بر اساس آخرین داده‌های بازار ارزهای دیجیتال، تعداد نهنگ‌های بیت کوین که توانایی تاثیرگذاری روی قیمت بیت کوین را دارند به سطح سال ۲۰۱۷ و زمانی که قیمت بیت کوین به ۲۰٫۰۰۰ دلار رسیده بود، نزدیک می‌شود. در این مطلب از کوین نیک در مورد افزایش تعداد تعداد نهنگ های بیت کوین در سال ۲۰۲۰ بیشتر صحبت می‌کنیم.

بر اساس گزارش شرکت گلس‌نود (Glassnode) که در تاریخ ۱۵ ژوئن منتشر شده است، تعداد نهنگ های بیت کوین از ژانویه سال جاری به طور پیوسته در حال افزایش است.

نهنگ بیت کوین به سرمایه‌گذارانی گفته می‌شود که بیش از ۱۰۰۰ بیت کوین دارند.

این سایت تحلیل ارزهای دیجیتال اعلام کرده است که در حال حاضر ۱۸۸۲ نهنگ بیت کوین در بازار وجود دارد که تقریبا مشابه عددی است که در سپتامبر سال ۲۰۱۷ و زمانی که ارزش بیت کوین به ۲۰٫۰۰۰ دلار رسیده بود، وجود داشت. البت همین تعداد نهنگ در ماه مارس ۲۰۱۶ و زمانی که ارزش بیت کوین تنها ۴۲۰ دلار بود هم مقادیر زیادی از بیت کوین را در اختیار داشتند.

در حال حاضر قیمت بیت کوین ۲۰ برابر عددی است که اولین بار این تعداد نهنگ بیت کوین در بازار دیده می‌شد. به این معنی است که حالا ثروت بیشتری توسط این نهنگ‌ها نگهداری می‌شود.

البته طبق این گزارش به نظر می‌رسد میانگین تعداد بیت کوینی که توسط هر نهنگ نگهداری می‌شود در طول زمان نسبت به سال ۲۰۱۶ کمتر شده است و میانگین ثروت این نهنگ‌ها به دلار هم نسبت سال ۲۰۱۷   کاهش یافته است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: محکومیت پاول لرو به زندان ؛ سرنوشت ساتوشی ناکاموتو مبهم تر از همیشه

نشریه کوین‌تلگراف در ماه آوریل گزارشی را در مورد نهنگ‌های بیت کوین منتشر کرده بود و در آن گزارش آورده بود که اغلب نهنگ‌های بیت کوین به روش سرمایه گذاری «هودل» یا نگهداری بلندمدت علاقه دارند. طبق این گزارش این نهنگ‌های حداقل به مدت ۵ سال دارایی دیجیتال خود را جابحا یا نقد نمی‌کنند حتی اگر بازار با اصلاح و ریزش قیمت جدی مواجه شود.

در جریان سقوط وحشتناک قیمت ارزهای دیجیتال در ماه مارس و زمانی که ارزش بیت کوین به ۳٫۶۰۰ دلار هم رسیده بود، بسیاری از نهنگ‌های بیت کوین به دارایی خود دست نزدند.

با این حال نهنگ های بیت کوین همچنان می‌توانند تاثیر قابل توجهی روی قیمت بیت کوین داشته باشند. در ۱۵ ژوئن قیمت بیت کوین بعد از هفته‌ها به زیر ۹۰۰۰ دلار سقوط کرده بود چرا که نهنگ‌های بیت کوین نزدیک به ۳۰ میلیون دلار از دارایی خود را در صرافی بیت مکس (BitMEX) و سایر صرافی‌های ارز دیجیتال فروختند.

منبع: cointelegraph