کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) صرافی مستقات ارزهای دیجیتال بیت مکس (BitMEX) را به استفاده از پلتفرم معاملات ثبت نشده و نقض قوانین ضدپولشویی متهم کرد. پرونده‌ای که بر این اساس علیه بیت مکس گشوده شد منجر به دستگیری مدیر تکنولوژی بیت مکس شد.

طبق بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد، CFTC علیه پنج نهاد و سه فرد که ادعا می‌شود این صرافی را مدیریت می‌کنند یک پرونده قضایی در منطقه جنوبی نیویورک ایجاد کرد.

از جمله افرادی که در این پرونده متهم شده‌اند می‌توان به آرتوز هیز (Arthur Hayes) که به مدیرعامل بیت مکس معروف است و همچنین بن دلو (Ben Delo) و ساموئل رید (Samuel Reed) اشاره کرد. CFTC ادعا می‌کند این افراد با ایجاد شرکت‌های حقوقی مختلف و با ایجاد شرکت‌های تو در تو اقدام به مخفی کردن برخی از تراکنش‌های مشکوک در بیت مکس کرده‌اند.

شرکت‌های حقوقی که به عنوان متهمان پرونده نام برده شدند، عبارتند از: HDR Global Trading Limited، ۱۰۰x Holding Limited، ABS Global Trading Limited و HDR Global Services (Bermuda) Limited (BitMEX).

کمیسیون CFTC معتقد است بیت مکس خدمات معاملات اهرمی را به صورت غیرقانونی از سال ۲۰۱۴ به معامله‌گران خورد ارائه داده است که ارزش آن معاملات نزدیک به ۱ تریلیون دلار است.

این کمیسیون اظهار می‌کند صرافی ارز دیجیتال بیت مکس علیرغم موفقیت‌هایی که به دست آورده است ابتدایی‌ترین شرایط را رعایت نکرده است. این موارد شامل عدم ثبت نام در کمیسیون و عدم تایید هویت مشتری و اقدامات ضد پولشویی است.

علاوه بر این اتهامات، نماینده دادستان ایالات متحده در منطقه نیویورک، هیز، دلو، رید و گریگوری دویر (Gregory Dwyer) را به نقض قانون رازداری بانکی متهم کرده است. در این صورت محکومیت مدیران اجرایی بیت مکس ممکن است به حداکثر ۵ سال زندان و ۲۵۰٫۰۰۰ دلار جریمه نقدی افزایش یابد.

به گفته ویلیام سوئنی (William Sweeney) از دستیاران FBI، یکی از متهمان تا آنجا پیش رفت که به شرکتی که در یک حوزه قضایی خارج از ایالات متحده مستقر بود، یک نارگیل به عنوان رشوه پیشنهاد داده بود. [متهمان] به زودی خواهند فهمید که بهای جرایمی که به آن متهم هستند با میوه‌های گرمسیری پرداخت نمی‌شود، بلکه ممکن است منجر به جریمه نقدی، جبران خسارت و افتادن در زندان فدرال شود.

دستگیری مدیرعامل بیت مکس

ساموئل رید یکی از مدیران صرافی بیت مکس دستگیر شد

این مطلب راهم مطالعه کنید: تاثیر حواشی بیت مکس روی پروژه های دیفای چگونه است؟

بر اساس بیانیه دادگستری ایالات متحده، مدیر فناوری بیت مکس یعنی آقای رید، روز پنجشنبه صبح در ماساچوست دستگیر و بازداشت شد. اما هیز، دلو و دویر همچنان آزاد هستند.

گزارش‌ها از اوایل ژوئیه سال ۲۰۱۹ منتشر شد مبنی بر اینکه CFTC در حال بررسی این صرافی است، بخش عمده‌ای از این تحقیق به دلیل گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه ساکنان ایالات متحده با وجود ممنوعیت رسمی قادر به استفاده از این پلتفرم بودند. شرایط خدمات بیت مکس صریحاً ساکنان ایالات متحده، استان‌های خاصی در کانادا، چین و بسیاری از کشورهای دیگر را از استفاده از صرافی منع می‌کند.

با منتشر شدن دستگیری مدیر ارشد تکنولوژی بیت مکس شاهد نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال و به خصوص ریزش چند درصدی ارزهای مهم مانند بیت کوین بودیم. به نظر شما این اتفاق می‌تواند باعث کاهش بیشتر ارزش ارزهای دیجیتال شود؟

منتظر شنیدن نظرات و سوالات شما در این باره هستیم،‌ از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در تماس باشید.

منبع: cointelegraph