تولیدکنندگان محتوا در کشور ژاپن از هم‌اکنون می‌توانند برای کارهای خلاقیت آمیز خود، از آخرین فناوری بلاک چین و شبکه‌ی آن بهره ببرند. اما این امکان چگونه میسر شده است؟ برای دریافت اطلاعات بیشتر با کوین نیک همراه باشید.

استفاده از بلاک چین برای معرفی محتوا

Dentsu که یک شرکت تبلیغاتی شناخته شده در ژاپن است، به تازگی به سراغ فناوری دفتر کل توزیع شده یا DLT رفته تا زندگی را برای تولیدکنندگان محتوا در ژاپن، راحت‌تر سازد. با استفاده از پروتکل اجماعی Proof-of-Concept، شرکت Dentsu در مشارکت و همکاری با آزمایشگاه‌های تحقیقاتی Kadokawa Ascii قصد دارد تا از طریق شبکه‌ و فناوری بلاک چین، به تولیدکنندگان محتوا جایزه بدهد. در حال حاضر، مخاطب هدف برای این پروتکل، افرادی هستند که از طریق برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های پخش زنده (لایو استریم)، برای کامیک‌های محبوب ژاپنی که همان مانگا (Manga) نامیده می‌شوند، کامنت و نظر می‌گذارند.

تولیدکنندگان محتوا در رسانه‌ها و پلتفرم‌های محبوب مانند یوتیوب (YouTube) در برخی از مواقع با مشکل ناراحت کننده‌ای مواجه می‌شوند و ویدیوی تولید شده به وسیله آن‌ها توسط یوتیوب حذف می‌شود. به عنوان مثال، ویدیوهای انیمه‌ی ژاپنی را در یوتیوب در نظر بگیرید که اغلب برخلاف شرایط و قوانین سرویس‌های استریم هستند. علاوه بر این، ویدیوهای گزارش یا روایت مانگا در ژاپن را در نظر بگیرید؛ جایی که مردم با استفاده از پلتفرم‌های محبوب، به روایت یا بررسی و تحلیل مانگاها و کامیک‌های ژاپنی می‌پردازند.

حال، برای راحت‌تر شدن کار این تولیدکنندگان محتوا و برطرف شدن مشکلات آن‌ها، شرکت تبلیغاتی Dentsu و Kadokawa، به سراغ DLT رفته‌اند. با کمک این فناوری، دو شرکت مذکور، افرادی را در هدف قرار می‌دهند که در برنامه‌های لایو استریم، برای مانگاها کامنت می‌گذارند. علاوه بر این، افرادی نیز وجود دارند که روایت‌ها و تحلیل‌های افراد علاقه مند به مانگا را به زبان‌های دیگر ترجمه می‌کنند و بد نیست بدانید که حتی این افراد نیز در برنامه‌های شرکت Dentsu قرار گرفته‌اند تا بتوانند با خیالی راحت و بدون ترس از حذف شدن ویدیو‌شان، به تولید محتوا بپردازند. این امکان خوب و کارآمد برای تولیدکنندگان محتوا، با استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده یا همان DLT میسر شده است.

Jyunichi Suzuki به عنوان سخنگوی شرکت Dentsu، درباره توسعه کار این شرکت چنین توضیح می‌دهد:

ما می‌خواهیم کار طرفداران را که پیش از این در بازار، مشروع نبود و ارج نهاده نمی‌شد، جمع آوری کنیم.

ژاپن در فناوری بلاک چین پیش می‌افتد

درست به مانند بسیاری از کشورهای دیگر در جهان، کشور ژاپن به شدت در تلاش است تا فناوری بلاک چین را به تمام جنبه‌های اقتصادی معرفی نماید. BTC Manager در ماه مارچ سال جاری میلادی گزارش داد که تنظیم کننده‌ی مالی ژاپن، یعنی Financial Services Agency یا FSA از عرضه‌ی شبکه‌ی ابتکار دولتی بلاک چین یا BGIN رونمایی کرده است تا وسعت درک و فهم آن‌ها نسبت به فناوری بلاک چین، افزایش پیدا کند و از پایداریِ پیاده سازی آن به شکل پایدار، اطمینان حاصل نماید.

نظر شما در مورد راحت شدن کار تولیدکنندگان محتوا در ژاپن و استفاده شرکت ژاپنی از فناوری بلاک چین چیست؟

منبع: Btcmanager