بر اساس گزارش ArtTactic، بازار پر نوسان NFT در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۱، ۳/۵ میلیارد دلار از هنر کرپیتو و کالاهای کلکسیونی NFT فروش داشته و تنها ۱۶ درصد از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT فعال هستند. NFT یکی از داغ‌ترین موضوعات سال ۲۰۲۱ بود و با وجود بلاکچین، رمزارز و به طور کلی فناوری، هنوز هم یک صنعت تحت سلطه مردان است. در این مقاله قصد داریم شما را با ۱۶ زن مطرح و تأثیرگذار در دنیای NFT آشنا کنیم.

فهرست محتوا نمایش

اولگا وروبیوا (Olga Vorobyeva)، بنیانگذار Vox Consulting

اولگا بنیانگذار Vox Consulting، یک شرکت مشاوره برای استارت‌آپ‌های بلاکچین، DeFi، NFT و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر Web3، سخنران اصلی بین‌المللی، کارآفرین فناوری و سرمایه‌گذار است. تخصص او در رشد یک کسب‌وکار، شرکت Vox Consulting را به یکی از قابل اعتمادترین شرکت‌ها در این صنعت تبدیل کرده است. آنچه در مورد اولگا قابل توجه است، تعهد او نسبت به کمک به شرکت‌های فناوری برای رسیدن به سطوح عالی از طریق استراتژی کسب‌و‌کار، بازاریابی، ارتباطات، موقعیت‌یابی، طراحی هویت برند و موارد دیگر است. در حال حاضر تعداد زیادی شرکت مشاوره NFT وجود دارد، اما هیچ یک از آنها تا به امروز یک مؤسس زن با چنین سطح تخصصی ندارند. اولگا مهارت‌های بازاریابی و تجربیات قبلی خود را در امر مشاوره برای استارت آپ‌ها به کار می‌گیرد. وی از سال ۲۰۱۴ به عنوان متخصص بازاریابی در صحنه استارتاپ‌های فناوری کار کرده است.

خرید تتر

اولگا درباره NFTها می‌گوید:

بزرگترین اشتباهی که مردم در مورد NFTها مرتکب می‌شوند، این است که فکر می‌کنند آنها به نوعی محدود به هنرهای بصری هستند. به نظر من، NFT یک مدل کسب‌وکار کاملاً جدید و مستقیم به مصرف‌کننده (D2C) است که مبتنی بر تبلیغات نیست. هر انقلاب فناوری ۳-۴ مدل کسب‌و‌کار را به ارمغان می‌آورد. به عنوان مثال، اینترنت SaaS و تبلیغات متنی را ایجاد کرده است. بلاکچین تاکنون دو مدل ایجاد کرده: توکن‌های NFT و اقتصاد دورانی/توکن‌های پروتکل. این مدل به معنای آواتارهای همیشگی در بازی‌ها، مالکیت واقعی و اقتصاد صنعت بازی مستقل از ناشر است. برای صنعت فیلم و موسیقی نیز به معنای شکل جدیدی از مالکیت دیجیتال و جذب طرفداران، حمایت از هنرمندان و ایجاد یک جامعه است

اولگا وروبیوا یکی از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT است

اولگا وروبیوا یکی از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT

اولگا علاوه بر مدیریت آژانس، در کنفرانس‌ها، انجمن‌ها و آموزش در جامعه بلاکچین مشارکت دارد. او از استارت‌آپ‌های نوظهور حمایت می‌کند. وی به‌عنوان مربی برای شتاب‌دهنده استارت‌آپ کالیفرنیایی the Alchemist و به‌عنوان مدرس برنامه شتاب‌دهی Algorand که در میامی در حال انجام است، فعالیت می‌کند. اولگا در اوقات فراغت خود از زنان در حوزه کریپتو حمایت می‌کند. یکی از آخرین تحقیقاتی که او در آن مشارکت داشته نشان می‌دهد که یکی از مسائلی که مانع از ورود زنان به حوزه کریپتو می‌شود، حساب‌های خانوادگی مشترک هستند. به طور خلاصه، اولگا در خط مقدم اتفاقاتی است که در صنعت کریپتو و NFT به صورت روزانه در حال وقوع است.

«بازار NFT همچنان در حال رشد است و امسال ارزش آن بیش از ۴.۷ میلیارد دلار خواهد بود و جذاب‌ترین DAOها آنهایی هستند که NFTها را در بر می‌گیرند. میلیون‌ها نفر پول خود را روی آیتم‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند، از BoredApes گرفته تا توکن‌های مورد استفاده برای بازی‌های ورزشی یا حیوانات خانگی مجازی. فضاهایی مانند Decentraland به دلیل امکان راه‌اندازی دنیای VR، برقراری ارتباط از طریق بازار دیسنترالند و تبادل توکن‌های غیرقابل تعویض با سایر محیط‌های مجازی، همچنان توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب خواهند کرد.»

اولگا امیدوار است در سال آینده شاهد پروژه‌های NFT خارق‌العاده و ادغام آنها با متاورس باشد. او همچنین مطمئن است که DAOهای GameFi و DAOهای بازی برای کسب درآمد (play-to-earn) در سال ۲۰۲۲ بسیار رونق خواهند گرفت. وی برای کمک به نسل جدیدی از شرکت‌های بلاکچین برای دستیابی به اهداف تجاری خود هیجان‌زده است. تیم Vox Consulting به دنبال ادامه خدمات به چنین شرکت‌هایی است تا جامعه کریپتو را برای کاربران روزمره در دسترس‌تر و شفاف‌تر کند.

