از مهم‌ترین فاکتورهایی که بسیاری از مردم نسبت به بیت کوین و ارزهای دیجیتال بدبین هستند، وجود تعداد بسیار زیادی هکر در گوشه و کنار صنعت رمزارزهاست. می‌دانیم که شبکه بلاک چین و ارزهای رمزنگاری شده به راحتی قابل هک شدن نیستند، بنابراین سوال این است که دلیل وجود هکرهای ارز دیجیتال چیست؟ انگشت‌ها به سمت صرافی‌ها و پلتفرم‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال نشانه رفته است.

متاسفانه یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده دیدگاه خیلی از کاربران نسبت به ارزهای دیجیتال و مخصوصا بیت کوین منفی باشد، وجود تعداد زیادی از هکرها در این صنعت است. قیمت بالای ارزهای دیجیتال باعث شده تا هکرها هر راهی را برای نفوذ به حساب‌های کاربران بکار ببرند. شگفت‌انگیز است که بدانید در ۶ ماه گذشته از سال ۲۰۲۰، نزدیک به ۲۵ میلیون دلار از بیت کوین مردم توسط هکرها و کلاهبرداران از بین رفته است. این رقم، قطعا تا پایان سال فراتر خواهد رفت.

این مطلب راهم مطالعه کنید: روش های کلاهبرداران در بزرگترین طرح ‌های کلاهبرداری ارز دیجیتال

وجود هکرهای ارز دیجیتال با شیوه کلاهبرداری‌های ساده و فریبنده

در حالی که بازار ارزهای دیجیتال رفته رفته مورد توجه سرمایه‌گذاران سازمانی قرار گرفت، بازار کلاهبرداری و هک هم داغ شد. بخش عمده این هکرها پس از افزایش ۲۰ برابری قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ شروع به کار کردند. یکی از ساده‌ترین روش‌های کلاهبرداری که این هکرها از آن زمان تا به امروز در دستور کار خود قرار داده‌اند، وعده دروغین اهدای بیت کوین و دیگر رمزارزهاست.

طبق آمارها، کلاهبرداران و هکرهای ارز دیجیتال از این طریق روزانه بیش از ۱۳۰ هزار دلار درآمد کسب می‌کنند و انتظار می‌رود با روندی که کلاهبرداران پیش می‌برند و قدرت فریبندگی‌ آن‌ها، این میزان درآمد روزانه حتی بیش از این‌ها افزایش پیدا کند. معمولا روش اهدای دروغین بیت کوین، با ظاهر افراد مشهور انجام می‌شود.

هکرهای ارز دیجیتال
یکی از اصلی‌ترین دلایل حضور هکرهای ارز دیجیتال، ضعف پلتفرم‌های مرتبط با ارزهای رمزنگاری شده است.

همین چند روز پیش بود که یک گروه از هکرها توانستند پرنفوذ‌ترین حساب‌های توییتر از جمله حساب‌های ایلان ماسک و بیل گیتس را هک کنند تا با ارسال‌های توییت‌های جعلی، از مردم بیت کوین دریافت کنند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بزرگ‌ترین هک توییتر ؛ هک شدن حساب‌های ایلان ماسک، بیل گیتس و دیگران در یکی از بزرگ‌ترین کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال

استفاده از شیوه کلاهبرداری اهدای ارز دیجیتال (Cryptocurrency Giveaway) از زمان انفجار قیمت رمزارزها در سال ۲۰۱۷ تا امروز، همیشه یکی از مشکلات جامعه ارزهای رمزنگاری شده بوده است. چه یک سرمایه‌گذار با تجربه باشید یا یک شخص تازه وارد، همیشه باید خود را برای هرگونه کلاهبرداری در این زمینه آماده کنید و قدرت شناسایی آن‌ها را داشته باشید. در این روش، ممکن است به‌گونه‌ای فریب بخورید که خودتان دو دستی بیت کوین و ارزهای دیجیتال‌تان را بدون اینکه بویی ببرید، به حساب کلاهبردار واریز کنید.

دلیل موفقیت هکرها و کلاهبرداران چیست؟

شاید این روش بسیار ساده و خنده‌دار باشد، اما واقعا افرادی با اطلاعات و دانش کم وجود دارند که به سادگی فریب این روش از کلاهبرداری‌ها را می‌خورند.

برای آشنایی بیشتر با این نوع روش موفق کلاهبرداری بیت کوین، مطلب اختصاصی کوین نیک را در این خصوص مطالعه کنید:

این مطلب راهم مطالعه کنید: روش محبوب کلاهبرداری ارز دیجیتال را بشناسید؛ تبلیغ دروغین اهدای بیت کوین

یکی از بحث‌های جالبی که در خصوص وجود هکرهای ارز دیجیتال شکل گرفته این است که برخی از بزرگ‌ترین پلفترم‌‌های ارزهای دیجیتال در صنعت ارزهای رمزنگاری شده، ریشه تمامی این مسائل هستند.

در شبکه‌های اجتماعی، اگر شما یک فرد یا شرکت شناخته شده‌ای باشید، یک تیک یا نشانه آبی دریافت خواهید کرد تا نشان دهد این شخص خود شما هستید و فردی دیگر از نام‌تان سو استفاده نمی‌کند. اما به دلیل حضور هکرهای فراوان، وجود یک تیک و نشانه آبی اصلا تضمیمی برای امن بودن پلتفرم‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال نیست. این مسئله باعث شده تا مخصوصا افرادی که تازه به صنعت ارزهای دیجیتال ورود پیدا می‌کنند، قدرت تشخیص پلتفرم‌های قانونی را با کلاهبرداران نداشته باشند.

اگر صنعت ارزهای دیجیتال نتواند از پس تعداد فراوان هکرها و کلاهبرداران بربیاید، آینده رمزارزها در خطر خواهد بود. نظر شما در مورد وجود هکرهای ارز دیجیتال چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Crypto Daily