گوگل فایننس (Google Finance) یک بخش اختصاصی برای «ارزهای دیجیتال» اضافه کرد. حالا بیت کوین در در ردیف اول ارزهای گوگل فایننس در کنار دلار، یورو، پوند و ین قرار گرفته است. در تب Crypto گوگل فایننس، علاوه بر بیت کوین، قیمت اتریوم، لایت کوین و بیت کوین کش هم نمایش داده می شود.

تب و ابزار Crypto Data

درست در بالای صفحه، جایی که کاربران می‌توانند به گزینه «مقایسه بازارها» دسترسی داشته باشند، گزینه ارزهای دیجیتال (Crypto) در میان پنج بازار پیش فرض که شامل ایالات متحده، اروپا، آسیا و «ارزها» هستند، لیست شده است. ابزار Crypto Data در گوگل فایننس نشانه‌ای از حضور در حال رشد جریان اصلی ارزهای دیجیتال است.

ابزار Crypto Data به گوگل فایننس افزوده شد

تب و ابزار Crypto Data به گوگل فایننس اضافه شد

پذیرش نهادی؛ هدایتگر بیت کوین

امسال، بیت کوین به اوج قیمت‌های جدیدی رسید که اساساً نیروی محرکه آن پذیرش این دارایی از سوی نهادها و سازمان‌های بزرگ بوده است. از مس موچوال (MassMutual) گرفته تا مایکرواستراتژی، بیت کوین به طور فزاینده در حال تبدیل شدن به بخشی از دنیای شرکت‌هاست.

این امر، شرایط بازار بیت کوین را از بازار گاوی سال ۲۰۱۷ متمایز می‌کند که اساساً توسط سرمایه‌گذاران خرد هدایت می‌شد. بر اساس داده‌های گوگل ترندز (Google Trends)، میزان جستجوی واژه «بیت کوین» در چند ماه گذشته هنوز نتوانسته از میزان جستجوی این واژه در سه سال پیش جلو بزند. (طبق داده‌های گوگل ترندز، جستجوی واژه «crypto» به طور قابل توجهی بیشتر از «google finance» است.)

ارزهای دیجیتال در حال تبدیل شدن به بخشی از بنیاد مالی هستند.

خرید بیت کوین

تعداد محدود ارزهای دیجیتال قابل ردیابی در گوگل فایننس

در حال حاضر، به نظر می‌رسد گوگل فایننس تنها تعداد محدودی از ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد. بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و بیت کوین کش به صورت پیش فرض هنگام کلیک روی تب crypto نمایش داده می‌شوند.

جستجوی توکن‌های کاردانو، پولکادات و استلار هیچ نتیجه‌ای ندارد، چه برای پروتکل آنها و چه برای توکن‌ها. اما جستجوی XRP نتیجه‌ای را برای Ripple XRP Liquid Index نشان می‌دهد که در نزدک (Nasdaq) معامله می‌شود.

ما را در شبکه‌های اجتماعی توییتر و اینستاگرام دنبال کنید تا شما را در جریان آخرین اخبار حوزه ارزهای دیجیتال قرار دهیم.

منبع: coindesk