ایسلا مون (Isla Moon)، هنرمند و بنیانگذار MAGI

ایسلا مون یک نقاش چند بعدی از نیواورلئان است. او همیشه آثاری در مقیاس بزرگ خلق کرده تا بتوان در داستان و اندازه تصاویر غوطه‌ور شد. ایسلا نقاشی‌های خود را با عکس و رندر دیجیتال لایه‌بندی می‌کند و عناصر متحرک را به صورت گرافیکی به نقاشی‌هایی که خلق کرده اضافه می‌کند. پس از آن، او لایه‌هایی از صداها و رنگ‌ها را افزوده و همیشه می‌خواهد بینندگان را در احساس غوطه‌ور کند؛ در داستان قطعاتی که او با شکل، خط، رنگ و فرم بیان می‌کند.

جنبه مشارکتی کار مون و توانایی او برای ایجاد جامعه‌ای از افراد خلاق در اطراف خود برای خلق فیلم‌های کوتاه گرافیکی چند بعدی، دارایی است که او امیدوار است همه تولیدکنندگان به آن دسترسی داشته باشند. به همین دلیل است که او شرکت MAGI را به همراه هم‌بنیانگذارش کوین ردی (Kevin Reddy) تأسیس کرد. این شرکت از تولید، همکاری و جامعه سازندگان در سراسر جهان که می‌خواهند هنر فیزیکی خود را به بلاکچین برده و با هم هنر خلق کنند، حمایت خواهد کرد.

کار ایسلا نه تنها برای هنرمندانی که به خلق مشترک می‌پردازند، بلکه برای کره زمین نیز تأثیر مثبتی دارد، زیرا هر NFT در مجموعه‌ MAGI با عوامل تأثیرگذار، NPOها و بنیادها همکاری می‌کند و از SDG (سند ۲۰۳۰ یونسکو) سازمان ملل حمایت می‌کند. کل این اکوسیستم خلاقیت‌ها را با رسالت آنها گرد هم می‌آورد. این شرکت هنر را قادر می‌سازد تا داستانی را در مورد تغییر جهان، تسریع تلاش‌ها برای تغییر آب و هوا و استفاده از NFT به عنوان یک رسانه بیان کند.

خانم ایسلا مون یکی دیگر از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT است

خانم ایسلا مون یکی دیگر از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT

«من این لحظه در تاریخ را یک لحظه طلایی می‌بینم و دوست دارم اکنون را یک رنسانس جدید بدانم. پیش از این هرگز هنر این فرصت را نداشته که مانند اکنون آپلود و در فناوری بلاکچین ذخیره شود. آمیزه هنر و علم برای ما امکان جریان‌های درآمدی جدید، ارز منحصر به فرد و توانایی فراهم کردن بودجه برای اهداف و مأموریت‌های جهانی را به ارمغان می‌آورد. چیزی که بیش از همه مرا هیجان‌زده می‌کند پتانسیل تغییر جهان است. و من معتقدم که هر فردی این پتانسیل منحصر به فرد را دارد و آن ارزش و ارز اوست. توانایی ما برای اتصال و تقویت تلاش‌های هنری‌مان برای ایجاد یک تفاوت واقعی و پایدار من را به هیجان می‌آورد.»

ایسلا مون اکنون برای مجموعه خود – The Ever-Evolving Elementals – یک مجموعه در حال رشد از MAGI که توسط یک تیم در حال رشد سرپرستی می‌شود، کار می‌پذیرد. هر NFT در هر مجموعه از یک مأموریت مرتبط با عنصری بهره می‌برد که به علل تأثیر در سراسر جهان می‌پردازد. این مجموعه در پلتفرم‌های مختلف نمایش داده می‌شود. تیم MAGI امیدوار است که به زودی پلتفرم خود را نیز داشته باشد. در حال حاضر، آنها ایجاد گالری VR و متاورس را برای نمایش مجموعه خود فقط از اعضای دعوت شده انجمن در اولویت قرار می‌دهند. MAGI با We Care Impact و Logos Capital برای تلاش‌های زیست‌محیطی و بشردوستانه همکاری می‌کند.

نسما بنسالم (Nesma Bensalem)، مدیر عامل/بنیانگذار WeCare Impact LLC

نسما بنسالم بنیانگذار و مدیر عامل WeCare Impact است، یک آژانس خلاق و شرکت مشاوره که به قدرت هنر، جامعه و فناوری به عنوان راه حل‌هایی برای اجرای جهانی پایدارتر اعتقاد دارد. همچنین، این شرکت دارای توکن اجتماعی WeCare است. هدف کمپین‌های WeCare Impact ایجاد انگیزه برای رفتارهای انسان‌دوستانه و آگاهانه نسبت به محیط‌زیست و حمایت از تغییر رفتار در افرادی است که یک جامعه را تشکیل می‌دهند.

ماموریت نسما افزایش آگاهی از مبرم‌ترین مسائل جهان و در عین حال ارائه راه حل‌های الهام بخش و ملموس است. او معتقد است که تغییر با یک داستان شروع می‌شود، اما برای واقعی و پایدار شدن به راه حل‌های مشخص نیاز دارد.

نسما در طول همه‌گیری کرونا، پروژه‌ای به نام «جریان زندگی» را تولید و کارگردانی کرد. تفسیری از شعر شاعر، فیلسوف و هنرمند مشهور بنگالی رابیندرانات تاگور. این پروژه که توسط دیپاک چوپرا روایت می‌شود و در یک فیلم ۱۶ میلی‌متری در نیویورک فیلم‌برداری شده، در جولای ۲۰۲۰ در حالی طراحی شد که جهان با چالش‌های گسترده و مداوم همه‌گیری کووید-۱۹ دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد.

خانم نسما بنسالم یکی از 16 درصد از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT

نسما بنسالم یکی از ۱۶ درصد از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT

نسما با شعر تاگور به عنوان سکوی پرش، فیلم را حول سه اصل مفهوم‌سازی کرد: حرکت، طبیعت و همزیستی معنوی بین طبیعت و انسان. تفسیر و بیان ایده‌های شعر به طور همزمان از طریق حرکات موزون، کلام گفتاری، موسیقی و منظره تداعی‌کننده بصری تحقق می‌یابد تا تجربه‌ای درونی ایجاد کند که با بشریت ارتباط برقرار می‌کند. هنرمندان، اجراکنندگان و داستان‌سرایان متعددی که هرکدام به‌دلیل هنر، حساسیت واقعی و اعتقاد به اصل پروژه با دقت انتخاب شده‌اند، برای تولید «جریان زندگی» همکاری کردند. این فیلم قدرت ما در مصیبت‌ها، تواناییمان برای تجدید و پیوند ناگسستنی ما با طبیعت را یادآوری می‌کند.

