پس از سقوط روز گذشته بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، امروز وضعیت بازار به ثبات رسیده است. با وجود اینکه بیت کوین موفق شد قیمتش را بالای ۱۸۰۰۰ دلار نگه دارد اما هنوز تحلیلگران مطمئن نیستند حرکت بعدی بیت کوین به کدام جهت خواهد بود. در ادامه این مطلب نگاهی می‌اندازیم به بازار ارزهای دیجیتال در روز ۲۰ آذر برابر با ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰.

بیت کوین

قیمت بیت کوین پس از سه روز متوالی ریزش بالاخره امروز با نزدیک به ۲ درصد رشد مواجه شد. بیت کوین در ۲۴ ساعت اخیر در محدوده ۱۷٫۶۳۰ تا ۱۸٫۸۳۶ دلار در نوسان بود و در حال حاضر با قیمت در حدود ۱۸٫۴۰۰ دلار معامله می‌شود.

بر اساس گزارش کوین دسک در حال حاضر پادشاه ارزهای دیجیتال نزدیک میانگین متحرک ۱۰ روزه و پایین‌تر از میانگین متحرک ۵۰ روزه قرار دارد که می‌تواند یک سیگنال ریزشی محسوب شود.

اندرو تو (Andrew Tu) تحلیلگر موسسه کریپتو کوانت می‌گوید:

پس از عدم موفقت بیت کوین برای شکستن بالاترین قیمت تاریخ و سطح روانی ۲۰٫۰۰۰ دلار، نزدیک به ۲ هفته شاهد نوسان بیت کوین در محدوده ۱۹٫۰۰۰ دلار بودیم، شاید زمان اصلاح برای بیت کوین فرا رسیده باشد.

البته تو اضافه می‌کند اخبار مثبت مانند سرمایه‌گذاری بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ ممکن است بیت کوین را برای شکستن مقاومت ۲۰٫۰۰۰ دلاری کمک کند.

بر اساس داده‌های «Skew» نرخ بودجه برای پوزیشن‌های لانگ در حال کاهش است که این موضوع هم می‌تواند نشان‌دهنده روند نزولی باشد. به این دلیل که به نظر می‌رسد تریدرها در حال حاضر به جای روند صعودی منتظر روند نزولی هستند.

اگر فرض کنیم که بازار بیت کوین روند نزولی به خود بگیرد می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بیت کوین اول حمایت ۱۶۰۰۰ دلاری و پس از آن حمایت بسیار مهم ۱۳۰۰۰ دلاری را امتحان کند.

بازار ارزهای دیجیتال ۲۰ آذر

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال ۲۰ آذر (۱۰ دسامبر ۲۰۲۰)

اتریوم

اتریوم هم روز گذشته با ریزش بیش از ۸ درصدی تا محدوده ۵۳۰ دلار سقوط کرده بود موفق شد امروز با ۵ درصد افزایش قیمت به ۵۶۶ دلار برسد.

به نظر می‌رسد همچنان مهمترین مقاومت برای اتریوم محدوده ۶۰۰ دلاری باشد، بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند در صورتی که اتریوم موفق شود از محدوده ۶۰۰ تا ۶۲۰ دلاری عبور کند، دستیابی به قیمت ۷۸۰ دلاری دور از دسترس نیست.

اما نکته مهم‌تر در مورد اتریوم، ارزش قفل شده در پروتکل‌های دیفای است که اولین بار است به محدوده ۱۵ میلیارد دلار می‌رسد. در حال حاضر میزان اترهای قفل شده در این پلتفرم‌ها نزدیک به ۷ میلیون است. در حالی که تعداد بیت کوین‌های قفل شده در پروتکل‌های دیفای نسبت به چند ماه گذشته کاهش داشته است و در زمان نگارش این مطلب به ۱۶۲٫۷۰۳ بیت کوین رسیده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تارگت ۷۸۰ دلاری اتریوم در صورت شکست مقاومت ۶۲۰ دلاری

سایر آلت کوین‌ها

ریپل هم در ۲۴ ساعت گذشته وضعیت بسیار خوبی را تجربه کرده است و با نزدیک به ۱۳ درصد افزایش قیمت، در محدوده ۰/۵۸۲۷ دلار دیده می‌شود. از برادر کوچک‌تر ریپل یعنی استلار هم غافل نشویم که با بیش از ۲۰ درصد افزایش قیمت حالا ۰/۱۷ دلار ارزش دارد.

کاردانو  هم یکی دیگر از ارزهای خوشبخت امروز محسوب می‌شود که با صعود بیش از ۱۱ درصد از ۰/۱۳۲۷ دلار به نزدیکی ۰/۱۵ دلار رسیده است.

قیمت لایت کوین هم که دیروز تا ۷۳ دلار کاهش پیدا کرده بود، امروز با بیش از ۳ درصد افزایش قیمت بالاتر از ۷۶ دلار معامله می‌شود.

پیش بینی شما از وضعیت بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ بیت کوین می‌تواند بالاتر از محدوده ۱۸۰۰۰ دلاری تثبیت شود یا باید منتظر سقوط بیت کوین باشیم؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.