دیفای به‌عنوان یک بخش امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) عملکرد بسیار بهتری نسبت به بازار رمزنگاری گسترده‌تر نشان داده است. داده‌ها نشان می‌دهند که امسال همه پروژه‌های مهم سرمایه های مالی غیرمتمرکز دیفای مانند شبکه کایبر، لوپرینگ، Aave و پروتکل جمهوری بازدهی‌های حائز اهمیت را بین ۱۶۵ تا ۳۰۰ درصد نشان داده‌اند و از بسیاری بازیکنان اصلی مانند بیت‌ کوین و اتریوم بهتر عمل می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب از کوین نیک با ما همراه باشید.

برندگان قوی در سرمایه های مالی غیرمتمرکز دیفای امسال

اگرچه مدت‌ها است که سرمایه‌های غیرمتمرکز به‌عنوان نیروی محرک واقعی تغییر در صنعت رمزنگاری مورد حمایت قرار گرفته‌اند، فراوانی پروژه‌ها، ردیابی آن را به‌عنوان یک بخش واحد بسیار دشوار کرده است.

با این حال، داده‌ها نشان می‌دهند که سرمایه های مالی غیرمتمرکز دیفای نه تنها پررونق بوده است، بلکه پروژه‌هایی هم که برای تسهیل امور مالی غیرمتمرکز ساخته شده‌اند، بهترین عملکرد را در سال جاری داشته‌اند.

عملکرد بهتر سرمایه های مالی غیر متمرکز دفی نسبت به بیت‌کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: راهنمای کامل و جامع امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) برای افراد مبتدی

وقتی صحبت از عملکرد به‌روز می‌شود، این شبکه کایبر است که به‌عنوان پیشگام مطلق در بازدهی با داده‌های مربوط به CoinCodex نقدینگی ارائه داده و نشان می‌دهد که ارزش توکن آن در سال جاری تقریبا ۳۱۳ درصد افزایش یافته است.

LEND، توکن بومی پلتفرم Aave، از ابتدای سال ۲۸۷ درصد افزایش یافت، در حالی که افزایش ارزش LRC لوپرینگ ۲۶۵ درصد بود.

این سکه‌ها از یک انفجار پارابولیک در تعداد کاربران دیفای بهره‌مند شده‌اند، چیزی که توسط اسپنسرنون، سرمایه‌گذار رمزارزها، مشاهده شده است.

بیت‌ کوین و اتریوم ممکن است سرمایه‌گذاری‌های بیشتری وارد دیفای کنند

داده‌های CoinGecko بیانگر این است که پلتفرم قرارداد هوشمند شبکه Bancer، شاهد رشد ۱۹۶ درصدی توکن BNT در سال جاری بوده، در حالی که GNO، توکن بومی پروتکل Gynones ،۱۸۸ درصد رشد داشته است.

از طرف دیگر، دو مورد از بزرگ‌ترین ارزهای رمزنگاری موجود در بازار، بیت کوین و اتریوم، به‌ترتیب رشد ۳۲ و ۸۴ درصد نشان داده‌اند که بسیار کم بوده است.

همچنین، در حالی ‌که دستاوردهای عظیم، چیز جدیدی در دنیای آلت‌کوین‌ها نیست که برخی در آن شاهد بازگشت چندین هزار درصدی در طول رونق ICO ۲۰۱۷ بودند، رشد مداوم این پروژه‌ها می‌تواند نشان‌دهنده آن باشد که این چیزی بیش از یک روند زودگذر است. این موضوع اگر با این واقعیت همراه باشد که پروتکل‌های دیفای از  بیت‌ کوین و اتریوم مورد علاقه سرمایه‌گذاران پیشی گرفته‌اند، می‌تواند منجر به ورود سرمایه‌گذاران نهادی بیشتر به فضای سرمایه های مالی غیرمتمرکز دیفای برای ایجاد تنوع در دارایی‌ها و استفاده از پروژه‌ها شود.

منبع: cryptonewmedia