سینا استوی (Sina Estavi) مدیرعامل صرافی کریپتولند و بنیانگذار پروتکل اوراکل بریج (BRG) بازداشت شد. این خبر وقتی به گوش همه رسید که روز دوشنبه توییتی از طرف مرکز بررسی جرائم سازمان یافته سایبری در حساب رسمی سینا استوی در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شد.

سینا استوی که چندی پیش با خرید NFT اولین توییت جک دورسی (بنیانگذار شبکه اجتماعی توییتر) به مبلغ ۲/۹ میلیون دلار، به چهره شناخته شده‌ای در حوزه ارز دیجیتال تبدیل شده بود، روز دوشنبه به اتهام اخلال در نظام اقتصادی بازداشت شد.

 

متن دقیق توییت ارسال شده از حساب رسمی سینا استوی به شرح زیر است:

مالک این رسانه، به اتهام اخلال در نظام اقتصادی با دستور دادسرای ویژه جرایم اقتصادی، بازداشت شد. اطلاعات تکمیلی از طریق مراجع رسمی قضایی و سایت گرداب اطلاع رسانی خواهد شد.

مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری

سینا استوی

متن منتشر شده در حساب رسمی سینا استوی در توییتر

همچنین در اطلاعیه‌ای که مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری منتشر کرده، آمده است:

اعضای «توکن» غیرقانونی، بدون پشتوانه و غیرمعتبر BRG به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور و با دستور دادسرای ویژه جرایم اقتصادی، دستگیر شدند. مقابله با این شبکه که بنا بر گزارش‌های مردمی، رصدهای میدانی و درخواست‌های کنشگران و مراکز تخصصی و علمی مربوطه، از حدود ۹ ماه پیش آغاز شده بود، اکنون و پس از کامل شدن تحقیقات و اثبات کلاهبرداری‌های آن برای کارشناسان این مرکز، وارد مرحله جدیدی شده و برخورد قضائی با آن در دستور کار دادسرای ویژه جرایم اقتصادی قرار گرفته است.

در همین رابطه، انجمن بلاکچین، انجمن فین تک و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اعلام کردند سینا استوی عضو هیچیک از این تشکل‌های صنفی و علمی معتبربخش خصوصی حوزه بلاکچین و رمز ارز کشور نبوده است. این تشکل‌ها ابراز امیدواری کرده اند توجه به هنگام دستگاه‌های نظارتی کشور به هشدارهای کارشناسی بخش خصوصی بتواند در آینده نیز سلامت اکوسیستم بزرگ رمزارز و بلاکچین ایران را تضمین کند.

در صورتی که اطلاعات بیشتری در زمینه دستگیری سینا استوی منتشر شود حتما شما را مطلع خواهیم کرد.

نظر شما درباره دستگیری سینا استوی و فعالیت‌های او چیست؟ منتشر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.