بنسالم مطمئن است که بلاکچین و NFTها آمده‌اند که بمانند و راه حل‌های خوبی برای برخی از نقص‌های برجسته‌ای هستند که در سیستم‌ها و اقتصاد خود شاهد آن هستیم. به اعتقاد او NFTها ابزارهای لازم برای ردیابی و تأیید مالکیت، اصالت و تجارت را فراهم می‌کنند.

«همچنین، NFT‌ها امکان آموزش درباره فین تک و دارایی‌های دیجیتال را به مخاطبان انبوه به شیوه‌ای سرگرم‌کننده و جذاب فراهم می‌کنند. همانطور که NFT ها محبوبیت پیدا می‌کنند، رابطه مستقیمی با ارزشی که برای جامعه خود ایجاد می‌کنند خواهند داشت.

از طریق عنوان مالکیت و منشأ آن در بلاکچین، مالک و هنرمند نیز محافظت می‌شوند. هنرمندان با افزایش قدردانی از کارشان، حق امتیاز کسب می‌کنند. مسائلی مانند کپی رایت و تکثیر غیرقانونی نیز وجود نخواهد داشت.»

الکساندرا لوزان (Alexandra Luzan)، دکتری، محقق در Ca’ Foscari (ونیز)، رئیس بخش مشارکت در Snark.art

الکساندرا حدود یک دهه است که رویدادها و کنفرانس‌هایی را در صنعت فناوری در سراسر جهان سازماندهی می‌کند. او دارای پیشینه تحصیلی در تاریخ هنر (از جمله La Sorbonne (پاریس)، MSU (مسکو) و La Sapienza (رم) است. از سال ۲۰۱۸، به عنوان محقق Ph.D، به مطالعه ارتباط بین فناوری‌های جدید (مانند بلاکچین و هوش مصنوعی) و هنر در دانشگاه Ca’ Foscari در ونیز پرداخته است.

در سال ۲۰۲۰، الکساندرا به تیم NFT Marketplace به نام Snark.art (ایالات متحده) پیوست و به عنوان رئیس مشارکت‌ها روی پروژه‌هایی مانند اولین نمایشگاه NFT در موزه دولتی هرمیتاژ، مجموعه NFT «رشد ارگانیک: صخره‌های کریستال» و موارد دیگر کار می‌کرد.

هنر دیجیتال مبتنی بر تبادل فایل در اواسط دهه ۲۰۰۰ به شدت شروع به توسعه کرد. هنرمندانی که با فناوری‌های جدید کار می‌کردند، به فکر راه‌هایی برای عرضه آثار دیجیتال به بازار، تعیین قیمت و حفظ منحصربه‌فرد بودن آن‌ها افتادند. NFT امکان فوق‌العاده‌ای را به بسیاری از هنرمندان می‌دهد تا در نهایت پاداش کار خود را دریافت کنند.

آشنایی با الکساندرا لوزان به عنوان یکی از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT

الکساندرا لوزان از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT

NFTهای تقسیم شده (Fractional NFT) به افراد امکان می‌دهند حتی مقدار کمی پول را برای به دست آوردن مالکیت کسری بر دارایی‌های با قیمت بالا سرمایه‌گذاری کنند.

با NFT، می‌توانید یک کلکسیونر عالی هنر باشید و دیگر نگران بازسازی، بیمه، حمل و نقل و آویزان شدن آنها به دیوارها نباشید. شما می‌توانید مجموعه خود را در یک کیف پول دیجیتالی نگهداری کنید که از طریق تلفن هوشمند شما قابل مدیریت است.

الکساندرا انتظارات زیادی از نحوه توسعه بیشتر NFTها در آینده دارد. هنرمندان، نهادها و فعالان بازار بیشتر و بیشتر به طور آگاهانه وارد این عرصه می‌شوند. او قصد دارد پل‌های ماندگاری بین هنر سنتی و جامعه NFT و بلاکچین ایجاد کند. اعتقاد شخصی لوزان این است که NFTها در زمینه‌ها و مشاغل مختلف بیشتر ادغام خواهند شد. او به عنوان عضوی از چندین سازمان جهانی که رهبری زنان را ترویج می‌کنند، قصد دارد زنان بیشتری را برای پیوستن به این حوزه به سرعت در حال توسعه توانمند کند.

کریستینا تاکمانووا (Kristina Tauchmannova)، یکی از بنیانگذاران Socialstack

کریستینا سال‌هاست که در کشورهای مختلف و صنایع مختلف در بخش حمایت از اکوسیستم فناوری، عمدتاً در فناوری فین‌تک و تأثیر محور فعال بوده است. او از سال ۲۰۱۶ در حوزه کریپتو حضور داشته و عاشق هنر و بیان خلاقانه از همه نوع است. بنابراین، طبیعتاً این موضوع او را به فضای NFT کشاند (مخصوصاً در فضای توکن اجتماعی که جنبه اجتماعی دارد). توکن‌های اجتماعی مسیر جدیدی را برای سازندگان، برندها و جوامع باز کرده تا با هم ارزش ایجاد کنند. این توکن‌ها ایجاد اقتصادهای فردی کریپتو را با دارایی دیجیتال در مرکز آن امکان‌پذیر می‌کنند و به سازندگان راه‌های جدیدی برای جذب مخاطبان و کسب درآمد از کارشان ارائه می‌دهند.

