کسب‌وکارهای ارز دیجیتال علیه گوگل، فیس‌بوک و توییتر در حال تهیه یک پرونده قضایی هستند و مدعی‌اند غول‌های شبکه‌های اجتماعی آگهی‌های ارز دیجیتال را مسدود می‌کنند. اگر ادعای آنها ثابت شود، بزرگان سیلیکون ولی باید ۳۰۰ میلیارد دلار جریمه پیاده شوند. شاکیان این پرونده می‌گویند با مسدود شدن این آگهی‌ها توسط گوگل، فیس‌بوک و توییتر کسب‌وکارشان آسیب دیده است.

این شرکت‌ها و اشخاص از گوگل، فیس‌بوک و توییتر به‌علت مسدود کردن آگهی‌هایشان از تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۱۸ به بعد شکایت کرده‌اند. پرونده شکایت آنها توسط شرکت حقوقی استرالیایی JPB Liberty تشکیل شده است.

شاکیان مدعی هستند که با مسدود شدن آگهی‌های ارز دیجیتال توسط این سه غول شبکه‌های اجتماعی از سال ۲۰۱۸ تاکنون حسابی ضرر کرده‌اند. گوگل البته مدتی بعد در ماه سپتامبر ۲۰۱۸ آگهی‌های صرافی‌های رسمی ژاپن و آمریکا را از مسدود بودن درآورد. اما به‌هرحال شاکیان می‌گویند در آن زمان صرافی‌های رسمی چندانی وجود نداشته است.

شرکت حقوقی JPB Liberty می‌گوید که این پرونده حقوقی ضد غول‌های شبکه اجتماعی و شرکت‌های تابعه آنها در استرالیا تحت نقض قانون حمایت از مصرف‌کننده و رقابت استرالیا به دادگاه فدرال این کشور ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: شکایت ریپل از یوتیوب به دلیل عدم جلوگیری از کلاهبرداری

این شرکت اضافه می‌کند که سه غول شبکه‌های اجتماعی فضای زیادی از دنیای مارکتینک آنلاین را تحت کنترل خود دارند (بیشتر از ۶۶٪ آگهی‌های دیجیتال آمریکا و تقریبا ۸۰٪ آگهی‌های شبکه‌های اجتماعی). مسدود شدن آگهی‌ها در پلتفرم‌های معروف این شرکت‌ها از جمله گوگل، فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام، واتساپ و یوتیوب موجب شده ضرر زیادی به کسب‌وکارهای ارز دیجیتال وارد شود.

طبق گزارش‌های منتشر شده، در قدم اول آنها درخواست ۶۰۰ میلیون دلار غرامت کرده‌اند، اما این عدد می‌تواند تا ۳۰۰ میلیارد دلار نیز افزایش پیدا کند.

این شرکت حقوقی همچنان به‌دنبال افزایش تعداد شاکیان این پرونده قضایی است، «هر کسب‌وکار فعال در حوزه ارز دیجیتالی که از مسدود شدن آگهی‌هایشان متحمل ضرر شده‌اند، در هر کجای جهان که باشند می‌توانند به این پرونده اضافه شوند.»

منبع: BitcoinsChannel