هولوچین (HOT) چارچوبی برای برنامه‌های توزیع‌شده است. می‌توانید آن را به‌عنوان یک نوع کلی‌تر بلاک‌چین در نظر بگیرید. به‌جای این‌که مانند بلاک‌چین‌های سنتی، داده‌محور باشد، هولوچین از رویکرد عامل محور استفاده می‌کند. این سبک معماری، شبکه را به‌روی طیف گسترده‌ای از ساختارهای داده‌های توزیع‌شده باز می‌کند که می‌توانید روی آن کار کنید. حتی اگر دوست دارید، می‌توانید با استفاده از هولوچین، یک clone بیت‌ کوین ایجاد کنید.

به‌طور ساده، هدف تیم هولوچین (HOT) ارائه راه‌حلی مقیاس‌پذیرتر و قابل شخصی‌سازی‌تر از بلاک‌چین‌های سنتی است. در این راهنما از کوین نیک موارد زیر را بررسی می‌کنیم:

  • هولوچین چگونه کار می‌کند؟
  • تیم هولوچین و پیشرفت
  • معاملات داغ
  • از کجا می‌توان HOT خرید
  • کجا می‌توان HOT را ذخیره کرد
  • نتیجه‌گیری

هولوچین (HOT) چگونه کار می‌کند؟

هولوچین به‌طور منحصر‌به‌فرد، یک معماری عامل محور را به‌کار می‌برد. در این نوع ساختار، هر عامل (گره AKA) بلاک‌چین خود را که از طریق یک کلید رمزنگاری منحصر‌به‌فرد به هولوچین عمومی متصل می‌شود، اجرا می‌کند.

شاید پیش‌پا‌افتاده به‌نظر برسد، اما این مکانیسم به‌طرز چشمگیری با طراحی داده‌محور بلاک‌چین‌های سنتی متفاوت است. در یک بلاک‌چین، همه گره‌ها باید به اجماع برسند و سابقه کلی بلاک‌چین را حفظ کنند که می‌تواند باعث مشکلات جدی در عملکرد شود. در مورد هولوچین، عوامل، تنها بلاک‌چین شخصی و کلید رمزنگاری‌شده خود را که آن‌ها را به زنجیره عمومی وصل می‌کند، نگهداری می‌کنند.

اگر با گیت (Git) آشنا باشید، هولوچین از نظر منطقی مشابه آن است و از همان ایده‌های جدول هش توزیع‌شده (DHT) استفاده می‌کند.

سوال‌های متداول درباره هولوچین، ذخیره‌سازی داده‌های شبکه را به بهترین شکل توصیف می‌کند، «زبان انگلیسی در کجا ذخیره می‌شود؟ هر کسی‌ که به این زبان صحبت می‌کند، حامل آن است. افراد دارای تخصص‌های مختلفی هستند یا در معرض اصطلاحات مختلف یا واژگان تخصصی قرار دارند. هیچ‌کس نسخه کاملی ندارد و نسخه هیچ فردی دقیقا مشابه نسخه‌های دیگر نیست، اگر نیمی از انگلیسی زبانان را از میان بردارید، خیلی آسیب زیادی به این زبان وارد نمی‌شود.»

هولوچین (HOT) چگونه کار می‌کند؟

بلاک چین

توکن HOT و سوخت هولو

شبکه اصلی هولوچین (HOT) هنوز بیرون نیامده است، بنابراین تیم یک سکه اولیه (ICO) با یک جایبان توکن ERC20، HOT را برای تامین بودجه این پروژه ارائه می‌کند. اکنون می‌توانید HOT را بخرید و معامله کنید، اما لازم است پس از زنده‌بودن شبکه، آن را با سوخت هولو تعویض کنید.

سوخت هولو، ارز بومی هولوچین است. اساسا، برنامه‌های هولوچین (hAPPS) برای خدمات خود به میزبان هولوچین بابت سوخت هولو هزینه پرداخت می‌کنند. با این‌ حال، شما می‌توانید از آن به‌عنوان یک ارز همتا‌به‌همتا هم استفاده کنید.

این تیم تلاش می‌کند با اتصال آن به ظرفیت محاسبه میزبان‌ها در شبکه، مقدار سوخت هولو را ثابت نگه دارد.

تیم هولوچین و پیشرفت

کمک‌بنیانگذاران، آرتور براک و اریک هریس، هولوچین را از دسامبر سال ۲۰۱۶ آغاز کردند. براک بیش از یک دهه تجربه معماری سیستم را دارد، در حالی‌ که هریس دارای مدرک کارشناسی در علوم رایانه از دانشگاه ییل است و سابقه زیادی در کارآفرینی دارد.