تاکمانووا یکی از بنیانگذاران Socialstack، یک پلتفرم تعامل با جامعه Web3 و ابزاری برای راه‌اندازی توکن‌های اجتماعی تاثیرگذار است. اولین برنامه غیرمتمرکز Socialstack، CommunityOS به تیم‌ها امکان می‌دهد وظایف را محول کرده، کدهای QR برای کسب توکن‌ها ایجاد کنند و یک فروشگاه توکن (محصولات، NFTها، کوپن‌ها) بسازند. Socialstack به عنوان زیرساختی برای الهام بخشیدن به مردم برای کمک به یک چشم‌انداز جمعی برای رفاه و شکوفایی زمین ساخته شده است.

آشنایی با کریستینا تاکمانووا به عنوان یکی از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT

آشنایی با کریستینا تاکمانووا از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT

«NFT ما را از اینترنت اطلاعات به اینترنت ارزشمند نزدیک‌تر می‌کند. پرداخت دستمزد برای کار/اثر هنری مستقیماً به سازندگان آن می‌رسد. اینترنت مرزهای جغرافیایی ما را پاک کرده است، NFTها مرزهای اقتصادی را پاک می‌کنند. توکن‌های اجتماعی نه تنها سازندگان، بلکه جوامع آنها را نیز توانمند می‌کنند. این یک دنیای جدید و جذاب است که در آن ما در حال دور شدن از طرز فکر کمبود هستیم.»

کریستینا و تیمش سازندگان، برندها و جوامعی هستند که می‌خواهند با جوامع خود تعامل داشته و به آنها پاداش دهند و زمین را به مکانی بهتر برای همه تبدیل کنند.

آنجلا دل سول وارلا (Angela del Sol Varela)، بنیانگذار SISU

آنجلا دل سول وارلا یک کارآفرین و فعال در زمینه آب و هواست که علاقه زیادی به ارتباط هنر، تأثیرگذاری و بلاکچین دارد. آنجلا بنیانگذار SISU است، پلتفرمی برای حمایت از پروژه‌های باستانی و آینده‌نگر در مورد بازسازی زمین با ایجاد مجموعه‌های نادر NFT و آزمایش‌های WEB3 مانند DAO.

آینده پژوهی باستانی به چه معناست؟ پروژه‌هایی از تاب‌آوری بومی گرفته تا جنگل‌کاری کشاورزی تا مزارع صدف که کربن بیشتری نسبت به درختان جذب می‌کنند. آنجلا پیشرفت بزرگی در مورد نیاز به انجام کارهایی بیشتر از کاشت درخت و گل داشت (او با پروژه احیای جنگل خود به نام تکامل بذر ۵۰۰۰ درخت و گل کاشت). او می‌خواهد تمام راه حل‌های آب و هوایی را که قابل اندازه‌گیری و مقیاس‌پذیر هستند سرعت بخشد.

آنجلا دل سول وارلا به عنوان یکی از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT

آنجلا دل سول وارلا یکی از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT

SISU می‌خواهد روایتی متضاد از مصنوعات دیجیتالی زیبا و کمیاب ایجاد کند که در تبلیغات زودگذر NFT دوام بیاورد و در آینده منشأ داشته باشد و راه‌حل‌هایی برای مبارزه با آب و هوا ارائه دهد.

«اگر ما به رویدادهای شدید آب و هوایی مانند آنچه می‌بینیم ادامه دهیم، ارز دیجیتال ما در یک سیاره در حال فروپاشی ارزش زیادی نخواهد داشت. Web3 دارای کلیدهایی برای رهبری در این دوره مهم برای بشریت و گونه‌های در آستانه انقراض است.»

الایز سم (Alyze Sam)، یکی از بنیانگذاران NFTY Token، نویسنده برنده جایزه

الایز سم یک استراتژیست بلاکچین، معلم رمان‌نویسی، نویسنده برنده جایزه و یک مدافع سرسخت است.

سم با وقف زندگی خود به بیمارانش در پرستاری در آسایشگاه، پس از اینکه در سال ۲۰۱۴ در یک تصادف تقریباً جان خود را از دست داد، وارد دنیای فناوری مالی شد. سم اعلام کرد که هدفش خدمت به قشر ضعیف با استفاده از فناوری‌های اخلاقی است. الایز فعالانه فناوری NFT را در NFTY Token، اولین ارز NFT، رهبری می‌کند. همچنین، سم به عنوان یکی از بنیانگذاران GIVE Nation، پروتکل سواد مالی کودکان که به نوع دوستی پاداش می‌دهد، الهام‌بخش فعالان این حوزه است.

سم در اوقات فراغت خود برای بیش از ۱۵ مجله فناوری می‌نویسد. وی اولین کتاب در مورد استیبل کوین‌ها را در سال ۲۰۱۷ نوشت. متن بی‌طرفانه او مفاهیم را برای اکثر مخاطبان ساده می‌کند. در فوریه ۲۰۲۰، «راهنمای کامل ۲۰۲۰ برای استیبل کوین‌ها» به عنوان نسخه شماره ۱ در لیست کتاب‌های حوزه کسب و کار و پول در آمازون قرار گرفت. دومین کتاب سم، «اقتصاد استیبل کوین»، یک متن دانشگاهی است که در ۱۴ مه ۲۰۲۰ منتشر شد. دان تاپسکات (Don Tapscott) تحقیق استیبل کوین سم را در مؤسسه تحقیقاتی بلاکچین در ژانویه ۲۰۲۱ منتشر کرد.

الایز سم به عنوان یکی از فعالان در میان زنان تأثیرگذار در جنبش NFT

الایز سم یکی از فعالان در میان زنان تأثیرگذار در جنبش NFT

سم در حال کار روی چندین پروژه تأثیرگذار جهانی است که دانش او را در زمینه بلاکچین، هوش مصنوعی و NFT ادغام می‌کند. او قصد دارد با تیم، فناوری پیشرفته و یک برنامه شغلی با بنیاد WatersMark، یک طبقه متوسط کارگر در هائیتی ایجاد کند.

