شاید برایتان جالب باشد اما در دوره و زمانه کنونی، بازیهای ویدیویی می‌توانند برای مردم کریپتو و رمزارز به دنبال داشته باشند. به گفته‌ توسعه دهندگان، بازیهای ویدیویی کریپتو با رشد چشمگیری همراه بوده است و این روند روبه‌افزایش است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کوین نیک همراه باشید.

طی همایشی که به تازگی به صورت مجازی شکل گرفته، توسعه دهندگان بازی‌های ویدیویی اتریوم درباره احتمالات و چالش‌های موجود در آینده صحبت کردند. به عنوان مثال، انتظار می‌رود تا ۲۴ ماه یا ۲ سال آینده، رشد بازیهای ویدیویی کریپتو یا به صورت کلی، بلاک‌چینی، با رشد چشمگیری همراه باشد.

در پنلی که به تازگی توسط سسیلی مک (Cecily Mak) روی ConsenSys تشکیل شد، توسعه دهندگان فعال و با تجربه‌ای در زمینه طراحی بازی‌های ویدیویی مبتنی بر بلاک چین، گرد هم آمدند. این افراد شامل پیتر کیلتایکا (Peter Kieltyka)، سازنده بازی SkyWeaver از استودیوی Horizon Blockchain Games، بن هایدورن (Ben Heidorn) از استودیوی Blockade Games، سازنده بازی Neon District و جفری زرلین (Jeffrey Zirlin)، سازنده بازی Axie Infinity می‌شدند و بحثی مفید را در کنار یکدیگر شکل دادند.

در ابتدا Zirlin بیان کرد که بزرگنمایی کردن منافع بازی‌های بلاک چین چقدر می‌تواند مهم باشد. با این حال، او می‌گوید که فناوری بلاک‌چین و اهداف آن شاید در همان ابتدا و سریع برای طیف وسیعی از مخاطبان قابل فهم نباشد. او در بخش جالبی از صحبت‌هایش می‌گوید:

به تازگی ما حرکت بزرگی را به سمت این اصطلاح مشاهده کرده‌ایم، بازی کن تا به دست آوری (play-to-earn).

طبق گفته‌های Zirlin، پلیرها یا بازیکنان، می‌توانند با تجربه بازی‌های ویدیویی و گذراندن اوقات خوش و سرگرم کننده، دارایی دیجیتال با ارزش واقعی به دست آورند. او اشاره می‌کند که برخی از شرکت‌های کریپتو بسیار مشتاق هستند تا با استفاده از بازیهای خود برای پلیرها توکن آماده کرده و با این راه، جامعه کاربری خود را گسترش دهنده و بزرگتر کنند.

این توسعه دهنده بازیهای ویدیویی کریپتو به شکل صریح‌تر به رشد بازی کارتی Magic: The Gathering در سال‌های گذشته اشاره می‌کند. او اشاره می‌کند که فروشندگان کارت با معرفی کردن جادو به مردم، برگزار کردن رقابت‌ها یا تورنمنت‌ها و تولید محتوا، محبوبیت این بازی را افزایش داده‌اند. با این حال، همه ما می‌دانیم که باز کردن یک فروشگاه کارت به صورت فیزیکی، می‌تواند محدودیت‌ها و موانعی را بر سر راه بگذارد اما زمانی که همه چیز دیجیتالی است، چنین مشکلی وجود ندارد.

Zirlin این چنین توضیح می‌دهد:

گیمرهای بلاک چین به صورت پیش فرض، با دارایی‌های دیجیتالی خود وارد این فضا می‌شوند، بنابراین پلیرهای ما اساسا می‌توانند یک تجارت دیجیتال جمع کردنی (Collectible)، مستقیم از کیف پول اتریوم شخصی، برای خود راه بیندازند. با اتریوم، این ایده‌ که همه می‌توانند تجارت کوچک دیجیتالی و جمع کردنی خود را داشته باشند، عملی می‌شود. تنها چیزی که آن‌ها (مردم) نیاز دارند، اینترنت و یک کیف پول اتریوم است.

