دامینانس یا سهم بیت کوین از بازار ارزهای دیجیتال از ۵۶ درصد در اوایل سپتامبر حالا به بیش از ۶۳ درصد رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد، فعالان بازار ممکن است در حال تبدیل آلت کوین‌های خود به بیت کوین باشند. به همین دلیل بسیاری از آلت کوین‌ها در حالت اصلاح و ریزش قیمت قرار دارند. در ادامه این مطلب قصد داریم به تحلیل بازار ارزهای دیجیتال روز ۱۰ آبان بپردازیم.

در حالی که بازارهای سنتی چشم به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امریکا دارند، بری سیلبرت (Barry Silbert) مدیرعامل گری اسکیل (Grayscale) عقیده دارد، صرف‌نظر از نتیجه انتخابات قیمت بیت کوین افزایش خواهد یافت چرا که رئیس جمهور بعدی به چاپ دلارهای بیشتری ادامه خواهد داد.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر به نام ژولیو مورنو (Julio Moreno) با استفاده از داده‌های کوین متریکز (CoinMetrics) نشان داده است اگر بیت کوین بتواند تنها ۴ روز دیگر بالای محدوده قیمتی ۱۰٫۰۰۰ دلار قرار داشته باشد به رکورد ۱۰۰ روز متوالی بالاتر از این سطح اساسی دست پیدا می‌کند.

اگر به تاریخچه بیت کوین نگاه کنیم متوجه می‌شویم که بیت کوین پس از کامل کردن ۱۰۰ روز بالاتر از سطح روانی شروع به رشد عمودی می‌کند. قیمت بیت کوین تنها ۱۲۲ روز پس از اینکه موفق شد به مدت ۱۰۰  روز بالای ۱۰ دلار قرار داشته باشد با رشد ۱۰ برابری به ۱۰۰ دلار رسید.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال ۱۰ آبان

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال ۱۰ آبان

این مطلب راهم مطالعه کنید: خرید بیت کوین توسط بانک مرکزی از ماینرها

به صورت مشابه جهش از قیمت ۱۰۰ دلار به ۱۰۰۰ دلار تنها در دو روز اتفاق افتاد و جهش از ۱٫۰۰۰ دلار به ۱۰٫۰۰۰ دلار هم بعد از اینکه بیت کوین موفق شد ۱۵۰ روز متوالی بالای ۱٫۰۰۰ دلار قرار داشته باشد رخ داد. بنابراین سرمایه‌گذاران منتظرند تا ببینند بیت کوین باز هم از این الگوی تاریخی تبعیت می‌کند یا روند جدیدی را شکل می‌دهد.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال روز ۱۰ آبان

در ادامه به تجزیه و تحلیل بازار ارزهای دیجیتال در روز ۱۰ آبان خواهیم پرداخت. فراموش نکنید به دلیل ماهیت پر نوسان بازار ارزهای دیجیتال ممکن است زمانی که شما این مطلب را مشاهده می‌کنید، قیمت‌ ارزها دستخوش تغییرات شده باشد.

جفت ارز بیت کوین / دلار

دم بلند کندل‌ها در دو روز گذشته نشان می‌دهد گاوهای بازار در حال پایین رفتن قرار دارند، همچنین عدم موفقیت بیت کوین در حفظ سطح ۱۳٫۶۰۰ دلاری نشان می‌دهد خرس‌ها در تلاشند تا از این سطح مقاومت دفاع کنند.

با این حال شیب میانگین متحرک و شاخص مقاومت نسبی (RSI) که هنوز در منطقه خرید بیش از حد قرار دارد نشان می‌دهد که مسیر دارای کمترین مقامت به سمت بالا است. یعنی گاوهای بازار دوباره سعی خواهند کرد که قیمت جفت ارز بیت کوین / دلار (BTC/USD) را به بالاتر از ۱۳۹۷۳/۵۰ دلار برسانند، در صورت موفقیت می‌توانیم انتظار داشته باشیم که روند صعودی بیت کوین دوباره از سر گرفته خواهد شد.

در غیر اینصورت اگر شاخص از سطح فعلی پایین بیاید و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی قیمت ۱۲٫۵۱۸ دلار ریزش کند، جهت حرکت قیمت بیت کوین می‌تواند به نفع خرس‌های بازار برگردد.

