پلتفرم وام‌دهنده ارزهای دیجیتال، بلاک فای (BlockFi)، اولین قدم خود را در حوزه پرداخت برداشته است. این شرکت مستقر در شهر نیویورک، که به خاطر پرداخت وام (محصولات ارز دیجیتال بهره‌دار) شناخته شده است، روز سه شنبه اعلام کرد کارت اعتباری پاداش بیت کوین خود را در سه ماهه اول سال آینده عرضه خواهد کرد.

بلاک فای کارت اعتباری پاداش بیت کوین عرضه می‌کند

زک پرینس (Zac Prince) مدیر عامل این شرکت گفت: این کارت اعتباری اولین کارت در نوع خود در صنعتی است که قبلاً با دبیت کارت‌های پاداش بیت کوین اشباع شده بود.

پرینس در مصاحبه‌ای با CoinDesk گفت:

بسیاری از دبیت کارت‌هایی که در اکوسیستم ارز دیجیتال وجود دارند، به خرج کردن ارز دیجیتال ارتباط دارند، چیزی که حداقل مشتریان بلاک فای علاقه‌ای به انجام آن ندارند. آنها می‌خواهند بیت کوین خود را هولد کرده و در ازای آن سود کسب کنند.

در حالی که بلاک فای در حال کار روی عملکردی است که به کاربران امکان می‌دهد بدهی وام کارت اعتباری بلاک فای خود را با ارز دیجیتال پرداخت کنند، پرینس گفت که این شرکت مشتریان را تشویق می‌کند تا از این کارت برای مخارج روزمره استفاده کنند، نه برای بالا آوردن بدهی. پرینس افزود، نرخ بهره وام‌های بلاک فای بسیار بهتر و کمتر از درصد سالانه نرخ بهره این کارت اعتباری است.

عرضه زودهنگام

این پلتفرم وام دهی ارزهای دیجیتال، محصول جدید خود را حدوداً یک فصل زودتر از برنامه زمان‌بندی به بازار عرضه می‌کند، زیرا تعداد زیادی از سازمان‌های شریک آن به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ مجبور به کار از خانه شده‌اند.

عرضه کارت اعتباری بلاک فای

عرضه زود هنگام کارت اعتباری پاداش بیت کوین بلاک فای

پرینس در ماه اوت سال جاری در مصاحبه با CoinDesk گفته بود:

شما باید با تعداد زیادی از شرکا کار کنید تا یک کارت اعتباری به بازار عرضه کنید. برخی از آنها واقعاً مانند بلاک فای نتوانسته‌اند بدون دسترس و مشکل از راه دور کار کنند.

شرکت ویزا که به عنوان شبکه صدور کارت فعالیت می‌کند و شرکت Evolve Bank & Trust، شماره شناسایی بانکی (BIN) ارائه می‌کنند که به بلاک فای امکان می‌دهد به این شبکه پرداخت متصل شود و شرکت Deserve نیز مدیریت فناوری جریان پرداخت را به عهده دارد.

بیشتر بخوانید: کوین بیس وام ارز دیجیتال می‌دهد

کارت اعتباری برای دریافت پاداش‌ها با بیت کوین

کارت اعتباری پاداش بیت کوین دلار خرج می‌کند اما پاداش‌ها را به بیت کوین دریافت می‌کند. پاداش‌ها ۱/۵٪ خریدها با ارز فیات بوده و بیت کوینی که کاربران دریافت می‌کنند به حساب‌های بلاک فای آنها واریز می‌شود. کارمزد سالانه این کارت ۲۰۰ دلار است. برای سال اول، بلاک فای به کاربرانی که در سه ماه اول حداقل ۳٫۰۰۰ دلار با این کارت خرج کنند ۲۵۰ دلار کمک هزینه می‌دهد.

پرینس افزود، یک بخش از درآمد بلاک فای از کارمزد مبادلات (که بین پاداش و درآمد مشتری تقسیم خواهد شد) و بخش دیگر از کارمزدهای سالانه خواهد بود.

پرینس گفت:

این کار درآمد پرداخت‌ها را به عنوان یک طبقه در ترازنامه اضافه خواهد کرد. پرداخت‌ها به طور کلی یک نوع درآمد است که در بازارهای سرمایه درآمد بسیار سالمی است.

برنامه بلاک فای برای آینده

از آنجایی که این کارت اعتباری یک ویزا کارت ممتاز است، بلاک فای قصد دارد کارت‌های اعتباری و دبیت‌های کارت‌های بیشتری را ارائه کند که به حساب‌های ارز دیجیتال مشتریان نیز متصل باشند. همچنین، پرینس گفت آینده‌ای را پیش‌بینی می‌کند که مشتریان بتوانند فیش حقوقی خود را به یک حساب بلاک فای واریز کنند، حواله‌ها را با بلاک فای ارسال کنند و همچنین پرداخت قبض و سایر فعالیت‌های بانکی همیشگی را انجام دهند.

پرینس گفت:

ما هنوز اعلام نمی‌کنیم که در سال دوم چه کاری انجام خواهیم داد. ما قصد داریم (مانند کاری که در سال اول انجام داده‌ایم) تصمیم بگیریم تا جایی که می‌توانیم توده مردم از مزایای زیادی بهره‌مند شوند.

پرینس محدوده سقف اعتبار دقیق کارت اعتباری پاداش بیت کوین را تعیین نکرده است، اما انتظار می‌رود بسته به اعتبار مشتری، از ۵٫۰۰۰ دلار تا ۲۵٫۰۰۰ دلار، متفاوت باشد.

نظر شما در مورد این نوع کارت‌های اعتباری چیسن؟ نظرات خود را با ما در کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: coindesk