کیف پول سخت افزاری سیف پل اس ۱ (SafePal S1) یک کیف پول با پشتیبانی Binance Labs است که استفاده از آن آسان بوده و صفحه نمایش فوق‌العاده‌ای دارد اما صفحه کلید آن نا امیدتان می‌کند.

سیف پل اس ۱ در ژانویه ۲۰۱۹ عرضه شد. اس ۱ اولین محصول سیف پل (SafePal) یک شرکت مستقر در شنزن است که با پشتیبانی Binance Labs، بازوی سرمایه‌گذاری صرافی ارز دیجیتال بایننس ساخته شده است.

کیف پول سخت ‌افزاری سیف پل اس ۱ مانند یک دستگاه پخش MP3 قدیمی است. قسمت جلوی آن مشکی براق است که به راحتی لک می‌شود و دارای یک صفحه نمایش ۱/۳ اینچی، شش دکمه فیزیکی و یک دوربین است. این کیف پول از طریق کابل USB شارژ شده و همراه با یک اپلیکیشن ارائه می‌شود.

کیف پول سخت افزاری سیف پل

طراحی کیف پول سخت افزاری سیف پل اس ۱ شبیه MP3 پلیرهای قدیمی است

راه‌اندازی و شروع به کار کیف پول سخت ‌افزاری سیف پل اس ۱

هنگامی که دستگاه را روشن می‌کنید، از کیفیت صفحه نمایش تحت تأثیر قرار می‌گیرید. صفحه نمایش آن شفاف و واضح است و می‌تواند هر بار در حدود ۳۰ کلمه را در خود جای دهد. با فشار دادن دکمه مرکزی «OK» زبان مناسب را انتخاب کرده و با نحوه استفاده از دستگاه آشنا می‌شوید. پس از آن، تنظیمات یک کیف پول جدید را انجام داده و یک عبارت یادآور ایجاد کنید.

در این مرحله، گزینه‌ای برای مطالعه بیشتر در مورد عبارات یادآور، اهمیت این عبارات و هشدارهای مرتبط با استفاده از آنها وجود دارد. این کیف پول صفحه نمایش بزرگی دارد که بیشتر کیف پول‌های سخت‌افزاری دیگر، مانند لجر نانو اس از آن بی‌بهره هستند. پس از هر کلیک، یک عبارت یادآور نمایش داده می‌شود، هر بار پنج کلمه، که باید آنها را یادداشت کنید.

سپس باید این عبارت را تأیید کنید. این کار شامل انتخاب کلمه مناسب از بین پنج گزینه و انجام این کار برای هر کلمه در عبارت ۱۲، ۱۸ یا ۲۴ کلمه‌ای (بسته به انتخاب شما) است.

بیشتر بخوانید: بررسی کیف پول‌ سخت‌افزاری لجر نانو اس Ledger Nano S

تعیین پین کد

در مرحله بعدی، باید یک کد پین برای دستگاه تعیین کنید. اینجاست که SafePal S1 شاید کمی ناامیدتان کند. پیکان بالا به ندرت کار می‌کند. این امر باعث می‌شود که رشته‌ای از اعداد انتخاب نشوند. هر بار که بخواهید شماره‌ای را حذف کنید (دکمه حذف در پایین صفحه است) و سعی کنید به شماره قبلی برگردید، دستگاه اغلب شماره اشتباه دیگری را انتخاب می‌کند و دوباره دکمه حذف را نمایش می‌دهد.

در نهایت، شش رشته عدد تعیین می‌کنید. سپس، نام کیف پول سخت افزاری را تعیین کرده و حالا باید اپلیکیشن SafePal را دانلود کنید.

در این اپلیکیشن، اگر حالت تاریک (dark mode) را دوست دارید بسیار ساده و سرراست است. تنها مسئله این است که اطلاعات زیادی را برای هر تراکنش مربوط به گذشته نشان می‌دهد. اگرچه برای افراد تکنیکال مفید است، بهتر است پشت دکمه کشویی پنهان شود.

برای تطبیق اپلیکیشن با دستگاه، از دوربین داخلی S1 برای عکس گرفتن از کد QR روی اپلیکیشن استفاده کنید. به جای این کار می‌توانید با استفاده از تلفن همراه خود از کد QR روی دستگاه عکس بگیرید. در واقع دستگاه هشت کد QR را یکی پس از دیگری نشان می‌دهد که باید با تلفن همراه خود قبل از تأیید از همه آنها عکس بگیرید. انجام این کار آسان بوده و سرانجام دستگاه با اپلیکیشن مطابقت داده می‌شود.

لازم به ذکر است که عبارت یادآور خود را در دستگاه دیگری به جز خود دستگاه، نه در رایانه و نه در اپلیکیشن، وارد نکنید. با این کار امنیت کیف پول سخت ‌افزاری سیف پل اس ۱ که به هیچ وجه به تلفن یا اینترنت متصل نیست، حفظ شده و هک کردن آن از راه دور بسیار دشوارتر خواهد بود.

استفاده از کیف پول سخت ‌افزاری

برای مثال، با راه‌اندازی SafePal S1، می‌توانید از این دستگاه برای ایجاد یک کد QR که آدرس اتریوم خود را نشان می‌دهد استفاده کنید. سپس مقداری اتر به آن ارسال کنید. انجام ارسال در اپلیکیشن SafePal خیلی سریع نشان داده می‌شود، اما از آنجایی که به اینترنت متصل نیست، دیگر توانایی دیدن موجودی کیف پول را ندارید.

ارسال ارزهای دیجیتال از این کیف پول نیز بسیار آسان است. کافی است آدرس را وارد کرده و مبلغ را به صورت دستی تنظیم کنید، اما برای ارسال آن، باید از دستگاه برای اسکن گوشی خود استفاده کنید. همیشه پین کد را هم به یاد داشته باشید که لازمتان می‌شود.

مشخصات کلی

قیمت: ۳۹ دلار
پشتیبانی از ارزهای: بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین و توکن‌های ERC-20
سطح راحتی در استفاده: سادگی در نصب و استفاده
امنیت: دارای سطح بالایی از امنیت و هشدارهای مناسب
طراحی: خوش ترکیب و دارای صفحه نمایش باکیفیت و کیبردهای ضعیف

نظر شما در مورد کیف پول سخت افزاری سیف پل اس ۱ چیست؟ آیا تجربه کار با آن را دارید؟ شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: decrypt