جفت ارز اتریوم / دلار

قیمت اتر روز گذشته به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه  یعنی ۳۸۵ دلار سقوط کرد اما گاوها در حال دفاع از میانگین ساده ۵۰ روزه یعنی قیمت ۳۷۰ دلار هستند. خط روند صعودی هم دقیقا زیر این سطح قرار دارد بنابراین احتمال بازگشت روند قیمت اتریوم وجود دارد.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال ۱۰ آبان

نمودار تغییرات روزانه قیمت اتریوم

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از خط روند نزولی برسانند، قیمت جفت ارز اتریوم / دلار (ETH/USD) ممکن است به مقاومت ۴۲۰/۵۰ دلاری برسد. حفظ قیمت بالاتر از این سطح احتمال ادامه روند صعودی به قیمت ۴۵۰ و سپس ۴۸۸/۱۳۴ دلار را افزایش می‌دهد.

از طرف دیگر اگر خرس‌ها موفق شوند قیمت را به زیر خط روند صعودی بکشانند احتمال ریزش قیمت اتریوم به ۳۳۳ دلار و سپس ۳۰۸/۳۹۲ دلار وجود دارد.

میانگین متحرک و شاخص مقاومت نسبی نزدیک به محدوده میانی قرار دارد و هیچگونه برتری گاوها یا خرس‌ها را نشان نمی‌دهد، بنابراین قیمت اتریوم ممکن است برای چند روز در این محدوده باقی بماند.

جفت ارز ریپل / دلار

پس از اینکه ریپل روز ۲۲ اکتبر موفق به حفظ قیمت بالاتر از محدوده قیمتی ۰/۲۲۹۵ تا ۰/۲۶ دلار نشد تا سطح حمایت سقوط کرد. هرچند که دم بلند کندل‌ها نشان می‌دهد، گاوها بازار از این ریزش قیمت به عنوان یک فرصت خرید استفاده می‌کنند.

در حال حاضر پیش بینی جهت حرکت قیمت ریپل دشوار است، بنابراین قبل از سرمایه‌گذاری بهتر است صبر کنید تا متوجه شوید جهت حرکت بعدی ریپل صعودی خواهد بود یا نزولی.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال ۱۰ آبان

نمودار تغییرات روزانه قیمت ریپل

سطح فروش بیش از حد در شاخص مقاومت نسبی به عنوان یک فرصت خرید و سطح خرید بیش از حد به عنوان برداشت سود در نظر گرفته می‌شود، زیرا انتظار می‌رود حرکت در این محدوده ادامه خواهد یافت.

اگر خرس‌ها موفق شوند قیمت جفت ارز ریپل / دلار را به زیر سطح حمایت ۰/۲۱۹۷۱۲ تا ۰/۲۲۹۵ پایین بکشانند می‌توانیم انتظار داشته باشیم روند نزولی ادامه پیدا کند، اما اگر ریپل بتواند مقاومت ۰/۲۶ دلاری را بشکند گاوها فرمانده بازار خواهند بود.

جفت ارز بیت کوین کش / دلار

فتیله بلند روی کندل‌ها در تاریخ ۲۸ اکتبر نشان می‌دهد که وقتی بیت کوین کش نتوانست از سطح ۲۸۰ دلار بالاتر رود، گاوها شروع به برداشت سود کردند. اگر چه بعد از رسیدن قیمت بیت کوین کش به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی ۲۵۶ دلار گاوها دوباره شروع به خرید کردند.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال ۱۰ آبان

نمودار تغییرات روزانه قیمت بیت کوین کش

شاخص مقاومت نسبی از مثلث متقارن شکسته شده که نشان می‌دهد خرس‌ها سعی می‌کنند به بازار برگردند و قیمت را به زیر سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه پایین ببرند. در این صورت ریزش به ۲۴۲ دلار دور از انتظار نیست.

این سطح حمایت می‌تواند توجه خریداران را به خود جلب کند زیرا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه یعنی ۲۳۸ دلار درست زیر آن قرار دارد. اگر جفت ارز بیت کوین کش / دلار (BCH/USD) از این سطح حمایت بازگردد می‌تواند برای چند روز در محدوده ۲۴۲ تا ۲۸۰ دلار باقی بماند.