بن هایدورن به عنوان یکی دیگر از توسعه دهندگان حاضر در پنل، در ادامه صحبت‌ها توضح می‌دهد زمانی که مردم در دوران کودکی به تجربه بازی Magic مشغول بودند، به دوستان خود نمی‌گفتند که برای به دست آوردن ۳۰ دلار و خرید چند کارت، به والدین خود التماس کنند بلکه آن‌ها برخی از کارت‌های خود را به طرف مقابل می‌دادند تا افراد بیشتری را وارد بازی خود کنند. در این جا یک نکته برای بازی‌های بلاک چین نیز وجود دارد. او می‌گوید که می‌توان به کاربران و پلیر‌ها دارایی داد و برای جذب هر چه بیشتر آن‌ها تلاش کرد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تولیدکنندگان محتوا در ژاپن از آخرین فناوری بلاک چین بهره می‌برند

آینده‌ی گیمینگ بلاک چین

مکالمه و بحث در پنل، پیرامون موضوعات مرتبطی دنبال شد و پیش رفت. به عنوان مثال، مزیت‌ها و منافع همکاری بین بازی‌ها که می‌تواند جامعه متحدتری را بسازد. با این حال، این توسعه دهندگان در انتها به آینده‌ی بازیهای ویدیویی کریپتو می‌پردازند و از ۲۴ ماه آینده می‌گویند. جالب این جا است که توسعه دهندگان همگی اعتقاد دارند که تا ۲ سال آینده، رشد بازی‌های بلاک چین، بسیار چشمگیر خواهد بود و مردم برای دریافت دارایی‌های دیجیتال، حاضر به تجربه بازی‌های ویدیویی می‌شوند.

Zirlin در این باره توضیح می‌دهد:

این فضا (بازی‌های ویدیویی کریپتو) با یک نرخ خوب و سالم، در حال رشد است و فکر می‌کنم زمانی که مردم رشد چشمگیر آن را در ۲۴ ماه آینده مشاهده کنند، غافلگیر خواهند شد.

او اشاره می‌کند که حداقل به عقیده شخصی، این فرایند رشد بازی‌های بلاک چین به مانند یک زنجیره شیمیایی یا یک انفجار خواهد بود.

در ادامه Kieltyka توضیح می‌دهد که با یادگیری شرکت‌ها از تلاش‌های خود و دیگران همچنین توجه به واکنش پلیرها و کاربران، در دو سال آینده تجربیات و توسعه‌های بیشتری وارد این فضا خواهد شد. او در ادامه می‌گوید:

من مطمئن هستم که در این مسیر، کشفیات بسیاری خواهد بود و همچنین ما می‌توانیم از رفتار مردم، این کشفیات را به دست بیاوریم.

این در حالی است که هایدرون اعتقاد دارد رشد بازی‌های بلاک چین و به صورت کلی، فضای توسعه در حال حاضر، بسیار کند و آهسته به نظر می‌رسد. او این گونه توضیح می‌دهد:

این چنین حس می‌شود که ما به کندی پیش می‌رویم و برای دریافت پشتیبانی بیشتر، اینچ به اینچ حرکت می‌کنیم.

اما او در انتها می‌گوید که موفقیت، یک امر حتمی است و شرکت‌های بازی بلاک چین، مخاطب خود را پیدا خواهند کرد و برخی از آن‌ها نیز ممکن است توسط ناشران بزرگ و صاحب نام، خریداری شوند. او همچنین باور دارد که پلیرها با احتمال به دست آوردن دارایی دیجیتال، ترغیب می‌شوند. هایدرون برای جمع بندی صحبت‌های خود می‌گوید:

در عرض دو سال، ما از رشد سریع [بازی‌های کریپتو] و موفقیت شگفت انگیز بسیاری از این شرکت‌ها، شگفت زده خواهیم شد.

علاقه مردم به تجربه بازی‌های ویدیویی روز به روز می‌شود و صنعت بازی با رشدی بسیار عالی پیش می‌رود. حال، در این میان قطعا فضایی نیز برای بازی‌های ویدیویی کریپتو و عناوین مبتنی بر بلاک چین وجود خواهد داشت و این بازی‌ها نیز می‌توانند در سال‌های آینده با پیشرفت مواجه شوند. چه کسی فرصت به دست آوردن دارایی ارزشمند را با تجربه بازی‌های جذاب و سرگرم کننده از دست می‌دهد؟

نظر شما در مورد بازیهای ویدیویی بلاک چین چیست؟ آیا به تجربه این عناوین برای به دست آوردن دارایی دیجیتال علاقه دارید؟

منبع:Decrypt