جک ما (Jack Ma) بنیان‌گذار Alibaba گفته است: ارزهای دیجیتال ارزهای آینده هستند. جک ما مقررات جهانی را مورد انتقاد قرار داد و در سخنرانی خود گفت: ارزهای دیجیتال می‌توانند ارزش‌آفرینی کنند.

جک ما میلیاردر چینی در یکی از سخنرانی‌های خود گفت ارزهای دیجیتال می‌توانند در سیستم مالی جدید جهانی نقش آفرینی کنند و در ادامه به قوانین و مقررات در سراسر جهان حمله کرد.

به گزارش بلومبرگ، بنیان‌گذار Alibaba، بزرگترین کمپانی تجارت الکترونیک در چین، طی یک سخنرانی در اجلاسی در شانگهای نظرات خود را در مورد ارزهای دیجیتال اینگونه بیان کرده است:

«ارز دیجیتال می‌تواند ارزش‌آفرینی کند و ما باید فکر کنیم چگونه می‌توانیم نوع جدیدی از سیستم مالی را از طریق ارز دیجیتال درست کنیم.»

جامعه کریپتو چه نظری دارد؟ آیا ارزهای دیجیتال ارزهای آینده هستند؟

همانطور که انتظار می‌رفت جامعه کریپتو به سرعت در مورد آنچه جک ما درمورد ارزهای دیجیتال بیان کرد، گمانه‌زنی کردند.

مدیرعامل صرافی بایننس در توییتر نوشت: آن‌جا که جک ما حرف‌های زیادی درمورد رمزارزها و آینده زد، یک سخنرانی فوق‌العاده بود.

اما هم‌بنیان‌گذار اتریوم، ویتالیک بوترین به سرعت از او پرسید: «منظور جک ما از ارزهای دیجیتال دقیقا چه بود؟»

مدیر بایننس در پاسخ گفت: «منظور، قابل تفسیر است.»

جک ما بنیان گذار چینی علی بابا

ارزهای دیجیتال می‌توانند سیستم مالی جهانی جدیدی را ایجاد کنند

رمزارزها در چین ممنوع هستند، اما بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال هنوز در این منطقه معامله می‌شوند. ماینرهای بیت کوین در چین هم بخش عمده‌ای از بیت کوین‌های دنیا را استخراج می‌کنند.

بیشتر بخوانید: کمپانی علی بابا پیشتاز بیشترین ثبت اختراع در حوزه بلاک چین در جهان

شاید جک ما در سخنرانی خود، درمورد ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) صحبت می‌کرد، یعنی یوان دیجیتال چین. کشورهای مختلف جهان در حال رقابت برای توسعه ارز دیجیتال متمرکز هستند؛ اما چین با یوان دیجیتال خود که در مرحله آزمایشی است، در حال سبقت گرفتن است.

جک ما همچنین در سخنرانی خود گفت: مقررات جهانی، به ویژه توافق نامه بازل (Basel Accords) که یک چارچوب نظارت بر بانکداری بین‌المللی است و در سال ۲۰۱۰ معرفی شده است، منقضی شده و چیزی شبیه باشگاه پیرمردها است!

او همچنین گفت: مقررات جهانی، فضای خفقان آوری برای توسعه چین به وجود آورده‌اند و به فکر فرصت‌های جوانان یا کشورهای درحال توسعه نیستند.

گروه Ant که یک شرکت وابسته به Alibaba است، در شرف راه‌اندازی یک IPO به ارزش ۳۰ میلیارد دلار است. تصور می‌شود که این بزرگترین IPO در جهان باشد.

منبع: Decrypt