سم از زمان راه‌اندازی Crypto Kitties در صنعت NFT بوده است، زیرا توسط هم بنیان‌گذاران آن در زمینه بلاکچین آموزش دیده است. در طی آن زمان، وی متوجه پتانسیل بی‌پایان این حوزه شد.

از نظر او  هیجان‌انگیزترین چیز در مورد NFT ها یک پروژه نیست. این فرآیند تکامل پیشرو بودن در یک فناوری انقلابی است که به یک زندگی واقعی و استاندارد تبدیل خواهد شدکه با استفاده از AI، AR، VR و فناوری هولوگرافیک ایجاد خواهد شد.

تامی مک کوئین (Tami McQueen)، معاون Panoramic Ventures

تامی مک‌کوئین، معاون بازاریابی Panoramic Ventures، یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر مستقر در آتلانتا است که با هدف قرار دادن جنوب شرقی و غرب میانه و تمرکز بر بنیان‌گذاران و استارت‌آپ‌های دانشگاهی، رویکردی با «نگرش گسترده‌تر» به سرمایه‌گذاری دارد. این شرکت درهای جدیدی را به روی بنیانگذاران نادیده گرفته شده باز می‌کند و به کارآفرینان بیشتری برای ایجاد شرکت‌های فناوری پیشرو دسترسی به سرمایه را فراهم می‌کند.

پیش از این، تامی اولین استخدام‌کننده بازاریابی در SalesLoft بود و استراتژی جهانی اجتماعی برای زنانی که کد می‌نویسند را رهبری می‌کرد. همچنین، وی بیش از یک دهه است که با برخی از نوآورترین برندهای جهان از جمله ActionIQ، Agility Recovery، Boeing، Cognism، Digital Hands و دیگران کار کرده است.

تامی مک کویین یکی دیگر از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT است

تامی مک کویین یکی دیگر از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT

ورود مک کوئین به حوزه NFTها ناشی از علاقه شخصی او به این حوزه در طول سال‌هاست که با سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک Panoramic در استارت آپ‌های وب ۳ شتاب گرفته است. تامی با اعتقاد راسخ به اینکه هر برندی در آینده دارای یک استراتژی NFT خواهد بود، متعهد به حمایت از بنیانگذاران از طریق ایجاد جامعه است و به سرمایه‌گذاری در جوامع و حمایت از سازندگان در فضای وب ۳ به عنوان یک متحد، سرمایه‌گذار و همکار کلکسیونر ادامه خواهد داد.

میشل ابس (Michelle Abbs)، مدیر عامل Mana Tech

میشل ابس در دهه گذشته پیشرو در زمینه فناوری و کارآفرینی در میامی بوده است. او در نقش خود به عنوان مدیر عامل، بخش فناوری Mana Common را رهبری می‌کند. ابس و تیم او جامعه فناوری و نوآوری را در فضاهای فیزیکی و دیجیتالی برگزار می‌کنند. میشل تابستان گذشته یک رویداد NFT را در میامی برگزار کرد. از آن زمان، او رویدادی را برای هزاران تاز‌ه‌کار و علاقه‌مند به NFT سازماندهی و برنامه‌ریزی کرده که در ۳۰ نوامبر در عرصه FTX برگزار شد.

میشل ابس به عنوان یکی از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT است

میشل ابس به عنوان یکی از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT

«من معتقدم NFTها حلقه مفقوده بین کریپتو و پذیرش انبوه هستند. قراردادهای هوشمند به طور کلی بخشی از زندگی روزمره ما برای دهه‌های آینده خواهند بود. من در مورد موارد استفاده آنها در هنر، مد، موسیقی و  بازی‌ها در متاورس بسیار هیجان‌زده هستم.

بازی‌هایی مانند Axie Infinity و Sandbox به دارایی‌های دیجیتالی کمک می‌کنند و اقتصادی را برای گیمرها ارائه می‌کنند که قبلاً هرگز نبوده است. من معتقدم دنیای فیزیکی و مجازی ما با اضافه شدن برندهای مصرف‌کننده به برنامه‌های NFT ادغام خواهند شد. برخی از NFT به عنوان گواهی احراز هویت استفاده می‌کنند، برخی از آن برای ایجاد انگیزه در رفتارها در فضاهای دیجیتال و برخی دیگر به عنوان انجمن‌های عضویتی که امتیازاتی را به کسانی که دارای توکن یا NFT هستند، استفاده می‌کنند.»

در آینده‌ای نزدیک، میشل میزبان یک کنفرانس عظیم NFT BZL خواهد بود و سپس پادکستی را راه‌اندازی خواهد کرد تا پروژه‌های متنوع‌تری را که توسط زنان و رنگین پوستان رهبری می‌شود، به صورت برجسته نشان دهد.

ملیسا هندرسون (Melissa Henderson)، استراتژیست و رئیس انجمن در Violet Summer

ملیسا هندرسون نویسنده سبک زندگی پرکار و مدیر رسانه‌های دیجیتال است که پیش از این در The Huffington Post، Elle و Ebony، در میان دیگر رسانه‌ها کار کرده است. تخصص او داستان سرایی خلاقانه با رویکرد سبک زندگی فناوری بین‌المللی است.

در سال ۲۰۱۶، او مسیر خود را به سمت حقوق دیجیتال با انتشار مقالات و افزایش آگاهی در مورد خطرات انتقام و قلدری در فضای آنلاین آغاز کرد. در سال ۲۰۱۷، او بلاکچین را کشف کرد و وارد حوزه کریپتو شد. در حال حاضر، او از طریق نام تجاری خود Violet Summer در حال ایجاد محتوا در قالب‌های آینده‌نگرانه است، جایی که خوانندگان می‌توانند محتوای او را در VR و به‌عنوان NFT تجربه کنند.

