امروز که در واقع روز اول هفته بازارهای جهانی محسوب می‌شود، اغلب ارزهای دیجیتال مهم بازار روند نزولی را تجربه کردند. بیت کوین که دیروز بسیار امیدوارکننده ظاهر شده بود و تا محدوده ۱۹٫۴۰۰ دلاری صعود کرده بود امروز در محدوده ۱۹٫۱۳۵ دلار نوسان می‌کند. در ادامه این مطلب به تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال در تاریخ ۲۴ آذر پرداخته‌ایم و سعی می‌کنیم با کمک شاخص‌های تکنیکال حرکت بعدی ارزها را پیش بینی کنیم.

 بیت کوین

بیت کوین همچنان زیر مقاومت ۱۹٫۵۰۰ دلار گرفتار شده است، اواسط هفته گذشته ۳ کندل قرمز روزانه، هشدار اصلاح بازار را صادر کرد اما بلافاصله با دو کندل سبز به جایگاه قبلش در بالای مرز ۱۹٫۰۰۰دلاری بازگشت. با توجه به روند کاهشی حجم معاملات در بازار می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این هفته اصلاح ناتمام هفته قبل انجام شود و شاید بهترین فرصت برای ورود به بازار برای افرادی باشد که از روند صعودی قبلی جا مانده بودند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۲۴ آذر

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز بیت کوین / دلار

اگر به کندل هفتگی بیت کوین در پایین نگاه کنیم، الگوی مرد به دارآویخته یا hanging man را مشاهده می‌کنیم که می‌تواند هشداری برای شروع اصلاح در این هفته باشد. حرکت قیمت به سمت تنکنسن با حمایت‌های محدوده ۱۵٫۵۰۰ تا ۱۶٫۲۰۰و کیجونسن در محدوده ۱۴٫۰۰۰ دلار قابل پیش بینی است.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۲۴ آذر

نمودار هفتگی تغییرات قیمت بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: هشدار تحلیلگران: احتمال دامپ بیت کوین توسط نهنگ ها در قیمت بالای ۱۹ هزار دلار

اتریوم

اتریوم در ریزش هفته قبل حمایت ۶۰۰ دلاری را از دست داد و موفق به بازگشت بالای آن محدوده نشد. اما کیجونسن و خط روند به عنوان حمایت عمل کردند و مانع از ریزش بیشتر قیمت اتریوم شدند.
در صورت اصلاح بیت کوین، محدوده قیمتی ۴۸۵ دلار می‌تواند هدف بعدی اتریوم باشد.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۲۴ آذر

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز اتریوم / دلار

نکته‌ای که در نمودار هفتگی اتریوم جلب توجه می‌کند، تشکیل الگوی hanging man و واگرایی در اندیکاتور RSI است، که می‌توانند هشدار واضحی برای اصلاح در این هفته باشند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۲۴ آذر

نمودار هفتگی تغییرات قیمت اتریوم

نئو

در تحلیل هفته پیش گفتیم که نئو در محدوده ۱۳ تا ۱۸ دلار حمایت و مقاومت‌های زیادی تشکیل داده است و همین موضوع باعث نوسان در این محدوده در چند هفته اخیر شده است.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۲۴ آذر

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز نئو / دلار

ریپل

نمودار ریپل کاملا متفاوت از ارزهای دیگر بازار پیش می‌رود. اخبار فاندامنتال باعث شده است تا همچنان تقاضا برای خرید این ارز بالا باشد و از نظر تکنیکال هم حمایت ۰/۵ دلاری به خوبی قیمت را در این محدوده حفظ کرده است. ریزش هفته گذشته مثلث تشکیل شده را کمی تغییر داد، اما همچنان باید منتظر خروج قیمت از یکی از ضلع‌های پایینی یا بالایی این مثلث باشیم.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۲۴ آذر

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز ریپل / دلار

این مطلب راهم مطالعه کنید: هر آنچه لازم است به عنوان یک هولدر ریپل برای دریافت ایردراپ اسپارک (SPARK) بدانید

کاردانو

برای کاردانو هم مثلث ترسیم شده مهمترین محدوده قیمت در این هفته خواهد بود. در صورت اصلاح اولین مقاومت مانند هفته گذشته ۰/۱۳ دلار است که در صورت شکسته شدن به سمت ۰/۱۱۱ حرکت خواهد کرد.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۲۴ آذر

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز کاردانو / دلار

فراموش نکنید شما هم می‌توانید نظرات و پیش بینی‌های خود در مورد تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال در روز ۲۴ آذر را از طریق قسمت نظرات سایت کوین نیک یا در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام اعلام کنید و با سایر فعالان این حوزه به بحث و تبادل نظر بپردازید. منتظر شنیدن تحلیل‌های شما هستیم.