مارک زاکربرگ، موسس و مدیر شرکت فیس بوک حالا یک سانتی‌میلیاردر است. پس از افزایش تقاضای کاربران برای سرویس‌های آنلاین در پاندمی ویروس کرونا، ثروت مارک زاکربرگ بیش از پیش افزایش پیدا کرده است.

به لطف افزایش تقاضای کاربران برای سرویس‌های آنلاین در شرایطی که ویروس کرونا به وجود آورده است،‌ ارزش خالص ثروت مدیر شرکت فیس بوک حالا از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است. زاکربرگ تنها در سال جاری توانسته ۲۲ میلیارد دلار کسب درآمد داشته باشد. این در حالی است که این شرکت به تازگی سرویس Reels را برای رقابت با TikTok عرضه کرده و در حال گسترش ارز دیجیتال لیبرای خود است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: افزایش قیمت تبلیغات فیسبوک به کمک ارز لیبرا

با تبدیل شدن زاکربرگ به یک سانتی‌میلیاردر، او در کنار جف بزوس و بیل گیتس قرار می‌گیرد. هر ۳ سانتی‌میلیاردر حال حاضر دنیا، در زمینه تکنولوژی فعالیت داشته‌اند و شیوع ویروس کرونا به گسترش ثروت این افراد بیش از بیش کمک کرده است.

ویروس کرونا باعث شد تا ۴ شرکت تکنولوژی بزرگ آمریکایی وضعیت خوبی را تجربه کنند. در حالی که فیسبوک در ۳ ماه دوم سال ۲۰۲۰ رشدی ۱۱ درصدی را تجربه کرد، شرکت اپل با رشد ۲ برابری سرمایه خود مواجه شد. همچنین شرکت آمازون با رشد بیش از ۱۰۰ درصدی، توانست بزرگ‌ترین درآمد تاریخ خود را کسب کند. البته از طرف دیگر گوگل نتوانست به اندازه ۳ شرکت دیگر رکورد بزند.

چند برابر شدن ارزش فیسبوک با ثروت مارک زاکربرگ

پس از شیوع ویروس کرونا و بسته شدن بسیاری از مکان‌های عمومی و تغییر وضعیت کسب و کارها، بسیاری از مردم به لطف پلتفرم فیسبوک و دیگر زیرشاخه‌های آن نظیر اینستاگرام و واتساپ، توانستند همچنان ارتباط خود را با دوستان و همکاران ادامه دهند. این مسئله باعث شد تا کاربران فعال ماهانه فیسبوک به ۲/۶ میلیارد نفر برسد. پلتفرم کسب و کار این شرکت هم با افزایش قابل توجه به ۵ میلیون نفر رسید.

ارز دیجیتال لیبرا فیسبوک
افزایش قدرت فیسبوک با ارز دیجیتال لیبرا

یکی از کلید‌های موفقیت فیسبوک، ایجاد راهی برای ارتباط مردم با یکدیگر در سخت‌ترین شرایط ممکن این روزهاست. از طرفی دیگر، فیسبوک به شدت سعی دارد تا جای خود را به دنیای ارزهای دیجیتال باز کند. تقریبا یک سال پیش فیسبوک از ارز دیجیتال خود به نام لیبرا رونمایی کرد. پروژه لیبرا که با هدف ارائه خدمات پرداخت و انتقال پول برای تمام مردم جهان طراحی شد و قرار بود در اواخر نوامبر سال ۲۰۱۹ به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کند، در طی این یکسال گذشته با حواشی بسیاری زیادی مواجه شد. با این حال زاکربرگ و فیسبوک دست از تلاش برنداشته‌اند و برای ثبیت این ارز دیجیتال با بسیاری از دولت‌ها و بانک‌ها در حال گفت و گو هستند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: سرمایه گذاری روی لیبرا ؛ آیا می توان به ارز متمرکز فیسبوک اعتماد کرد؟

فیسبوک در حال حاضر نزدیک به ۲/۵ میلیارد کاربر دارد یعنی چیزی نزدیک به یک سوم جمعیت کره زمین. به همین دلیل معرفی یک ارز دیجیتال توسط فیسبوک این شرکت را به یک ابرقدرت اقتصاد جهانی تبدیل می‌کند.

نظر شما در مورد ثروت بزرگ مارک زاکربرگ چیست؟ دیدگاه خود را در این خصوص با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: CoinSpeaker