شرکت بزرگ پرداخت اینترنتی بین‌المللی، در طرحی جدید اعلام کرد به زودی امکانات مربوط به ارز دیجیتال را به پلتفرم خود اضافه می‌کند. پی پال ارز دیجیتال را از سال‌های پیش تحت نظر دارد و بعد از چند رفت و برگشت در این مسیر اکنون تصمیم خود را بر توسعه ظرفیت‌های ارز دیجیتال گرفته است.

این شرکت در نامه‌ای به کمیسیون اروپا خواستار رایزنی عمومی برای این طرح شده است. در قسمتی از نامه مطرح شده است:

«پی پال، با توجه به چشم‌اندازی که برای خود ترسیم کرده و به عنوان یک شرکت خلاق در حوزه فین‌تک، روند توسعه ارز دیجیتال را در جهان با دقت زیر نظر دارد.»

پی پال که همه آن را با نام موسسش، ایلان ماسک می‌شناسند، در ادامه این نامه به خروج یک سال پیش خود از کنسرسیوم ارز دیجیتال لیبرا نیز اشاره کرده است؛ خروجی که به دنبال خود مسترکارت و ویزا را هم از کنسرسیوم خارج کرد. در این رابطه در نامه این شرکت آمده است:

«پی پال قدم‌های بزرگی برای توسعه ظرفیت‌ها در حوزه ارز دیجیتال برداشته است. خروج از کنسرسیوم لیبرا بدون ارزیابی ارزش پروژه لیبرا صورت گرفت و از این پس برنامه توسعه ارز دیجیتال را با روش خود و با توجه به اولویت‌های تجاری شرکت دنبال خواهیم کرد.»

در حال حاضر بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال مثل Coinbase برای خرید ارز دیجیتال کاربران را به استفاده از پلتفرم پی پال راهنمایی می‌کنند اما درمورد مبادله ارز دیجیتال خود شرکت تا امروز برنامه‌ای در پلتفرمش نداشته است.

وقتی از وسعت و فراگیری خدمات شرکت پی پال حرف می‌زنیم، باید اشاره کنیم این شرکت تنها در اروپا ۹۵ میلیون مشتری دارد. با توجه به نامه‌ای که در این خبر به جزییات آن پرداختیم، اینطور به نظر می‌رسد که پی پال درصدد جذب همکاری دولت‌های اروپایی است تا با وضع قوانین متناسب با فعالیت‌های این شرکت، امکان رشد در این فضا را برا خود مهیا کند. پی پال در همین نامه درخواست کرده نهادهای قانون‌گذار شرایط را برای توسعه خدمات و محصولات نوآور تسهیل کنند و ضامن امنیت آنها نیز باشند.