با این‌که هولوچین در اواخر سال ۲۰۱۶ شروع‌به‌کار کرده است، هنوز مدتی تا راه‌اندازی کامل زمان دارد. این تیم در ماه مارس سال ۲۰۱۹ یک نسخه آلفای بسته را روی تست نت خود آغاز کردند. برای باقی سال ۲۰۱۹، آن‌ها قصد دارند نسخه آلفا را باز کنند، یک تست نت کامل شامل سوخت هولو را راه‌اندازی کرده و نسخه بتای هولوچین را روی شبکه اصلی منتشر کنند. با توجه به تاخیر در انتشار نسخه آلفا، تخمین زده می‌شود که شبکه اصلی بتا ممکن است تا سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی نشود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: صرافی ارز دیجیتال چیست؟

رقابت

تیم هولوچین (HOT) با مقایسه تفاوت‌های میان پروژه خود و رقبا در صفحه گیت هاب کار بسیار خوبی انجام می‌دهد.

از آن‌جا که هولوچین چارچوبی برای dapp ها است، لیست رقبای آن تقریبا بی‌پایان است. البته اتریوم شناخته شده‌ترین رقیب است، اما در عوض، بیایید روی پروژه‌های دیگری که چارچوب‌هایی متفاوت از بلاک‌چین‌های سنتی می‌سازند، تمرکز کنیم.

هشگراف پروژه‌ای است که بیشترین شباهت را به هولوچین دارد. هشگراف، DHT را پیاده‌سازی می‌کند. با این ‌حال، هنوز هم داده‌محور است و از کدی استفاده می‌کند که منبع باز نیست.

پروژه‌هایی مانند IOTA ، Byteball و Nano همه یک جایگزین بلاک‌چین، Directed Acyclic Graph  (DAG) را پیاده‌سازی می‌کنند، اما متمرکز بر معامله هستند. هولوچین بر برنامه‌های توزیع‌شده متمرکز است.

تیم هولوچین و پیشرفت

هولوچین

معاملات داغ

از آن‌جا که هولوچین در ماه می ۲۰۱۸ برای معامله در دسترس قرار گرفت، قیمت HOT تا آن‌جا که مربوط به ارزهای رمزنگاری‌شده است، نسبتا ثابت است. این عدم حرکت با توجه به این که اکثر سکه‌ها در سال ۲۰۱۸ سیر نزولی داشته‌اند، چشمگیر است.

به نظر می‌رسد هیجان سرمایه‌گذار در باز کردن HOT برای مبادله توکن سوخت هولو و اعلام نقشه راه امیدوارکننده ۲۰۲۰، کاتالیزور قیمت چشمگیر ژانویه باشد.

با برنامه‌های مختلفی که برای سال ۲۰۲۰ تعیین شده است، ضروری است تا با هرگونه پیشرفت تیم همگام باشید. با شروع مجدد هر هولوچین (HOT) جدید می‌توان شاهد دستاوردهای قابل مقایسه‌ای بود.

از کجا می‌توان HOT خرید

بهترین گزینه برای شما جهت به‌دست آوردن مقداری HOT، صرافی بایننس (Binance) است. شما می‌توانید بیت‌کوین، اتریوم، سکه بایننس یا Tether را برای برخی از آن‌ها در پلتفرم صرافی مبادله کنید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۷ مورد از بهترین کیف پول های بیت کوین

کجا می‌توان HOT را ذخیره کرد

در حال حاضر، HOT یک توکن ERC20 است، بنابراین باید آن را در یک کیف پول که سازگار با ERC20 باشد، ذخیره کنید. یک گزینه آنلاین محبوب، MyEtherWallet است.

برای امنیت بیشتر، باید راجع به کیف پول سخت‌افزاری مانند Trezor یا Ledger Nano S تحقیق کنید.

هنگامی ‌که تیم هولوچین (HOT) شبکه اصلی خود را راه اندازی می‌کند، شما باید توکن‌های HOT خود را با سوخت هولو تعویض کنید. به اطلاعیه‌های تیم توجه داشته باشید که چه زمانی این اتفاق میفتد و چه اقداماتی را باید انجام دهید.

نتیجه‌ گیری

هولوچین رویکردی بلندپروازانه برای تعریف مجدد نحوه مشاهده سیستم‌های توزیع شده در پیش گرفته است. ساختن یک شبکه عامل‌محور و نه داده‌محور، کار ساده‌ای نیست. با این ‌حال، این تیم پیشرفت پایداری داشته و به‌سرعت به علاقه‌مندی جدید بسیاری از اعضای جامعه رمزنگاری تبدیل شده است.

با داشتن یک نقشه راه با پیش‌بینی خوب برای سال ۲۰۱۹، بدون شک امسال برای موفقیت این پلتفرم بسیار مهم است. اگر هولوچین در مسیر جدید معماری خود موفق باشد، ممکن است به قاتل اتریوم تبدیل شود که طرفداران آن معتقدند که چنین هم خواهد شد.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر به دنبال خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بدون کمترین معطلی هستید، با ما در ارتباط باشید؛ زیرا این دقیقا همان کاری است که ما در «کوین نیک» برای شما انجام می‌دهیم. اینجا خرید و فروش انواع ارز دیجیتال، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و در اکثر ساعات شبانه روز، هوای شما را داریم!