ملیسا با خبرنامه هفتگی خود Crypto in The City، مخاطبان خود را از آخرین روندها و اهداف ارزهای دیجیتال باخبر می‌کند. او یک مشاور NFT برای Des Femmes DAO است و قرار است به استارتاپ زیرساخت web3 ApeWorX به عنوان رئیس انجمن بپیوندد. رسالت و اولویت او مستندسازی و گردآوری روح و شخصیت فرهنگ شهری است.

خانم ملیسا هندرسون یکی از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT

ملیسا هندرسون یکی از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT

«من در اکتبر ۲۰۲۰ به لطف اپلیکیشن وارد حوزه کرپیتو شدم. من سال‌هاست که از کارم به‌عنوان یک ناشر مستقل درآمدزایی می‌کنم، بنابراین ارزهای دیجیتال و NFT برای کسب‌وکار من مناسب بوده‌اند. به یاد دارم که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ کسب درآمد از وب و پرداخت‌های خرد را تجربه کردم، اما در درجه اول از وردپرس به عنوان یک پلتفرم استفاده کردم. برای دریافت این تراکنش‌های کوچک مجبور شدم یک کیف پول پشتیبانی دانلود کنم! وقتی وارد حوزه ارز دیجیتال شدم، از قبل با کیف پول گرم آشنا بودم. من اولین NFT خود را در نوامبر ۲۰۲۰ برای به دست آوردم و از آن زمان تاکنون بیش از ۱۲ NFT فروخته‌ام.

NFTها اقتصاد جدید را برای خلاقان به طرز چشمگیری تغییر می‌دهند و این ایده را که خلاقان نمی‌توانند از کارشان امرار معاش کنند از بین می‌برند.»

النا گاریدیس (Elena Garidis)، مدیر مالی شرکت Defy Trends

النا به همراه دو زن باورنکردنی دیگر، یکی از بنیانگذاران Defy Trends، رمزارز همه‌کاره و پلتفرم هوشمند NFT است که قصد دارد تصمیمات سرمایه‌گذاری مبتنی بر داده‌ها را در دسترس همه قرار دهد.

گاریدیس و تیم او بر ایجاد یک داشبورد بصری با اهداف عملی متمرکز هستند و با زنان دیگر در NFT همکاری می‌کنند تا فضاهای فراگیر ایجاد کرده و کاربران خود را برای یادگیری و تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاری مبتنی بر داده‌ها توانمند کنند، چیزی که در حوزه NFT نسبتاً جدید است. Defy Trends برای تجزیه و تحلیل NFT خود، داده‌های درون زنجیره‌ای، مانند حجم فروش، فعالیت‌های تولید NFT و ردیابی کیف پول و داده‌های خارج از زنجیره، مانند احساسات اجتماعی و رشد جامعه را در بر می‌گیرد.

النا گاریدیس یکی دیگر از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT

النا گاریدیس از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT

«من در مورد کاربری NFTها در این فضا هیجان زده هستم، هم از طریق ارائه جریان‌های درآمدی ثابت و فرصت‌های تعامل جامعه برای هنرمندان و هم برنامه NFTها در حوزه DeFi. من همچنین از تجربه برخی از جوامع NFT در متاورس و شروع یک روش جدید تعامل اجتماعی و جامعه بسیار هیجان‌زده هستم.»

النا و Defy Trends قبلاً نسخه بتای خود را برای تجزیه و تحلیل کریپتو راه‌اندازی کرده‌اند و به زودی تجزیه و تحلیل NFT را راه‌اندازی می‌کنند. علاوه بر این، آنها محتوای آموزشی ایجاد می‌کنند که موضوعات داغ و مفاهیم اساسی در حوزه NFT و کریپتو را پوشش می‌دهند.

اولگا فیلاتوا (Olga Filatova)، هم‌بنیانگذار Flashback

اولگا پنج سال است که در حوزه بلاکچین کار می‌کند. در سال ۲۰۱۷ او رئیس بازاریابی یک بازی بلاکچین بود که مشابه Cryptokitties بود. اولگا هنر را دوست دارد، بنابراین دو سال پیش، پس از ظهور تبلیغات هنری NFT، تصمیم گرفت تمام مهارت‌های خود را در این فناوری جدید و امیدوارکننده پیاده کند.

فیلاتوا یک موزه هنر رمزنگاری آنلاین، سه نمایشگاه و یک اقامتگاه هنری بین‌المللی ایجاد کرد. وی در مسیر خود در Crypto Art Fair Tulum، با دوستش Elema در نیویورک ملاقات کرد که ایده‌ای در مورد بلیط NFT با او در میان گذاشت. آنها از روز بعد کار خود را روی این پلتفرم شروع کردند و استارتاپ آنها اکنون بازخوردهای خوبی داشته و کشش زیادی دارد.

 اولگا فیلاتوا یکی دیگر از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT

آشنایی با اولگا فیلاتوا از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT

«می‌دانم که NFT می‌تواند در زمینه‌های مختلف اجرا شود، اما علاقه واقعی من هنر است، بنابراین بسیار خوشحالم که این فناوری به مردم کمک می‌کند تا بیشتر در مورد هنر دیجیتال بدانند و آن را به سطح جدیدی برساند. خیلی زود، بخش بزرگی از زندگی ما (حتی بزرگتر از الان) به دنیای دیجیتال و متاورس‌ها منتقل می‌شود، بنابراین، مردم باید زندگی و فضاهای خود را زیباتر کنند. آنها شروع به جمع‌آوری و تولید هنر دیجیتال بیشتری خواهند کرد! من می‌خواهم در ابتدای این داستان بزرگ باشم!»

پلتفرم فروش بلیط NFT اولگا به زودی جهانی می‌شود و او معتقد است که سازمان‌دهندگان رویدادهای بیشتری به این سمت متمایل خواهند شد. او همچنین میراث فرهنگی جدیدی از هنر دیجیتال را به عنوان یک تهیه‌کننده توسعه خواهد داد، زیرا معتقد است که این عصر جدیدی از هنر است.

