پاسخ مدیرعامل شرکت ریپل، برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، به برخی از نگرانی‌های جامعه ریپل درمورد شکایت ۱/۳ میلیارد دلاری SEC علیه این شرکت در توییتر منتشر شد.

برد گارلینگهاوس، مدیرعامل ریپل افشا کرده که تلاش‌های این شرکت برای حل‌وفصل دعوی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ناموفق بوده و «هرج و مرج نظارتی» در مورد ارزهای دیجیتال را مورد انتقاد قرار داده است. پاسخ مدیرعامل شرکت ریپل در تاریخ ۷ ژانویه در توییتر:

من قصد ندارم ادعاهای اثبات نشده SEC را در توییتر مطرح کنم و موارد جدیدی وجود دارد که می‌تواند پس از شروع روند دادرسی به صورت علنی مطرح شود. با این حال، مایلم به ۵ سؤال اصلی پاسخ دهم.

گارلینگهاوس در این توییت به آنچه «۵ سوال اصلی» توصیف کرده پرداخت و «اتهامات اثبات نشده» SEC را به شدت رد کرد و ادعا کرد حق با شرکت وی است.

گارلینگهاوس گفت ریپل به کار خود در جهت حل و فصل دعوی با SEC ادامه خواهد داد:

بدانید که ما سعی کرده‌ایم و به تلاش در دولت جدید نیز ادامه خواهیم داد تا این مسئله به روشی حل شود که جامعه XRP بتواند به نوآوری خود ادامه دهد، از مصرف‌کنندگان محافظت شود و بازارهای منظم حفظ شوند.

پاسخ مدیر عامل ریپل

شکایت SEC از ریپل

SEC در دسامبر سال ۲۰۲۰ یک دادخواست ۱/۳۸ میلیارد دلاری علیه ریپل، گارلینگهاوس و هم‌بنیانگذار این شرکت، کریس لارسن (Chris Larsen) به دلیل فروش XRP به عنوان یک اوراق بهادار ثبت نشده مطرح کرد. از زمان انتشار این خبر، بیش از ۲۵ پلتفرم از جمله کوین بیس، بیترکس، اوکی کوین و بیت استمپ معاملات خود را به حالت تعلیق درآورده و یا این توکن را از لیست خود خارج کرده‌اند.

گارلینگهاوس مستقیماً به این موضوع که آیا ریپل تاکنون هزینه‌ای به صرافی‌ها برای لیست کردن ریپل پرداخت کرده یا نه، اشاره‌ای نکرده است. با این حال، وی گفت که ریپل یکی از نقدشونده‌ترین دارایی‌های دیجیتال در جهان است و ۹۵٪ در خارج از ایالات متحده تجارت می‌شود. وی گفت نمی‌تواند بگوید که ریپل چه زمانی مجدداً لیست خواهد شد و خاطرنشان کرد: ریپل کنترلی ندارد که ریپل در کجا لیست می‌شود و چه کسی مالک آن است و آن را منبع باز و غیرمتمرکز خواند.

با این حال، پاسخ مدیرعامل شرکت ریپل باعث شد بسیاری از خوانندگان خواستار پاسخ‌های بیشتری باشند. یکی از کاربران در توییتر پرسید:

در واقع شما پاسخ ندادید که آیا شرکت به هر صرافی هزینه‌ای برای لیست کردن ریپل پرداخت کرده است یا خیر.

خرید ریپل

شکایت تتراگون از ریپل

گارلینگهاوس اظهار داشت که این شرکت از اینکه یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران آنها، تتراگون که ۱/۵٪ از سهام شرکت را در اختیار دارد، شکایتی مطرح کرده، ناامید شده است. با این حال، او ادعا کرد که سایر سرمایه‌گذاران شرکت هنوز به ریپل ایمان دارند.

گارلینگهاوس گفت که ریپل در حال آماده‌سازی پاسخ خود به این دادخواست است که ظرف چند هفته ارائه خواهد شد. وی افزود: مشاور عمومی ریپل، استوارت آلدروتی (Stuart Alderoty)، اطلاعات بیشتری را در اختیار مشتریان قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید: ۲۶ شرکت و صرافی پشتیبانی خود را از ارز ریپل متوقف کردند

خوش‌بینی مدیرعامل شرکت ریپل به وضع مقررات شفاف در سال ۲۰۲۱

مدیر عامل ریپل اظهار داشت که وی در مورد احتمال تنظیم مقررات مناسب در سال ۲۰۲۱ خوشبین‌تر است و انتظار دارد که قانون بورس کالاهای دیجیتال مجدداً مطرح شود:

ما از عدم شفافیت نظارتی به هرج و مرج نظارتی در ایالات متحده رسیده‌ایم. به همین دلیل است که تنظیم مقررات توسط بخش اجرایی چنین سیاست عمومی بدی است. در دولت جدید، ما انتظار داریم DCEA مجدداً مطرح شود، قانونی که شفافیت را در کل این صنعت فراهم می‌کند.

این مناقشات برای شرکت ریپل که چهارمین رمز ارز بزرگ جهان از لحاظ ارزش بازار است، چیز جدیدی نیست. طی چند سال گذشته، ریپل علاوه بر دعوی حقوقی که گارلینگهاوس را به گمراه کردن سرمایه‌گذاران در مورد جذابیت XRP متهم کرده بود، با انتقاد از لیکویید شدن گسترده توکن خود نیز روبرو شده است.

به گزارش CoinGecko، با وجود بهبود ۴۸ درصدی در این هفته، قیمت این توکن هنوز۴۴٪ پایین‌تر از ۳۰ روز قبل است.

SEC پس از آنکه سال گذشته در شکایت از دو پلتفرم شبکه‌های اجتماعی تلگرام و کیک (Kik) که قوانین اوراق بهادار ایالات متحده در رابطه با عرضه اولیه سکه را نقض کرده بودند، پیروز شد شکایت از ریپل را مطرح کرد.

آیا ریپل می‌تواند مثل گذشته موفق باشد؟ نظرات خود را در مورد پاسخ مدیرعامل شرکت ریپل در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک مطرح کنید.

منبع: cointelegraph