صرافی غیرمتمرکز Uniswap به اولین پلتفرم غیرمتمرکز معاملات ارزهای دیجیتال تبدیل شد که توانست به رکورد ۱ میلیارد دلار حجم معاملات روزانه دست پیدا کند. یکی از دلایل موفقیت این صرافی، افزایش محبوبیت پروتوکل‌های کشت سود (Yield Farming) است.

صرافی یونی‌سواپ در تاریخ ۲ سپتامبر ۲۰۲۰ توانست در میان رشد قابل توجه استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز اتریوم، حجم معاملاتی به ارزش ۱ میلیارد دلار را تجربه کند. با این که بسیاری از صرافی‌های غیرمتمرکز اتریوم با افزایش محبوبیت مواجه شده‌اند، با این حال صرافی یونی‌سواپ بخش بزرگی از این موفقیت را به تنهایی به دوش می‌کشد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: صرافی غیر متمرکز چیست

در تحقیقات انجام شده، نکته جالبی هم در خصوص صرافی‌های غیرمتمرکز به دست آمده است. تنها در یک ماه،‌ از ابتدای ماه آگوست تا سپتامبر، تعداد کاربران اصلی صرافی‌های غیرمتمرکز از ۲۹۳ هزار نفر به ۴۰۰ هزار کاربر رسیده است. بخش بزرگی از این کاربران در اختیار صرافی غیرمتمرکز Uniswap قرار دارند.

کشت سود، دلیل اصلی موفقیت صرافی غیرمتمرکز Uniswap

رشد قابل توجه حجم معاملات ارزهای دیجیتال در صرافی‌های غیرمترمرکز.
رشد قابل توجه حجم معاملات ارزهای دیجیتال در صرافی‌ غیرمتمرکز Uniswap

حال با توجه به اطلاعات به دست آمده، صرافی غیرمتمرکز Uniswap در رده پنجمین صرافی ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرد و رقیب بعدی او Coinbase Pro است.

رشد چشمگیر این صرافی، مصادف شده است با انفجار محبوبیت شیوه کشت سود (Yield Farming). در این شیوه کاربران با سرمایه‌گذاری دارایی‌های خود در این پروتوکل، سود کسب می‌کنند.

با وجود رشد صنعت ارزهای دیجیتال و افزایش محبوبیت صرافی‌های غیرمتمرکز اتریوم، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) موسس اتریوم، در خصوص شیوه کشت سود محتاط عمل می‌کند. بوترین در توییتر خود اعلام کرده که فاصله‌اش را با پروتوکل‌های Yield Farming حفظ می‌کند تا زمینه‌ای پایدارتر در این شیوه شکل بگیرد.

نظر شما در خصوص شیوه کشت سود و صرافی‌های غیرمتمرکز چیست؟ آیا از صرافی غیرمتمرکز استفاده می‌کنید؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: CryptoGlobe