بیت‌کوین یا سیاه است یا سفید، بزرگترین دارایی دیجیتال در کشورهایی مانند هند، چین، و روسیه هنوز ارزی غیرقانونی تعریف می‌شود، درحالیکه در برخی کشورهای آمریکای جنوبی آن را دریچه‌ای رو به امید دانند.

در طول چند سال گذشته، کشورهایی مانند ونزوئلا، کلمبیا و آرژانتین با وضعیت وخیم اقتصادی روبرو بوده‌اند و تورم بیش ‌از حد زندگی اقتصادی شهروندان این کشورها را فلج کرده است. وضعیت ونزوئلا با تورم ۵۳۷۹۸۵۰۰ درصدی از سال ۲۰۱۶ در بدترین وضعیت ممکن به‌سر می‌برد.

درمیان چنین بحرانی، بیت‌کوین توانسته راهکاری برای شهروندان کشورهایی که شاهد نرخ تورم بالا هستند باشد.

صرافی لوکال‌بیت‌کوینز (LocalBitcoins)، یکی از بزرگترین نهادهای تسهیل‌کننده معاملات بین‌المللی ارز محلی با بیت‌کوین در نواحی مختلف آمریکای جنوبی، در مصاحبه‌ای که اخیرا با AMBCrypto داشت به اهمیت بیت‌کوین در مناطقی که شاهد نرخ تورم بالا هستند اشاره کرد.

نماینده این صرافی گفت در کشورهایی که از بی‌ثباتی چشمگیر اقتصادی رنج می‌برند، دارایی‌های دیجیتالی مانند بیت‌کوین می‌توانند به افراد در «کنترل و مدیریت مستقل پول خود» کمک کنند. این نماینده اظهار داشت:

«بیت‌کوین دسترسی مستقیم و آسان به اقتصاد جهانی را از طریق یک سیستم مالی کارآمد و قابل‌اعتماد ممکن می‌کند.»

یکی از پرسش‌هایی که توسط AMBCrypto در این مصاحبه مطرح شد در خصوص نوسانات بیت‌کوین بود و اینکه آیا بازار همتابه‌همتای بیت‌کوین توان برابری با دارایی‌های فیات را برای کمک به افراد طی دوره‌هایی که نرخ تورم بالا است دارد یا خیر.

نماینده شرکت لوکال‌بیت‌کوینز در پاسخ تائید کرد که صرفا با توجه به حجم مبادلات بیت‌کوین در این کشورها نمی‌توان به جوابی قطعی رسید زیرا این صرافی دسترسی را به‌منظور دستیابی به اطلاعات از بازارهای مختلف محدود کرده است. با این حال، این نماینده اضافه کرد:

«ما باور داریم که به‌خاطر ویژگی‌های فهرست‌شده در بازارمان، بیت‌کوین و سرویس‌هایی مشابه ما می‌توانند بسیار موثر باشند، خصوصا در اقتصادهایی که با نرخ تورم بالا روبرو هستند.»

با وجود مشکلات و چالش‌های قانونی مختلفی که در سرتاسر جهان بر سر راه رمزارزها وجود دارند، این صرافی با توجه به تداوم پذیرش بیت‌کوین با وجود نوسانات شدید قیمت، نسبت به آینده این رمزارز خوش‌بین است.

منبع: eng.ambcrypto.com