معیارهای بیت کوین در وضعیت خوبی قراردارند: امروز، قیمت تحقق یافته بیت کوین و همچنین ارزش بازار تحقق یافته آن به رکورد جدیدی رسیده‌اند.

رکوردزنی قیمت تحقق یافته بیت کوین

با افزایش قیمت روز، قیمت تحقق یافته بیت کوین نیز افزایش می‌یابد. امروز این معیار بیت کوین به بالاترین رکورد ۷۶۷۰/۱۵ دلار رسید. ارزش بازارتحقق یافته بیت کوین نیز به بالاترین رکورد جدید در طول تاریخ رسیده است.

قیمت بیت کوین در حال افزایش است – اما این قیمت تنها معیار شکستن رکوردها نیست.

بر اساس گزارش وب‌سایت سنجش داده‌های گلس نود، امروز قیمت تحقق یافته بیت کوین به بالاترین سطح تاریخی ۷۶۷۰/۱۵ دلار رسید.

از آنجایی که قیمت «تحقق یافته» به ارزش سکه‌هایی که به صورت فعال استفاده می‌شوند اشاره دارد، با قیمت واقعی متفاوت است. قیمت تحقق یافته، ارزش ارزهای دیجیتال فعال را رصد می‌کند- و شامل سکه‌های گمشده یا ارزهای دیجیتالی که سال‌ها در کیف پول‌ها غیرفعال مانده‌اند، نمی‌شود.

محاسبه این قیمت با تقسیم ارزش بازار «تحقق یافته» بر موجودی در گردش انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: ارزش بازار بیت کوین با عبور از ۳۳۷ میلیارد دلار رکورد تازه‌ای را ثبت کرد

ارزش بازار تحقق یافته هم رکورد زد

گلس نود اعلام کرد، امروز ارزش بازار «تحقق یافته» بیت کوین نیز به بالاترین رکورد خود یعنی ۱۴۲/۴۳ میلیارد دلار رسیده است.

این معیار که توسط شرکت تحلیلی کوین متریکس (Coin Metrics) طراحی شده، از روی حاصل‌ضرب هر ارز دیجیتال در قیمتی که آخرین بار جابجا شده، مجموع ارزش یک شبکه ارز دیجیتال را اندازه‌گیری می‌کند.

بنابراین اگر آخرین جابجایی یک سکه در سال ۲۰۱۸ و زمانی که قیمت آن ۴۰۰۰ دلار بوده رخ داده باشد، معیار محاسبه ارزش بازار تحقق یافته، همان قیمت ۴۰۰۰ دلار به جای قیمت امروز است.

این رکوردهای جدید نشان‌دهنده یک بازار سالم هستند: قیمت بیت کوین امسال به دلیل افزایش علاقه به دنیای ارزهای دیجیتال- به ویژه امور مالی غیرمتمرکز (دیفای)- رکورد شکسته است. همچنین، علاقه سرمایه‌گذاران نهادی به این حوزه افراد بیشتری را به سرمایه‌گذاری در این رمز ارز سوق داده است.

بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، قیمت روز بیت کوین امروز با عبور از مرز ۱۹ هزار دلار، به ۱۹۱۷۱ دلار رسید که در ۲۴ ساعت گذشته ۴/۴۲ درصد افزایش داشته است.

به نظر شما قیمت بیت کوین به رکوردهای جدیدی خواهد رسید؟ نظرات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt