به تازگی باز هم خبر خوب کمک‌رسانی جهانی به گوش می‌رسد و این‌بار، کمک برای مبارزه با کرونا از طریق رمزارز یا کریپتو انجام شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کوین نیک همراه باشید.

جهان در چند ماه اخیر، درگیر ویروسی خطرناک و آسیب زننده بود که زندگی تمام مردم در تمامی کشورها را تحت تاثیر خود قرار داد. حالا در جایگاهی قرار داریم که مبارزه با ویروس کرونا از طریق رمزارز صورت می‌گیرد. شرکت‌های بسیاری که سرمایه غظیمی داشتند، با وجود تمام ضررهایی که متحمل شدند، اما کمک‌های مادی و معنوی خود را برای مبارزه با ویروس کرونا و شرایط بد ایجاد شده در جهان، ارائه دادند و اتفاقات انسان دوستانه و زیبایی را رقم زدند. حالا، این کمک‌های مالی به جایگاهی رسیده که با پول رایج و سنتی انجام نمی‌شود، بلکه با کمک رمزارزها یا کریپتو انجام می‌پذیرد.

خیریه Huobi که موسسه و سازمانی بر اساس فناوری بلاک چین است، به تازگی گزارش داده که با سازمان مالی مرکزی (Finance Center) که یک سازمان وضعیت ویژه برای سازمان ملل محسوب می‌شود، قرارداد امضا کرده است. در واقع هدف این همکاری، مبارزه با شرایط فعلی جهان و کمک به مبارزه با شیوع ویروس کرونا بوده و خیریه Huobi با برگزار کردن یک کمپین ۱۵ روزه در همکاری با FCSSC، مبلغ قابل توجه ۱۴۳۰۰۰ دلاری را جمع آوری کرده است. نکته‌ی جالب این کمپین برای جمع آوری کمک‌های مالی، این بوده که مبلغ اشاره شده، نه با پول رایج و سنتی، بلکه با رمزارزها جمع آوری شده است. به عنوان مثال، از بیت کوین (BTC)، توکن Huobi، تتر (USDT) و HUSD استفاده شده که یک کمپین مالی و کمک رسانی متفاوت را تشکیل می‌دهد.

اما شاید بپرسید که این کمپین به صورت خاص، به چه دلیل و برای چه ملت‌هایی برنامه ریزی شده است و مبارزه با ویروس کرونا از طریق رمزارز، چگونه انجام خوهد گرفت؟ اول از همه باید بگوییم که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان، از مرز ۴ میلیون نفر گذشت و این آمار قطعا نگران کننده و بد به نظر می‌رسد. در حالی که در بسیاری از کشورها (از جمله کشور خودمان، ایران)، اوضاع در حال  بازگشتن به حالت معمولی خود است، اما همه ما باید بدانیم که کرونا چه در ایران و چه در سطح جهان کاملا از بین نرفته و می‌تواند برای ما دردسر درست کند. حال، Huobi بیشتر قصد داشته تا با کمپین اشاره شده، به کشورهایی که منابع و امکانات کمتری دارند، کمک کنند. به عنوان مثال، کشورهای موجود در قاره آفریقا، آسیای جنوب شرقی و آمریکای لاتین که در برابر خطرات آسیب پذیر‌تر هستند و این کمک‌ها به این مناطق خواهد رسید. Wu Zhong، مدیر مجموعه FCSSC درباره این کمپین این چنین توضیح می‌دهد:

اپیدمی جدید ویروس کرونا به یک مشکل جهانی تبدیل شده و باید توسط تمام کشورها به آن رسیدگی شود. این یک اقدام و جست و جوی خیر خواهانه است تا فناوری بلاک چین را برای رفاه عمومی مردم در جهان، استفاده کنیم.

خیریه Huobi با همکاری با مجموعه‌ی FCSSC انتظار دارد که منابع اولیه و بسیار ضروری را برای کشورهایی که امکانات نسبتا کمتری دارند، فراهم آورد. در واقع هدف اصلی این است که قدرت دفاعی کشورهای محروم‌تر را در برابر گسترش ویروس کرونا، افزایش دهند. کمپینی که FCSSC و Huboi به راه انداخته‌اند، در هدف دارد که در نهایت میزان ۳۰۰٫۰۰۰ تا ۵۰۰٫۰۰۰ محافظ صورت یا ماسک را برای مردم تهیه کند.

همان طور که پیش از این توضیح دادیم، Huobi کمک‌های مالی خود را به صورت رمزارز یا کریپتو جمع می‌کند و به نظر می‌رسد اعتقادی به پول رایج و سنتی ندارد. کمک‌های مالی Huobi از طریق Bithelp جمع آوری می‌شود و این گروه برنامه دارد تا با جمع آوری کمک‌های بیشتر، گستره کمک رسانی خود را افزایش دهد و اصلی‌ترین و جدی‌ترین نیازهای کشورهای مناطق محروم‌تر را برآورده نماید. کلارا سان (Ciara Sun)، رئیس تجارت جهانی ذر Huobi Group این چنین توضیح می‌دهد:

کووید ۱۹ یک بحران سلامت جهانی بی سابقه است که همکاری جهانی را در بخش‌های عمومی و خصوصی طلب می‌کند. به عنوان یک سازمان جهانی پیشرو در زمینه دارایی دیجیتال و بلاک چین، ما می‌خواهیم بخش مربوط به خود را انجام دهیم و جامعه‌‌ی کرپتو و بلاک چین را دور و پیرامون این مشکل جهانی جمع کنیم که می‌توانند زندگی هزاران نفر را نجات دهند.

این سومین کمپین خیریه سازمان Huobi است که همه این اقدامات نیز در جهت مبارزه با ویروس کرونا و در سال جاری میلادی انجام گرفته است. اگر به یاد داشته باشید، در ابتدای کار، تنها کشور چین و به صورت خاص، شهر ووهان (Wuhan) بود که شدیدا درگیر ویروس کرونا شده بود و در آن زمان Huobi مبلغ ۱/۴ میلیون دلار را جمع آوری و به مراکز پزشکی آن منطقه تقدیم کرد. علاوه بر این، در ماه گذشته نیز Huobi مبلغ ۵۰۰۰۰ دلار را در قالب HT به موسسه‌ی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اندونزی – چین ارائه کرد.

حقیقت این است که مشاهده این چنین کمک‌های مادی و معنوی در دوره‌ و زمانه سخت و چالش برانگیزی مانند دوره کنونی، زیبا و دلگرم کننده است. حال، ارائه شدن این کمک‌ها در قالب رمزارز و کریپتو نیز می‌تواند بسیار جالب باشد و نه تنها ارزش کار را بالاتر ببرد، بلکه به جا افتادن فرهنگ پول و ارز دیجیتال نیز کمک کند.

نظر شما در مورد کمک ۱۴۳ هزار دلاری برای مبارزه با کرونا از طریق رمزارز چیست؟

منبع: Coinnewsasia