آنه ماریا جیپا (Ana Maria Jipa)، هم‌بنیانگذار و مدیرعامل Olyn

آنه ماریا با ذهنیت فنی و اشتیاق به تاریخ پیشرفت بشر، در نه سال گذشته راه حل‌هایی را در فضای APIها، بازارها و فین تک با همکاری رهبران بخش خصوصی و دولتی طراحی کرده است. او به طور فعال روی موضوع اقتصاد دورانی و اینکه چگونه سیستم‌های فعلی می‌توانند نوآوری کرده و نیازهای انسانی را برطرف کنند، متمرکز بوده است.

چشم‌انداز شرکت او، Olyn، ایجاد یک تبادل اطلاعات دو طرفه در زمان معامله است، به این معنی که راه حل آن یک پلتفرم ثبت دارایی (NFT به عنوان یک سرویس) است که در صندوق پرداخت تعبیه شده است، جایی که تیم Olyn دارایی‌ها را شناسایی و توکنیزه می‌کنند (در قالب یک NFT). در این صورت، مصرف‌کنندگان می‌توانند در زمان پرداخت، مالکیت خود را بدست آورند. رسالت شرکت Olyn این است که افراد، مشاغل و اقتصادها را به طور یکپارچه به هم متصل کند تا بتوانند در وب ۳.۰ پیشرفت کنند.

خانم آنه ماریا جیپا از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT است

خانم آنه ماریا جیپا از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT

«کاربران اینترنت را می‌سازند و اینترنت متعلق به کاربران است. Web2 برای افزایش مشارکت کاربران در اینترنت (پلتفرم‌های بسته) به خوبی عمل کرد. همانطور که وارد وب ۳ می‌شویم، جایی که به جای سرویس دادن به اینترنت با آدرس IP خود، آن را با کیف پول خود ارائه می‌کنیم، مفاهیمی مانند تغییرناپذیری و ترکیب‌پذیری طیف جدیدی از امکانات را در دنیای دیجیتال آشکار می‌کند. NFTها تنها هسته اصلی آغاز چیزی هستند که به نظر می‌رسد آغاز عصر جدید وب باشد.

شرکت Olyn راه حل خود را در Shopify و سایر فروشگاه‌ها ارائه خواهد کرد. Roly Wallet در اپ استور فعال خواهد شد، جایی که مالکان می‌توانند موجودی دارایی‌های خریداری شده خود را مشاهده کرده و در آینده با آنها معامله کنند.

آناستازیا گلیبووا (Anastasiia Gliebova)، بنیانگذار و مدیرعامل V-Art

«من یک مشاور دیجیتالی سازی هنر، کارآفرین Art+Tech و همچنین مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران V-Art هستم، پلتفرمی که برای نمایشگاه، فروش و جمع‌آوری هنر دیجیتال طراحی شده است. قبل از راه‌اندازی کسب‌و‌کار خودم، پنج سال کار کردم. در زمینه مدیریت خلاق سابقه داشته و بیش از ۳۰ پروژه در کارنامه خود دارم. اما من و شریک تجاریم، اولگا سیمسون برای حمایت از حوزه هنر دیجیتال، از جمله NFT که اخیراً رشد بی‌سابقه‌ای داشته‌اند، گام‌هایی برداشته‌ایم. در سال ۲۰۲۰، زمانی که موج NFT به شتاب فعلی خود نرسیده بود، ما V-Art را به عنوان یک نمایشگاه مجازی که هنر دیجیتال را به نمایش می‌گذارد و به مردم امکان تعامل با آن را می‌دهد، تأسیس کردیم.»

در حال حاضر، V-Art نوعی پل بین قلمرو فیزیکی و دیجیتالی هنر است. این یک تجربه همه بعدی همه جانبه با هنر در هر زمان و هر مکان ارائه می‌دهد. این تیم به طور مداوم رویدادهای آموزشی و تحقیقاتی را سازماندهی می‌کند، پروژه‌هایی را برای مطالعه دنیای هنر دیجیتال انجام می‌دهد و مقالات خوبی در مورد موضوعات مرتبط با NFT تولید می‌کند. همچنین، آناستازیا یک سخنران در رویدادهای متعددی است که به دیجیتالی شدن صنعت هنر اختصاص دارد.

آناستازیا گیلبووا یکی از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT

آناستازیا گیلبووا یکی دیگر از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT

گلیبووا و تیمش اخیراً برنامه شتاب‌دهی را در Fuelarts، شتاب‌دهنده Art+Tech مستقر در نیویورک، تکمیل کرده‌اند. از امروز، V-Art در ۷۸ کشور در سراسر جهان کاربران دارد. این برنامه به سرعت در حال تبدیل شدن به یک پلتفرم با رویکرد اکوسیستمی است. بازار V-Art با NFT در حال حاضر در نسخه بتای خود اجرا می‌شود، اما در حال حاضر آثار هنری چشمگیر، از جمله مجموعه‌ای زیبا از Snow Yunxue Fu و Roman Minin را ارائه می‌کند.

قدم بعدی برای پلتفرم Anastasiia و V-Art نهایی کردن نسخه بتا، معرفی سیستم مجوز بازار، افزودن پروژه‌های هنری فراگیرتر و سپس ورود به متاورس است.

ویکتوریا زاویالوا (Victoria Zavyalova)، بنیانگذار و مدیر عامل V Startup Agency

ویکتوریا بیش از یک دهه است که به عنوان یک روزنامه نگار علمی کار می‌کند، بنابراین او همیشه مجذوب تأثیر فناوری بر زندگی و خلاقیت و در نتیجه، در جهان گسترده‌تر بوده است. بیش از پنج سال پیش، او شرکت V Startup را در نیویورک تأسیس کرد تا به شرکت‌های فناوری کمک کند تا به زبان انسانی صحبت کرده و ایده‌های خود را به مردم منتقل کنند. زاویالوا در آغاز رونق بلاکچین و پذیرش انبوه رمزارزها وارد پروژه‌های هیجان‌انگیز شد.

