیاری از رمزارزها با رنگ قرمز به کار خود پایان دادند. اما برخی از ارزهای رمزنگاری شده مانند Helium پس از ورود به فهرست صرافی بایننس، افزایشی ۴۰ درصدی را تجربه کرد. همچنین Uniswap با رشد ۱۳ درصدی و HedgeTrade با افزایش ۱۰ درصدی، دیگر رمزارزهای مثبت بازار بوده‌اند.

در نهایت ارزش بازار ارزهای دیجیتال از ۳۳۲ میلیارد دلار، به ۳۲۵ میلیارد دلار کاهش یافت.

منبع: CryptoPotato