با افزایش رونق در حوزه مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای (DeFi) و بالا رفتن کارمزد تراکنش‌های اتریوم، درآمد ماینرهای اتریوم با رشد چشمگیری همراه شد.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی «The Block Research»، ماینرها یا تاییدکنندگان تراکنش در شبکه اتریوم روز گذشته موفق شدند ۱۷ میلیون دلار از طریق تایید تراکنش‌ها دریافت کنند که بیشترین میزان در تاریخ اتریوم محسوب می‌شود. این رقم ۳/۷ برابر بیشتر از درآمد ماینرها در ماه دسامبر ۲۰۱۷ و ژانویه ۲۰۱۸ بود.

در سمت مقابل اما ماینرهای بیت کوین تنها موفق به کسب ۱/۵ میلیون دلار از طریق کارمزد تراکنش‌های شدند که در واقع چیزی نزدیک به ۹ درصد درآمد ماینرهای اتریوم محسوب می‌شود. البته گفتنی است، بیشترین میزان درآمد ماینرهای بیت کوین ۲۱/۴ میلیون دلار در روز است که در دسامبر سال ۲۰۱۷ و همزمان با رشد چشمگیر قیمت ارزهای دیجیتال به‌دست آمده بود.

درآمد ماینرهای اتریوم

افزایش درآمد روزانه ماینرهای اتریوم به ۱۷ میلیون دلار

این مطلب راهم مطالعه کنید: بررسی دلایل افزایش هزینه تراکنش اتریوم در ماه های اخیر

بر اساس گفته‌های لری سرمک (Larry Cermak) مدیر موسسه «The Block Research» افزایش کارمزد تراکنش‌های اتریوم و در نتیجه افزایش درآمد تاییدکنندگان تراکنش آن می‌تواند به افزایش قیمت ماینرهای اتریوم در بازارهای ثانویه منجر شود. در این صورت، می‌توانیم شاهد افزایش تقاضای چیپ‌های استخراج ارز دیجیتال مانند AMD و Nvidia باشیم.

به نظر شما این افزایش کارمزد تراکنش‌های اتریوم تا کجا ادامه خواهد داشت؟ نظرات و تحلیل‌های خود را از طریق کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: theblockcrypto