پس از روزهای طولانی که بیت کوین وضعیتی ثابت و پایدار را در محدوده ۱۱ هزار دلار تجربه می‌کرد، با سیلی از فروش ناگهانی مواجه شد که نقطه پایانی بود بر ثبات بیت کوین. این شرایط باعث کاهش قیمت بیت کوین تا قیمت ۹٫۹۰۰ دلار شد، جایی که خریداران وارد میدان شدند و جلوی سقوط بیشتر بیت کوین را گرفتند.

از حالا به بعد همه چی بستگی به این دارد که در کوتاه‌مدت، بیت کوین در محدوده ۱۰ هزار دلار چه عملکردی از خود نشان دهد.

داده‌ها نشان می‌دهد که بخش بزرگی از فشار فروشی که پیش آمده از سوی خریداران تازه‌ای بوده که از ترس ضرر اقدام به فروش کرده‌اند. همین خریداران در حال حاضر روی به خرید آورده‌اند، که احتمالا نشان‌دهنده آن است که کاهش قیمت بیت کوین دیگر تمام شده است. از طرفی فعالیت سرمایه‌گذاران بلندمدت طی کاهش قیمت اخیر بیت کوین، این احتمال را تقویت می بخشد.

پلتفرم تحلیلی گلس نود (Glassnode) گزارش داده است که سرمایه‌گذران بلند‌مدت علیرغم کاهش قیمت بیت کوین، دست به سرمایه‌شان نزده‌اند و هیچ بیت کوینی نفروخته‌اند.

وقتی خریداران کوتاه‌مدت بیت کوین اقدام به فروش می‌کنند

در زمان نوشتن این مطلب، بیت کوین با حدود قیمت ۱۰٫۳۷۰ دلار خریدوفروش می‌شود. طی ۲۴ ساعت گذشته بیت کوین تقریبا در همین حوالی خریدوفروش شده است این کاهش قیمت در حالی اتفاق افتاده است که بالاترین قیمت چند وقت اخیر بیت کوین ۱۲٫۴۰۰ دلار بوده است.

روند نزولی بیت کوین وقتی تشدید شد که خریداران کوتاه‌مدت بیت کوینی که در محدوده قیمتی ۱۱ هزار تا ۱۲ هزار دلار خرید کرده بودند، اقدام به فروش کردند و فشار شدیدی روی بیت کوین تحمیل شد.

بیشتر بخوانید: ریزش قیمت بیت کوین به زیر ۱۰ هزار دلار؛ ترسی تازه به جان بازار رمزارزها

داده‌های سایت ویل مپ (Whalemap) نشان می‌دهد که این گروه تریدرها احتمالا از استراتژی «بالا بخر و پایین بفروش» پیروی کرده‌اند.

دیروز هودلرهای زیادی که بیت کوین‌هایشان را با قیمت بالایی خریده بودند، از روی ترس اقدام به فروش کردند. انگار استراتژی بالا بخر و پایین بفروش را در پیش گرفته‌اند.

کاهش قیمت بیت کوین
استراتژی «بالا بخر و پایین بفروش»!

هودل و عدم واکنش سرمایه‌گذاران بلندمدت

طی کاهش قیمت بیت کوین سرمایه‌گذران بلندمدت واکنش خاصی از خودشان نشان ندادند و فقط شاهد بی‌صدای این روند بودند.

به‌ویژه اینکه شاخص CDD (Coin Days Destroyed) نیز گویای این شرایط است و نشان می‌دهد طی سقوط ۲ هزار دلاری بیت کوین طی این چند روز، سرمایه‌گذران بلندمدت دست به سرمایه‌شان نزده‌اند.

کاهش قیمت بیت کوین
شاخص CDD بیت کوین

به دلیل اینکه یکی از دلایل مهم این کاهش قیمت سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت بوده‌اند، انتظار می‌رود مومنتوم این روند کاهشی به زودی تمام شود.

نظرات، ایده‌ها و تحلیل‌های خود درباره بازار ارز دیجیتال روز ۱۲ شهریور را از طریق سایت کوین نیک با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید آخرین اخبار و اطلاعات پیرامون این حوزه را از طریق حساب توییتر کوین نیک یا اینستاگرام کوین نیک دنبال کنید.

منبع: NewsBTC