ویکتوریا اولین تجربه NFT خود را در سال ۲۰۱۸ تجربه کرد، زمانی که او و تیمش به افزایش آگاهی برای Arcona X-Reality Metaverse کمک کردند. این پروژه در ادغام دنیای واقعی و مجازی با ایجاد یک لایه AR در سطح سیاره به نام سرزمین دیجیتال تخصص داشت. در حال حاضر، به هنرمندان امکان می‌دهد محتوای تعاملی خود، NFTهای سه بعدی را در سرتاسر جهان ارائه داده و از راه دور سود کسب کنند.

ویکتوریا زاویالوا از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT است

ویکتوریا زاویالوا از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT

«همه اینها قبل از اینکه فیسبوک ادعا کند که اصطلاح «متاورس» را در اختیار دارد، وجود داشت و پس از آن همه در مهمانی‌ها شروع به صحبت در مورد NFT کردند. چند ماه پیش، من NFT خود را با الهام از آخرین بورات ساشا کوهن (یکی از شخصیت‌‌های این کمدین) به عنوان یک آزمایش راه‌اندازی کردم، فقط برای اینکه بفهمم فروش و شکستن همه سر و صدا در فضای دیجیتال برای هنرمندان چقدر دشوار است.

من معتقدم NFTها و سایر دارایی‌های دیجیتال می‌توانند به بخشی جدایی‌ناپذیر از متاورس دنیای دیجیتال در حال ظهور تبدیل شوند. این واقعیت که فیسبوک، مایکروسافت و دیگر غول‌های فناوری سرمایه‌گذاری زیادی روی این واقعیت آینده انجام می‌دهند، هم هیجان‌انگیز و هم ترسناک است. پیامدهای چنین پلتفرم جامع و همه جانبه‌ای قابل توجه است و هنوز ناشناخته‌های زیادی وجود دارد. ما نمی‌دانیم، این حوزه چگونه ممکن است بر نحوه تفکر و پردازش اطلاعات، نحوه دیدن واقعیت خود، نحوه مصرف هنر و رسانه و غیره تأثیر بگذارد.

رونق NFT در حال حاضر باعث رشد تصاعدی برای بازار هنر و فناوری شده است. من در حال حاضر به Fuelarts ، شتاب‌دهنده جدید Art+Tech کمک می‌کنم تا آگاهی خود را در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار افزایش دهد. طبق تحقیقات Fuelarts، سرمایه‌گذاران در طول سال مالی ۲۰۲۰-۲۱ ۳۸۰ میلیون دلار به استارت‌آپ‌های فناوری متمرکز بر هنر سرمایه‌گذاری کردند. در یک سال، بودجه این صنعت نزدیک به ۶۰٪ از کل سرمایه‌گذاری آن در دو دهه گذشته (۶۴۰ میلیون دلار) بوده است.»

ویرجینیا سالاس کاستیلیو (Virginia Salas Kastilio)، بنیانگذار Humans I Trust، هم‌بنیانگذار بنیاد اعتماد انسانی و مدیر ارشد اجرایی Veme

ویرجینیا سالاس کاستیلیو مباشر زمین، مشاور رمزارز و کارآفرین سریالی است که به عنوان یکی از ۲۷ زن برتر مجله Inc. برای تغییر جهان انتخاب شد. او سخنران، بازاریاب، فعال و بنیانگذار Humans I Trust، یکی از بنیانگذاران Human Trust Foundation و CMO Veme است.

بنیاد Human Trust یک مجموعه از کارآفرینان است که به نجات زمین با استفاده از فناوری پیشرفته و نوآوری بلاکچین برای تبدیل زمین به یک بانک زنده اختصاص دارد. ما هر سال چهارده میلیارد درخت را قطع می‌کنیم و اولین هدف این بنیاد بازسازی اکوسیستم درختی ما است. ویرجینیا در حال حاضر NFTree Trust خود را برای کاشت هفده میلیارد درخت در سال آینده راه‌اندازی می‌کند، در حالی که این کار به طور همزمان NFTree را برای دارنده NFT از طریق اعتبارات کربن ارزشمندتر می‌کند.

ویرجینیا از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT

ویرجینیا سالاس کاستیلیو یکی دیگر از ۱۶ درصد از زنان تأثیرگذار در جنبش NFT

«چیزی که من را بیشتر در مورد NFTها هیجان‌زده می‌کند این است که احساس می‌کنم آنها یک طبقه دارایی هستند که باعث می‌شود سرمایه‌گذاری برای عموم کمتر جدی باشد. ما هنر، موسیقی و بازی را به رفاه و خلق ثروت برمی‌گردانیم. آنها کلید باز کردن سودآوری برای اهداکنندگان در فضای غیرانتفاعی و همچنین امکان همکاری بین سازمان‌ها و هنرمندان، ایجاد چارچوبی برای تخصیص بودجه هستند. NFT ها وسیله مهمی برای توزیع مجدد ثروت به توده‌ها هستند.»

برنامه بعدی سالاس کاستیلیو چیست؟ راه‌اندازی NFTrees در میامی در هفته هنر میامی و مجمع جهانی اقتصاد در داووس، سوئیس. ارتباط با اهداکنندگان و سرمایه‌گذاران برای بنیاد برای کاشت هفده میلیارد درخت در سال و همچنین افزایش سطح زیر کشت درختان. ویرجینیا آماده است با شرکای سطح بالا که زیرساخت‌های پیچیده‌ای برای کمک به بازسازی زمین دارند، ارتباط برقرار کند. او همچنین پیش فروش توکن Veme را در اول دسامبر راه‌اندازی کرده و مدت کوتاهی پس از آن فروش توکن را آغاز می‌کند. همچنین، وی به دنبال سرمایه‌گذاری است که با خرید یک NFTree به قیمت ۵.۵ میلیون دلار، یک میلیارد درخت بکارد.