روز ۲۶ اوت یکی از همکاران ریپل به نام شبکه فلر (Flare Networks) جزئیاتی از یک پل ارتباطی بین ریپل و بلاک چین اتریوم خبر داد. مدیرعامل ریپل، برد گارلینگ‌هاوس (Brad Garlinghouse) و تیم توسعه‌دهندگان ریپل از این پل ارتباطی دو طرفه بین دو اکوسیستم حمایت کردند.

پل ارتباطی بین ریپل و اتریوم

این پل ارتباطی به ریپل روی شبکه فلر، که به آن FXRP گفته می‌شود اجازه می‌دهد تا درون شبکه اتریوم مورد استفاده قرار بگیرد و از طرف دیگر یک بستر مقیاس‌پذیری برای توکن‌ها و اپلیکیشن‌های اتریوم ارائه می‌دهد.

فلر شبکه‌ای است که با ماشین مجازی اتریوم ادغام می‌شود تا امکان ارائه قرادادهای هوشمند پیشرفته روی شبکه ریپل را فراهم کند.

این پیشنهاد که ابتدا باید توسط بنیاد ریپل (Ripple Foundation) مورد پذیرش قرار بگیرد، تابه‌حال بازخورد مثبتی از طرف جامعه به همراه داشته است. یکی از کاربران توییتر با نام کاربری «Tristan» در حساب کاربری خود نوشته است: «به محض اینکه، این کار انجام شود، من همه اپلیکیشن‌ها و قرادادهای هوشمند خود را به آن منتقل خواهم کرد.»

اما کاربر دیگری به نام «JGrim» این موضوع را مطرح کرده است که ارتباط شبکه فلر با اتریوم تنها باعث کند شدن سرعت شبکه فلر خواهد شد.

برخی از کاربران دیفای ازین بابت شکایت دارند که به دلیل ازدحام بیش از حد شبکه اتریوم کامزد تراکنش‌ها حتی به ۹۹ دلار هم رسیده است.

پل ارتباطی بین ریپل و اتریوم

امکان اجرای قرادادهای هوشمند روی ریپل به کمک پل ارتباطی شبکه فلر

این مطلب راهم مطالعه کنید: ارائه سرویس های مالی غیرمتمرکز ریپل ؛ آیا ریپل قدرت اول پرداخت‌های مالی می‌شود؟

مدیرعامل ریپل برد گارلینگ‌هاوس در پاسخ به این موضوع گفته است شبکه فلر برای هر دو شبکه سودمند خواهد بود:

از نظر من فلر ترکیبی از بهترین‌ها یعنی ریپل (تراکنش بسیار سریع)، اتریوم (قرادادهای هوشمند) و آوالانش (Avalanche) برای اجماع عمومی است که به افزایش سودمندی ریپل کمک می‌کند و به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا قراردادهای هوشمند برای حوزه‌های جدید ارز دیجیتال مانند دیفای و وام‌دهی ایجاد کنند.

همکاری شبکه فلر با ریپل از نوامبر سال گذشته آغاز شد و بازوی توسعه ریپل یعنی Xpring روی آن سرمایه‌گذاری کرده است. در ماه فوریه امسال Xpring از قصد خود برای ایجاد یک پل ارتباطی بین این دو شبکه خبر داد و در رویداد اتریوم در دنور از چالش‌های پیش روی ایجاد پل ارتباطی بین ریپل و اتریوم حمایت کرد.

بنیانگذار و مدیرعامل فلر، آقا هوگو فیلیون (Hugo Philion) در مورد پیشنهاد خود کاملا مطمئن است چرا که در حال حاضر چندین پل دو طرفه بین اتریوم و شبکه‌های دیگر وجود دارد.

سال گذشته پروژه NEAR یک پل ارتباطی به نام «Rainbow Bridge» برای برقراری ارتباط این شبکه با اتریوم راه‌اندازی کرد و انجین (Enjin) هم پیش از این یک پل ارتباطی بین اتریوم و هایپرلجر (Hyperledger) ساخته است.

به نظر شما ایجاد این پل‌های ارتباطی بین بلاک‌ چین‌های مختلف می‌تواند به گسترش بیشتر این صنعت کمک کند؟ منتظر نظرات و تحلیل‌های شما در کوین نیک هستیم.

منبع: cointelegraph