در غیر اینصورت اگر خرس‌ها موفق شوند قیمت را به زیر سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه بکشانند، ریزش قیمت به ۲۱۰ دلار دور از انتظار نیست.

جفت ارز لینک / دلار

قیمت چین لینک به زیر سطح حمایت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی ۱۱/۲۱ دلار ریزش کرد و خرس‌ها همچنان تلاش می‌کنند قیمت را به زیر سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روز فرو ببرند. اگر خرس‌ها موفق شوند لینک ممکن است به خط روند صعودی ریزش کند.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال ۱۰ آبان

نمودار تغییرات روزانه قیمت لینک

یک شکست در خط روند صعودی می‌تواند نشانه‌ای برای برتری خرس‌ها و باز شدن درها به سمت کاهش بیشتر به سطح قیمت ۸/۳۸ و سپس ۶/۹۰ دلار باشد.

در غیر اینصورت اگر خط روند صعودی بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند گاوها دوباره سعی می‌کنند قیمت جفت ارز لینک / دلار (LINK/USD) را به بالای ۱۳/۲۸ دلار برسانند.

با این حال میانگین متحرک یکنواخت و شاخص قدرت نسبی نقطه تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد. این موضوع در کوتاه مدت می‌تواند منجر به حرکات خیلی محدود در قیمت شود.

جفت ارز بایننس کوین / دلار

خرس‌ها در حال حاضر در تلاشند تا قیمت بایننس کوین (BNB) را به زیر حمایت ۲۸/۴۳ دلار بکشانند، اگر آن‌ها موفق شوند می‌تواند قیمت را تا ۲۴/۸۶ دلار کاهش دهند.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال ۱۰ آبان

نمودار روزانه تغییرات قیمت بایننس کوین

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی ۲۹/۸۱ دلار در حال کاهش است و شاخص قدرت نسبی (RSI) در حال رفتن به قلمرو منفی است که حکایت از برتری خرس‌ها دارد.

با این حال اگر گاوها از این روند نزولی شروع به اقدام به خرید کنند، می‌توانند قیمت را به بالای ۲۸/۴۳ دلار برسانند، به این ترتیب قیمت جفت ارز بایننس کوین / دلار (BNB/USD) می‌تواند تا محدوده میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افزایش یابد و در آنجا با مقاومت روبرو شود.

اگر قیمت از این سطح مقاومت پایین بیاید، نشان دهنده این است که احساسات بازار به سمت خرس‌ها چرخش کرده و تریدرها سعی می‌کنند دارایی‌های خود را بفروشند.

بر خلاف این فرضیه اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای ۳۲ دلار برسانند، نشان می‌دهد گاوها دوباره کنترل بازار را به دست گرفته‌اند.

جفت ارز دات / دلار

پولکادات در ۲۹ اکتبر به زیر خط گردن الگوی معکوس سر و شانه سقوط کرد. این ریزش الگوی برگشت صعودی را بی‌اعتبار کرد.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال ۱۰ آبان

نمودار روزانه تغییرات قیمتی پولکادات

گاوها در حال حاضر در تلاشند تا در نزدیکی ۳/۸۰ دلار نقطه حمایتی پیدا کنند. اگر این حمایت شکسته شود، خرس‌ها سعی می‌کنند تا سطح حمایت ۳/۵۳۲۱ دلاری را هم بشکنند و در صورت موفقیت جفت ارز دات / دلار (DOT/USD) می‌تواند به روند نزولی ادامه دهد تا به ۲/۶۰ دلار برسد.

در عیر اینصورت، اگر دات موفق شود از این سطح قیمت برگشت کند، ممکن است دوباره تلاش کند تا به بالاتر از میانگین متحرک و ۴/۶۱۱۲ دلار برسد. اگر این اتفاق بیفتد نشان می‌دهد که گاوها در حال تجمیع در سطوح پایین‌تر هستند.

