بر اساس گفته‌های کریس لارسن (Chris Larsen) یکی از مدیران اجرایی ریپل، امریکا در حال شکست خوردن از چین و کشورهای دیگر در صنعت استخراج ارز دیجیتال است. در ادامه این مطلب درباره نبرد چین و امریکا در ماینینگ و ارز دیجیتال بیشتر صحبت می‌کنیم.

طبق صحبت‌های کریس لارسن چین در حال حاضر در زمینه ارز دیجیتال جلوتر از همه کشورهای جهان قرار دارد و سرمایه زیادی را در این زمینه هزینه می‌کند تا بیش از پیش جایگاه خود را محکم کند. لارسن می‌گوید:

حداقل ۶۵ درصد از کل صنعت استخراج ارز دیجیتال در چین متمرکز است، این امر به آن معنی است که دولت چین اکثریت لازم برای اعمال کنترل روی پروتکل‌ها را دارد و می‌تواند معاملات را به طور موثری مسدود یا معکوس کند.

این موضوع بسیار خطرناک است چرا که چین به راحتی می‌تواند با تایید تنها انواع خاصی از تراکنش‌های ارز دیجیتال از فعالیت سایر کشورها جلوگیری کند و خودش را به تنهایی در صدر نگه ‌دارد.

مهم‌تر این که این موضوع می‌تواند بیت کوین و اکوسیستم ارز دیجیتال را بیشتر به سمت متمرکز شدن به پیش ببرد. در نهایت به این معنی است که در خلاف جهت حرکت چیزی که طراحی شده بود حرکت کند.

اما دانشگاه کمبریج نظری مخالف نسبت به گفته‌های لارسن دارد، ادعا می‌کند این نسبت ۶۵ درصد به معنی این است که کسی کنترل این اکوسیستم را در دست دارد. در حالی که لارسن به مقالات و مطالعات خاصی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد چین به عنوان قدرتمندترین کشور در زمینه استخراج ارز دیجیتال فعالیت می‌کند، این منابع ازوما قدرت استخراج مستقر در مناطقی مانند واشنگتن، روسیه، نیویورک یا کانادا را نشان نمی‌دهد، با وجود اینکه ثابت شده است همه این مناطق در چند سال گذشته به قطب‌های اصلی استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته تبدیل شده‌اند.

نبرد چین و امریکا در ماینینگ ارز دیجیتال

تمرکز ۶۵ درصد از صنعت استخراج ارز دیجیتال در چین

این مطلب راهم مطالعه کنید: مقابله غرب با یوان مجازی: سناتورهای آمریکایی طرح دلار دیجیتالی را مطرح کردند

با این حال لارسن در مقاله خود تاکید دارد که امریکا باید نسبت به تصاحب جایگاهش توسط چین بسیار مراقب باشد.

تصور یک آینده شکست خورده برای امریکا اصلا دشوار نیست، به راحتی ممکن است پرداخت هزینه‌های دفاعی امریکا به متحدانش مسدود یا برگشت داده شود.

چین یکی از معدود کشورهایی است که در حال توسعه ارز ملی دیجیتال یا همان یوان دیجیتال است. این دارایی در حال حاضر توسط چندین کسب و کار امریکایی از جمله استارباکس (Starbucks) و مترو (Subway) مورد آزمایش قرار گرفته است در حالی که این ارز در معرفی اهداف خود اعلام کرده است که از آن برای سوداگری یا زیر نظر گرفتن و ردیابی دارایی‌های هزینه شده مردم استفاده نخواهد شد.

در مقابل امریکا تنها در مورد انتشار ارز دیجیتال ملی صحبت کرده است و هیچ خبر یا اقدامی در این زمینه منتشر نشده است.

لارسن پیشنهاد می‌دهد اگر رگولاتوری‌ها و سازمان‌های تنظیم کننده مقررات مالی قصد دارند ایده گسترده‌تری راجع به آنچه ارزهای دیجیتال و بلاک چین می‌تواند برای ایالات متحده به ارمغان بیاورد کسب کنند، ابتدا باید در سیلیکون ولی مستقر شوند تا ببیند کسب و کارها چگونه این فناوری را به توسعه می‌دهند.

او همچنین معتقد است در حال حاضر مقررات زیاد و دست و پاگیری در راه توسعه فناوری بلاک چین در امریکا وجود دارد و تا زمانی که این قوانین اصلاح نشود، امریکا از چین و سایر کشورهای پیشرو در این زمینه عقب خواهد ماند.

به نظر شما در نبرد بین چین و امریکا در ماینینگ بالاخره کدام کشور پیروز خواهد شد، آیا این ماجرا به متمرکز شدن صنعت ارز دیجیتال منجر خواهد شد؟ نظرات و تحلیل‌های خود را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: livebitcoinnews