اگر فکر می‌کنید انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال آسان است بهتر است بیشتر در مورد این موضوع فکر کنید. از آن‌جایی که حوزه ارز دیجیتال به سرعت در حال رشد است، شرکت‌های تسهیل کننده و صرافی‌های زیادی وجود دارند که می توانند کار انتخاب درست یک صرافی را دشوار کنند.

به دلیل گزینه‌های زیادی که وجود دارد، بیشتر افراد با این سوال مواجه می‌شوند که کدام پلتفرم برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر است؟ ویژگی‌هایی مانند امنیت، راهکاری‌های پرداخت متنوع و آسان و موارد دیگر از جمله شاخص‌هایی هستند که صرافی‌ها را از هم متمایز می‌کنند.

انتخاب صرافی ارز دیجیتال

اگر تازه وارد عرصه سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال شده‌اید، در ادامه این مطلب از کوین نیک یک چک لیست کوتاه ارائه می‌کنیم که در انتخاب صرافی ارز دیجیتال مناسب به شما کمک خواهد کرد:

اعتبار

سرمایه‌گذاری در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر بسیار مهم است. در واقع این همان چیزی است که شما باید به دنبال آن باشید، چرا که ضمانت می‌کند که سرمایه خود را به دست یک سازمان قابل اطمینان تحویل داده‌اید.

پس از تحقیقات و جستجوی برای پیدا کردن یک صرافی معتبر و قابل اطمینان قبل از سرمایه‌گذاری بسیار ضروری است.

یک صرافی باید نقدینگی قابل اطمینان داشته باشد و از ضمانت اجرایی تعهدات و داشتن یک پشتوانه محکم برای مدیریت طرح‌‌های کلاهبرداری برخوردار باشد تا بتواند از این طریق سرمایه شما را ایمن نگه دارد.

امنیت

این نکته را فراموش نکنید: «هر چیزی که به اینترنت وصل شود نگرانی امنیتی ایجاد می‌کند.»

موارد متعددی از هک شدن صرافی‌های ارز دیجیتال وجود دارد که سرمایه‌گذاران دارایی خود را از دست داده‌اند. این یک هشدار جدی به کسانی است که به دنبال پیدا کردن یک صرافی ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری هستند.

بسیار ضروری است که تجربه کاربران و گزارش‌هایی که نشان دهنده پارامترهای امنیتی یک صرافی است را جدی بگیرید.

انتخاب صرافی ارز دیجیتال

نکات مهم برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال

این مطلب راهم مطالعه کنید: کوین مارکت کپ سیستم رتبه بندی صرافی های ارز دیجیتال را تغییر می دهد

توکن ها و ارزهای قابل معامله

معامله و ترید کردن بیت کوین و اتریوم در اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال در دسترس است، اما همین دو ارز برای ترید کافی است؟ در حال حاضر تعداد زیادی از توکن‌ها و ارزهای دیجیتال با آینده درخشان و عملکرد بسیار خوب وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید.

بنابراین تعداد ارزهای و توکن‌هایی که یک صرافی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند بسیار مهم است. برای مثال صرافی بایننس از تعداد زیادی از آلت کوین ها پشتیبانی می‌کند در حالی که در حال حاضر تنها چهار ارز دیجیتال مهم در صرافی کوین بیس قابل خرید و فروش و معامله است.

پس به این نکته توجه کنید و به دنبال صرافی ارز دیجیتال معتبری باشید که تعداد بیشتری ارز دیجیتال را در فهرست خدمات خود قرار داده است.

کارمزد و گزینه های پرداخت

روش خرید یکی از نکته‌های مهم در انتخاب صرافی ارز دیجیتال خوب است. بدون تردید بهتر است صرافی را انتخاب کنید که گزینه‌های مختلفی برای پرداخت مانند: پی پال، کارت اعتباری، انتقال بانکی و والت را در اختیار شما قرار دهد.

هر چه تعداد روش‌های پرداخت یک صرافی بیشتر باشد، به کاربران امکان آزادی پرداخت بیشتری می‌دهد و در نتیجه به تعداد کاربر بیشتری دست پیدا خواهد کرد.

همچنین ساختار کارمزد و هزینه‌ای که برای معاملات باید به صرافی بپردازید هم نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنید.

صرافی‌‌‌های مختلف ساختار متفاوتی برای اعمال کارمزد روی معاملات دارند که هنگام انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال مناسب باید به آن دقت کنید.

نوع صرافی

هنگامی که از همه فاکتورهای بالا مطمئن شدید، باید به نوع صرافی دقت کنید. سه نوع صرافی ارز دیجیتال به طور کلی وجود دارد:

پلتفرم تریدینگ: یک مارکت‌پلیس که با دریافت کارمزد کار خرید و فروش ارزهای دیجیتال را برای کاربران تسهیل می‌کند به عنوان یک پلتفرم تریدینگ شناخته می‌شود. این صرافی‌ها از رایج ترین صرافی ارزهای دیجیتال هستند، مانند:  بایننس (Binance)، وزیرکس (Wazirx)، کوین بیس (Coinbase).

صرافی P2P: صرافی‌های همتا به همتا خریداران ارز دیجیتال را به صورت مستقیم به فروشندگان متصا می‌کنند و کل فرآیند معامله ارز دیجیتال را تسهیل می‌کنند. این نوع صرافی‌ها ضمن ساده کردن فرایند یک بستر امن و قابل اطمینان را هم فراهم می‌کنند.

صرافی‌های همتا به همتا مسائل و مشکلاتی که معاملات سنتی دارد را برطرف می‌کند. از جمله مهمترین صرافی‌ها در این زمینه کوین‌تال (Cointal)، گیوتوس (Giottus) و … را می‌توان نام برد.

کارگزاری: کارگزاری‌های ارز دیجیتال درست ماند کارگزاری معاملات سهام است. این صرافی‌ها با تنظیم قیمت فعالیت می‌کنند و به خریداران امکان می‌دهند تا از طریق بستر این کارگزاری‌های اقدام به خرید ارز دیجیتال کنند. یکی از مشهورترین کارگزاری های ارز دیجیتال آواترید (AvaTrade) است.

بنابراین انجام تحقیق و جستجو قبل از انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بسیار مهم است. هر کدام از فاکتورها و عواملی که در این مطلب به آن اشاره کردیم می تواند روی سرمایه شما تاثیر بگذارد.

منبع: bitcoininsider