جفت ارز لایت کوین / دلار

برگشت قیمت لایت کوین در روز ۲۸ اکتبر باعث فروش بیشتر در ۲۹ اکتبر شد و لایت کوین سطح اصلاح فیبوناچی ۳۸/۲ درصد را شکست و به ۵۴/۹۳۶۱ دلار رسید. در حال حاضر گاوها سعی می‌کنند از سطح حمایت ۵۲/۳۶ دلاری دفاع کنند.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال ۱۰ آبان

نمودار روزانه تغییرات قیمتی لایت کوین

در صورت موفیت، جفت ارز لایت کوین / دلار (LTC/USD) می‌تواند چند روز در محدوده ۵۲ تا ۶۰ دلار تثبیت شود. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ۵۳ دلار تقریبا یکنواخت است و شاخص قدرت نسبی درست در بالای حد میانه قرار دارد که نشان می‌دهد در چند روز حرکت لایت کوین محدود خواهد بود.

اگر خرس‌ها موفق شوند قیمت را به زیر سطح حمایت ۵۱ تا ۵۲/۳۶ دلاری پایین ببرند، فرضیه بالا بی‌اعتبار خواهد شد. در صورت این اتفاق می‌توان انتظار داشت که قیمت لایت کوین به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه یعنی ۴۹ دلار و سپس به ۴۶ دلار سقوط کند.

جفت ارز بیت کوین اس وی / دلار

بیت کوین اس وی (BSV) روز ۲۹ اکتبر به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی ۱۶۷ دلار رسید و که با فروش بیشتر امروز همراه شد. قیمت بیت کوین اس وی در حال حاضر به خط روند صعودی مثلث متقارن سقوط کرده است.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال ۱۰ آبان

نمودار روزانه تغییرات قیمتی بیت کوین اس وی

در صورت شکست این خط روند صعودی، ممکن است قیمت به زیر سطح حمایت ۱۴۶/۲۰ دلار سقوط کند جایی که گاوها منتظر خرید هستند. در این صورت قیمت دوباره به سطح حمایت ۱۴۶/۲۰ دلار بازخواهد گشت و برای چند روز آینده در این محدوده قرار خواهد گرفت.

میانگین متحرک در حاضر یکنواخت و بدون شیب است و شاخص قدرت نسبی هم تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد. اگر گاوها قیمت را به بالای ۱۸۰/۶۳ دلار برسانند یا خرس‌ها موفق شوند قیمت جفت ارز بیت کوین اس وی / دلار (BSV/USD) را به زیر ۱۴۶/۲۰ دلار برسانند، فرضیه بالا از تشکیل محدوده قیمتی بی‌اعتبار خواهد شد.

جفت ارز کاردانو / دلار

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) روز ۲۹ اکتبر به زیر سطح میانگین ساده ۵۰ روزه یعنی ۰/۰۹۲ دلار رسید و خرس‌ها همچنان سعی می‌کنند تا قیمت را به زیر سطح حمایت ۰/۰۸۹۳ دلار پایین ببرند. در صورت موفقیت قیمت کاردانو ممکن است به ۰/۰۷۵۵۷۰۱ دلار کاهش یابد.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال ۱۰ آبان

نمودار روزانه تغییرات قیمتی کاردانو

شیب نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی ۰/۱۰۲ دلار و شاخص قدرت نسبی (RSI)  زیر ۳۸ نشان می‌دهد، خرس‌ها فرماندهای بازار را در دست دارند.

حتی اگر جفت ارز کاردانو / دلار (ADA/USD) از این سطح فعلی افزایش یابد، خرس‌ها تلاش می‌کنند، خرس‌ها تلاش می‌کنند تا آن را به سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه بفروشند. اگر جفت ارز از این سطح مقاوت کاهش یابد، احتمال ریزش قیمت به زیر ۰/۰۸۹۳ دلار افزایش خواهد یافت.

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای ۰/۱۰۴۰۴۴۰ دلار برسانند، این روند نزولی بی‌اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی تجمیع در سطح پایین‌تر را نشان می‌دهد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تاثیر انتخابات امریکا بر ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود؟

فراموش نکنید اگر از مطالب سایت کوین نیک استفاده می‌کنید، آن را به دوستان خود که به حوزه ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستند معرفی کنید. همچنین شما هم می‌توانید سوالات و تحلیل‌های خود را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: cointelegraph