مقامات ارشد شرکت HDR، کمپانی مادر صرافی ارز دیجیتال بیتمکس (BitMEX) که پیش از این به تسهیل تجارت غیرقانونی و نقض مقررات دیگر محکوم شده بودند، حالا با اتهام تازه‌ای در مورد برداشت ۴۴۰ میلیون دلار از حساب‌های بانکی شرکت HDR روبرو شده‌اند. در ادامه درباره جزئیات اتهام ۴۴۰ میلیون دلاری مدیران بیتمکس صحبت می‌کنیم.

اتهام خارج کردن ۴۴۰ میلیون دلار از حساب‌های شرکت بیتمکس

بر اساس این دادخواست تازه که از طرف BMA LLC، یاروسلاو کولچین (Yaroslav Kolchin) و ویتالی دوبینین (Vitaly Dubinin) مطرح شده است، شاکیان به دنبال صدور حکم مصادره دارایی‌های HDR هستند. در حالیکه پرونده پیشین مقامات ارشد HDR در مورد صرافی بیتمکس همچنان در حال رسیدگی است.

در متن این دادخواست آمده است که:

سران شرکت HDR یعنی هیز (Hayes)، دیلو (Delo) و رید (Reed) در حالیکه از پرونده باز خود در دادگاه به‌ دلیل شکایت کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) و وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) و مواجهه با اتهامات کیفری و مدنی آگاه بودند و با علم به محکومیت قریب‌الوقوع خود، تقریبا ۴۴۰٫۳۰۸٫۴۰۰ دلار از موجودی حساب‌های بانکی شرکت HDR را برداشت کرده‌اند.

در این دادخواست به این موضوع اشاره شده است که خارج کردن این مبلغ از حساب‌ها با هدف کاهش دارایی‌های قابل مصادره شرکت HDR در صورت محکومیت در دادگاه انجام شده است.

در مدارک ضمیمه شده این پرونده در مورد چگونگی برداشت این دارایی‌ها صحبت نشده است اما شاکیان مدعی شده‌اند مدیران بیتمکس پس از آگاهی از محکومیت‌های احتمالی اقدام به دستکاری و انحراف سود در صورت‌های مالی بیتمکس کرده‌اند.

اتهام ۴۴۰ میلیون دلاری مدیران بیتمکس

اتهام برداشت غیرمجاز ۴۴۰ میلیون دلاری مدیران بیتمکس

این مطلب راهم مطالعه کنید: مدیر ارشد صرافی بیت مکس دستگیر شد

اتهام نقض قوانین توسط مدیران بیتمکس

جالب است بدانید در تاریخ ۱ اکتبر کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) و وزارت دادگستری ایالات متحده، صرافی بیتمکس و مدیران ارشد آن را به اتهام نقض گسترده قوانین نظارتی محکوم کرده بودند. بیتمکس، یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی مشتقات ارز دیجیتال در جهان است.

البته سخنگوی شرکت HDR اتهامات مطرح شده علیه مدیران این شرکت را رد کرده و گفته است:

پاول پوگودین (Pavel Pogodin) از مؤسسه‌ (Consensus Law)، مجموعه‌ای از اتهامات جعلی و بی اساس را علیه ما و دیگر فعالان حوزه ارزهای دیجیتال مطرح کرده است. ما از طریق روند دادرسی معمول به این مسئله رسیدگی خواهیم کرد و کاملاً مطمئن خواهیم بود که دادگاه  تشخیص خواهد داد انگیزه او از طرح این اتهامات چه بوده است.

فراموش نکنید اگر از مطالب سایت کوین نیک استفاده می‌کنید، حتما آن را به دوستان خود که به این حوزه علاقه‌مند هستند معرفی کنید.

منبع: coindesk